Skip to content

LBX הקרוסאובר החדש של לקסוס

ה-LBX מצויד בטכנולוגיה היברידית חדשה עם מנוע בנפח 1.5 ליטר בטעינה עצמית, הסוללה חדשה וחזקה יותר ומאפשרת האצה מיידית ועוצמתית ומרחיבה את יכולת הנהיגה החשמלית של ה-LBX. הדגם כולל את מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר כסטנדרט וממשק משתמש חדשני דיגיטלי לחלוטין במערכות התצוגה והמולטימדיה. יופץ באירופה בתחילת 2024
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקסוס הציגה את ה-LBX החדש, Lexus Breakthrough Crossover, קרוסאובר אורבני שאמור להרחיב את ההתאמה של המותג לקהלים חדשים. הדגם החדש, שצפוי להיכנס לייצור בסוף השנה ומכירותיו יתחילו במקביל לאירופה בתחילת 2024, מהווה פריצת דרך בתחום היוקרה, המוצעת בחבילת רכב קומפקטית, עם מגוון רחב של סגנונות שיתאימו למגוון של לקוחות חדשים.

LBX ההיברידית החדשה של לקסוס תגיע לאירופה עוד כשנה (צילום באדיבות היצרן)
LBX ההיברידית החדשה של לקסוס תגיע לאירופה עוד כשנה (צילום באדיבות היצרן)

אורכו של ה-LBX הוא LBX 4,190 מ"מ, רוחבו 1,825 מ"מ וגובהו 1,545 מ"מ והוא בעל בסיס גלגלים של 2,580 מ"מ. עיצוב הדגם מבסס זהות חדשה עבור לקסוס עם עיצוב חזיתי ש"שובר" את גריל שעון החול המפורסם. תשומת הלב לפרטים באים לידי ביטוי במבחר של ריפודים וחיפויים. תא הנוסעים ידידותי גם לטבעונים ונעשה בו שימוש בעור סינתטי ובחומרים ידידותיים עבור כיסויי המושבים וההגה, ידית העברת ההילוכים וחיפויי הדלתות. תאורת אווירה מוסיפה לאפקט ה"אומוטנאשי" של אנשים המתקבלים בברכה ומרגישים ברכב לגמרי בבית. עיצוב התאורה, המדגיש חלקים שונים של תא הנוסעים, מספק מגוון של 50 אפשרויות צבע, המעוצבות בנושאים המעוררים מצבי רוח שונים. בנוסף, תא המטען הוא בגודל של עד 323 ליטר.

ה-LBX הוא הדגם הראשון שנבנה על הפלטפורמה הגלובלית GA-B של לקסוס, שמעניקה לו את יתרונות הליבה של מרכז כובד נמוך, מסילות רחבות, שלוחות קצרות ומרכב קשיח במיוחד. זהו גם הבסיס לאופי המהנה לנהיגה של המכונית, המסייע להבטיח את חתימת הנהיגה של לקסוס באריזה הקטנה ביותר עד כה. זה עוזר ליצור דיאלוג טבעי בין הנהג למכונית, מה שמבטיח ביטחון, שליטה ונוחות בכל עת. הגוף מחוזק באמצעות דבקים מבניים וריתוך קצר, והצבה אסטרטגית של חישוקים וחיזוקים. במקביל, משקל הרכב נשמר נמוך על ידי שימוש בחומרים קלים, כולל מכסה מנוע מאלומיניום וקשתות גלגלים שרף מעוצב, נדנדות וחלקי דלתות תחתונים. חומרים חזקים אך קלים משמשים בעמודים המרכזיים ובחיזוק הפגוש.

תצוגה רחבה ונוחה (צילום באדיבות היצרן)
תצוגה רחבה ונוחה (צילום באדיבות היצרן)

מערכות המתלים הקדמיים והאחוריים מתוכננות לקשיחות גבוהה ולמשקל קל, ומעניקות ל-LBX תגובת פניות והיגוי זריזה ויציבה עם נוחות נסיעה חלקה. כל הגרסאות כוללות עיצוב של מקפרסון בחזית; דגמי הנעה קדמית משתמשים בקורת פיתול אחורית. מערכת הבלימה הנשלטת אלקטרונית כוללת בקרת תנוחת בלימה לרכב שמתאימה באופן אוטומטי את איזון חלוקת הכוח של הבלימה הקדמית והאחורית כדי לשמור על בלימה ליניארית ומרגיעה. המערכת גם מאטה את גלגול הרכב בפניות, שומרת על יציבה ונוחות ומסננת רעידות רוחביות.

ה-LBX מונעת על ידי דור חדש של מערכת חשמלית-היברידית מבית לקסוס המאפשרת ליהנות מנהיגה חשמלית ברחבי העיר או בכבישים כפריים מפותלים, במהירויות גבוהות יותר ובמרחקים ארוכים יותר, תוך מקסום יעילות הדגם.  המערכת בעלת טעינה עצמית, הכוללת מנוע שלושה צילינדרים קומפקטי וקל בנפח 1.5 ליטר. רכיבי המערכת ההיברידית העיקריים עברו תכנון מחדש, המערכת כוללת כעת דור חדש לסוללת הייבריד ניקל-מתכת דו-קוטבית חדשה בעלת התנגדות נמוכה ותפוקה גבוהה, המאפשרת תמיכה נוספת למנוע חשמלי המאפשרת האצה מידית ועוצמתית ומרחיבה את יכולת הנהיגה החשמלית של המכונית ברכב חשמלי.

צילום באדיבות היצרן
צילום באדיבות היצרן

ה-LBX מצויד במערכת Lexus Link Connect העדכנית ביותר, המופעלת באמצעות מסך מגע בגודל 9.8 אינץ'. נוחות נוספת מסופקת על ידי העוזר המובנה "היי לקסוס" המגיב לפקודות קוליות הן מהנהג והן מהנוסע במושב הקדמי. שילוב סמארט-פון מופעל באמצעות חיבורים אלחוטיים או קוויים עבור Apple CarPlay, או קישור קווי עבור Android Auto. נוחות נוספת מסופקת על ידי מפתח דיגיטלי אופציונלי המותאם למכשירי סמארטפון של אפל ואנדרואיד. מפתח זה מאפשר להשתמש בנייד לצורך פתיחה והתנעת המכונית מרחוק. אין צורך להוציא את הטלפון מהכיס או מהתיק, מספיק רק להחזיק אותו על הגוף. ניתן גם לשתף את המפתח הדיגיטלי כשמישהו אחר צריך לגשת לרכב או להשתמש בו. בדומה לדגמים החדשים של לקסוס, ה-LBX מציעה חלק מעדכוני התוכנה דרך האוויר (over the air) עבור מערכות המולטימדיה והבטיחות שלה, כך שניתן ליהנות משדרוגים ללא צורך בתיאום והגעה למרכז השירות של לקסוס.

לקסוס נקטה בגישה חדשה לרמות הגימור עבור ה-LBX והיא תוצע במגוון של ארבעה סוגי אווירה. במקום להיות מוגדרים על ידי רמת האבזור או תכונות הנוחות, המיקוד הוא בדברים יותר מעודנים, דינמיים או ספורטיביים הנוצרים באמצעות צבעים, מרקמים וגימורים.

דגמי "אווירה" שונים לבחירה (צילום באדיבות היצרן)
דגמי "אווירה" שונים לבחירה (צילום באדיבות היצרן)

מנכ"ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: "אנו בלקסוס, שכיום הוא אחד המותגים המובילים בשוק הפרימיום בישראל, מצפים שה-LBX האטרקטיבית תצרף לקהל הלקוחות הנאמנים שלנו לקוחות חדשים, בעיקר צעירים  שלא היו עד כה בשוק הפרימיום. ה-LBX יאפשר לקהלים אלה לחוות נהיגה ברכב יוקרה מעוצב ובעל ביצועים מרשימים ונוכחות מובחנת. אנחנו גם נציע מסלולי ליסינג ומימון אטרקטיביים כדי להנגיש את הלקסוס החדשה לקהל רחב יותר שיוכל מעתה ליהנות לא רק מרכב יוקרתי ומתקדם באיכות הגבוהה ביותר, אלא גם מרמת השירות הטובה ביותר בענף הרכב שכה מאפיינת אותנו״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן