Skip to content

אופנועי BMW חדשים בישראל, ה-M 1000 R הספורטיבי וה-R 1250 R

ה-M 1000 R, המבוסס על ה-S 1000 RR וה-S 1000 R. אופנוע רודסטר עתיר ביצועים המכוון לקהל הרוכבים הספורטיביים. ה-R 1250 R, אופנוע נייקד מתקדם עם מנוע בוקסר עוצמתי ושלל מערכות אלקטרוניות לשדרוג כל רכיבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה-BMW M 1000 R או בקיצור ה-M R הוא הדגם השני של חטיבת M אשר מושק אחרי ה-M 1000 RR. עם הספק מקסימלי של 154 קילוואט (207 כ"ס), משקל רטוב של 199 ק"ג בלבד, טכנולוגיית מתלים מתקדמת ועיצוב אווירודינמי הבא לידי ביטוי בכביש וגם במסלול המרוצים, ה-M R אמור לספק חוויית רכיבה דינמית כשל אופנועי סופר-ספורט.

ה-BMW M 1000 R, המחיר החל מ 200 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)
ה-BMW M 1000 R, המחיר 200 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)

ה-M R  מצויד במנוע 4 צילינדרים טורי, קירור נוזל עם הספק שיא של 154 קילוואט (207 כ"ס) ב-13,750 סל"ד – 42 כ"ס יותר מהמנוע המותקן ב-S 1000 R. המומנט המקסימלי מגיע ל-113 ניוטון מטר ב-11,000 סל"ד. לשם השוואה, ב-S 1000 R, המומנט המקסימלי הוא 114 ניוטון מטר ב-9,250 סל"ד. ערכת גלגלי שיניים חדשה מספקת יחס העברה קצר יותר בהילוכים הרביעי, החמישי והשישי והיא מעניקה לאופנוע כוח דחף חזק יותר בהאצות ביניים. המנוע המעודכן משתמש בשסתומי פליטה מטיטניום ובמערכת תזמון שסתומים משופרת, ומשאבות השמן והמים אוחדו ליחידה אחת כדי לחסוך במשקל ובחיכוך. המנוע משודך לתיבת הילוכים קומפקטית ומדויקת בעלת 6 הילוכים ולמערכת Shift Assistant Pro המסייעת בהחלפה מהירה של הילוכים מבלי להפעיל את ידית המצמד ומבלי להפסיק את העברת הכוח מהמנוע אל תיבת ההילוכים. כל אלה מאיצים את ה-M R למהירות של 200 קמ"ש בתוך 7.5 שניות בלבד, חצי שנייה מהר יותר בהשוואה ל-S 1000 R. גם בהאצות הביניים חל שיפור משמעותי: מ-60  ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות (3.3 שניות ב-S1000R), מ-100 ל-150 קמ"ש בתוך 2.5 (3.3 שניות ב-S1000R) ומ-140 ל-180 קמ"ש בתוך 2.8 שניות (4 שניות ב-S1000R). ה-M R החדש מוצא את האיזון העדין שבין אופנוע מסלול מרוצים ובין כלי ספורטיבי לרכיבה על כבישים ציבוריים, וביצועי המנוע באים לידי ביטוי בטווח המהירות שבין ‏10,000‏-14,600 סל"ד, טווח מהירויות הרלוונטי לרוכבים דינמיים.

לישראל יגיע ה M R מצויד כסטנדרט בחבילת M Competition הכוללת שלל אביזרים ורכיבים המגיעים ישירות ממסלולי המרוצים: חישוקי M קרבון, רגליות לרוכב M, מגן גלגל אחורי מקרבון, מגן שרשרת מקרבון, מגן גלגל קדמי מקרבון, מגינים למכל הדלק מקרבון, מסיטי רוח ומגן גלגל שיניים. התענוג המוטורי הזה יעלה 200 אלף שח.

ה-R 1250 R, המחיר החל מ 142 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)
ה-R 1250 R, המחיר החל מ 142 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)

ה-R 1250 R, אופנוע נייקד מתקדם עם מנוע בוקסר עוצמתי. בדומה לדגם הקודם, גם אופנוע זה מצויד במנוע בוקסר 2 צילינדרים, המנוע האגדי של המותג. הוא מגיע בנפח של 1,254 סמ"ק ומשחרר 136 כוחות סוס הודות לטכנולוגיית תזמון שסתומים משתנה, ה-BMW ShiftCam, המאפשרת גם העברת כוח לינארית בכל טווח המהירויות. מנוע זה פועל בצורה חלקה ושקטה באופן יוצא דופן ותצרוכת הדלק שלו מרשימה.

בקרת האחיזה הדינמית, המגיעה כעת כסטנדרט, שומרת על בטיחות הרכיבה בכל רגע. מצב הרכיבה ECO החדש מסייע לרוכב לשפר את תצרוכת הדלק תוך ניצול טכנולוגיית ה- BMW ShiftCam המתקדמת כדי להשיג את טווח הנסיעה המקסימלי. ניתן גם לאבזר את האופנוע במצבי הרכיבה Pro (אופציה סטנדרטית בישראל) ולהשתמש במצבי הרכיבה הניתנים להתאמה אישית. בקרת המשיכה (MSR), המגיעה כחלק ממצבי הרכיבה Pro, משפרת את רמת הבטיחות בתנאי רכיבה מאתגרים העלולים לגרום להחלקת הבלם האחורי במהלך שיוט או הורדת הילוך. מערכת נוספת המגיעה כסטנדרט, היא המערכת למניעת נעילת הגלגלים, ABS Pro, אשר משדרגת את רמת הבטיחות בבלימה בקו ישר וגם בהטיה. בקרת הבלימה הדינמית, DBC, תומכת ברוכב גם בבלימות חירום ובמצבים קיצוניים, ומונעת את פתיחת המצערת בשוגג במהלך בלימה. המערכת שולטת על מומנט המנוע במהלך בלימה כדי לנצל במלואו את אפקט בלימת המנוע העובר אל הגלגל האחורי. בצורה זו היא שומרת על יציבות האופנוע וכמובן מקצרת את מרחקי הבלימה.

ה-R1250R מגיע בצבע בסיסי אטרקטיבי, אפור עם שלדה בגוון שחור, ובשתי גרסאות נוספות: Triple Black ו-Sport המאפשרות לבחור בין שתי אפשרויות צביעה מיוחדות. המחיר החל מ 142 אלף שח

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן