Skip to content

11 שנות מאסר לגבר שאנס שתי נשים אותן הזמין לביתו

בנימין ופניש הורשע בשתי עבירות אונס בהזדמנויות שונות – הזמין את הנשים לביתו ובשעה שהיו בהכרה מעורפלת, אנס אותן • כשהתעוררו, לא זכרו את שאירע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) על בנימין ופניש (59) מרמת גן 11 שנות מאסר בפועל, 27 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 160 אלף שקלים למתלוננות, לאחר שהורשע בשני מעשי אונס במצב המונע התנגדות. ופניש הזמין כל אחת מהמתלוננות בנפרד לבלות איתו במסיבה בתל אביב. לפני היציאה למסיבה, הוא הזמין אותן לדירתו, שם השקה אותן במשקאות אלכוהוליים, סיפק להן סמים ואנס אותן.
"בקביעת הרף בתוך המתחם שקלתי את אי לקיחת האחריות לאורך כל ההליך, העדר החרטה והעדר אמפתיה למתלוננות, כתבה השופטת טלי חיימוביץ' בפסק דינה אליו הצטרפו השופטת לימור ביבי והשופט גלעד נויטל אב ונשיא בית הדין.  "הגם שאין לזקוף לחובתו של הנאשם את כפירתו באשמה ואת העובדה שבחר לנהל את משפטו, אין הוא זכאי להקלה בעונש השמורה לנאשם שמודה, נוטל אחריות ומביע חרטה על מעשיו ובכך חוסך את הצורך בשמיעת עדות הנפגעות ומונע מהן את הקושי הרב הכרוך בכך, שקלתי גם את עברו הפלילי של הנאשם, אשר הגם שאינו מכביד, לא ניתן להתעלם ממנו . לצד הקולה, שקלתי את נסיבותיו האישיות של הנאשם, שהיה מרבית חייו אדם נורמטיבי אשר שירת בצבא ובמילואים, ואת הנזקים שנגרמו לו, כמו לכל נאשם, לאחר שהיה נתון במעצר ובתנאים. אעיר רק כי המעצר לא היה הגורם לסגירת עסקו של הנאשם בבורסה ליהלומים, כטענת הסניגור, שכן זה נסגר עוד קודם לכן, ובעת מעצרו הנאשם עבד בעסק לארונות הזזה. מכל מקום, אין ספק שבהיותו אדם נורמטיבי, הפגיעה שנגרמה לו מעצם ניהול ההליך, גדולה ומשליכה על כל תחומי חייו. אשר לחלוף הזמן, אכן חלף זמן מיום ביצוע המעשים ועד שהגישו המתלוננות את תלונתן, וגם חלף זמן מיום הגשת כתב האישום ועד ליום מתן גזר הדין. עניין זה ילקח בחשבון במסגרת השיקולים. לצד זאת, אין להתעלם מהעובדה שהן הכרעת הדין והן גזר הדין התעכבו בעיקר עקב סיבות הקשורות בהגנה ובקשות דחייה שונות שהוגשו מטעמה, הן בשלב הסיכומים, והן לפני הטיעונים לעונש", סיכמה השופטת.

אילוסטרציה (צילום: משטרת ישראל)

ופניש הורשע, בשני אישומים, באישום הראשון הוא הכיר צעירה בסוף ספטמבר 2015 הזמין אותה לדירתו וכשזו אליה בסמוך לשעה 22:00, שתתה עם הנאשם משקאות אלכוהוליים ונטלה כדור אקסטזי שסיפק לה ופניש.  זמן קצר לאחר מכן הרגישה מתלוננת 1 חולשה וערפול חושים. בעודה מעורפלת חושים וחלשה, הובילּה הנאשם למיטה בחדר השינה שבדירה, ובהיותה במצב המונע ממנה לתת הסכמה חופשית, בעל אותה מספר פעמים שלא בהסכמתה החופשית. למחרת, בשעה 11:30 או בסמוך לכך, היא התעוררה ומצאה את עצמה במיטת הנאשם כשהיא עירומה, כל גופה כואב, ללא יכולת להזיז איבר והיא חלשה ומטושטשת.
באישום השני הכירו הנאשם ומתלוננת 2 בנסיבות חברתיות. בחג שבועות בשנת 2017. גם במקרה זה הוא הזמין את האישה להצטרף אליו למסיבה, ולפני כן לארוחת ערב בדירתו. היא הגיעה בערב והשניים סעדו ארוחת ערב, שתו משקאות אלכוהוליים ועישנו סם מסוג קנאביס, שסיפק הנאשם. זמן קצר לאחר מכן הרגישה האישה חולשה וערפול חושים. בשלב זה, בסלון הדירה, בהיותה במצב המונע ממנה לתת הסכמה חופשית, בעל אותה הנאשם שלא בהסכמתה החופשית.  למחרת בבוקר התעוררה מתלוננת 2 בסלון הדירה, כשהיא בבגדים תחתונים בלבד, עם כאבים בחלק גופה התחתון. שתי הנשים התלוננו במשטרה כשהיום נגזר דינו של ופניש.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן