Skip to content

"מה קרה לעולם?" בקאמרי: צוחקים ובוכים

אהבה וחמלה, בגידה וכאב, סקס, שקרים והתנגשות חזיתית בין עולם הערכים הישן של ההורים לבין הטרנדים הכי חמים של הדור הצעיר. זה מה שקורה בעלילה, שמובילה אודיה קורן, בתפקיד האמא הפולניה. לא הצגה גדולה, אבל משעשעת ואנושית. המחזאי גור קורן כתב דיאלוגים שנונים, שמתכתבים עם המציאות הישראלית המלחיצה ויזכירו לכם, אולי, גם את המשפחה שלכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דו"ח המבקר ירמי עמיר / הצגת בכורה

★★★★★

בקומדיה המשפחתית הזו יש כמעט הכל: אהבה וחמלה, בגידה וכאב, סקס, שקרים והתנגשות חזיתית בין עולם הערכים הישן של ההורים לבין הטרנדים הכי חמים של הדור הצעיר, שחושב, שהעולם שייך רק לו. כולם רוצים להיות מאושרים. אבל אם תשאלו אותי, אף אחד לא באמת מאושר.

כולם רוצים להיות מאושרים. קורן, שפיגלמן וגולן. צילום: שמחה ברבירו

אודיה קורן בתפקיד הראשי של מושבניקית, שרוצה להציל את חיי הנישואים של בנה (ישי גולן), מצחיקה וגם נוגעת ללב בתפקיד האמא הפולניה המודאגת, שחיה בשביל הילדים ומתערבת להם בחיים ואפילו נכנסת למיטה שלהם.

מה בסך הכל היא רוצה? עוד נכד או שניים. אבל המשפחה שלה עומדת להתפרק לטובת נישואים פתוחים או "מאפשרים" של הבן שלה ורעייתו (אנדריאה שוורץ) ואם זה לא מספיק, הבת שלה (נטע שפיגלמן) מגלה לה שהיא לסבית.

קורן ממש מאוהבת בתפקיד, מה שגורם לה להיסחף קצת עם הדמות, שהיא ב-די-אן-איי שלה, ועם הקלישאות. ההתחלה ממש לא משכנעת ואפילו טרחנית, אבל בהמשך הדמות שלה, כמו ההצגה, מקבלת עומק.

אגב, אפשר לצפות מקורן לצאת מאזור הנוחות ולגלם בפעם הבאה תפקידים שיפתיעו גם אותה וגם את הצופים. זה דורש אומץ גם מהתיאטרון הקאמרי – ולא ללכת על הבטוח והמוכר.

ויש גם מאהבת. כץ, קורן ובוחניק. צילום: שמחה ברבירו

עם כל הכבוד לקורן, מי שגונבים ממנה את ההצגה הם מוטי כץ בתפקיד מצחיק של בעלה הכנוע והצייתן, ושירן בוחניק הסקסית בתפקיד קטן אך מקסים, של מאהבת צעירה, שהולכת לאיבוד דרך הסטוצים שלה.

המחזאי גור קורן כתב דיאלוגים שנונים, שמתכתבים עם המציאות הישראלית המלחיצה (ועם הביוגרפיה הפרטית שלו) ויזכירו לכם, אולי, גם את המשפחה שלכם. לפעמים נראה שהוא מנסה להצחיק בכוח וזה בסדר כשזה עובד.

הבימוי של תמר קינן סביר ומשרת את הטקסט. הקפיצות הרבות בין עבר להווה עובדות בדרך כלל, מה שמזכיר לנו שאנחנו בתיאטרון. התפאורה משעממת משום מה, כמו גם התלבושות. אפשר היה להכניס קצת צבע לבמה. אין יותר צבעים מלבד אפור וחום? מלבד זאת הבמה של האולם הגדול גדולה, לדעתי, על ההצגה. עדיף היה לרכז אותה בקאמרי 2.

"מה קרה לעולם", לא הצגה גדולה או מטלטלת, אבל משעשעת ואנושית, שגם תגרום לכם להזיל דמעה. "ככה זה בחיים", הסבירה לי בסיום אחת הצופות שישבה לידי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן