Skip to content

אמש במחול: "שאקטי"במופע מרהיב של תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס

יצירתה החדשה של אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט עלתה בבכורה במופע מרתק רב יכולות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צילום תמונה ראשית: מקסים דינשטיין

היצירה החדשה של רינטוביץ' שואבת השראה מעולם ההגות והאמנות העשיר של התרבות ההינדואית. המילה ״שאקטי״ לקוחה מסנסקריט ומשמעותה: כוחה המניע של הרוח. שאקטי מייצגת את הכוחות הדינמיים שזורמים ביקום כולו. האנרגיה שלה מניעה אותנו לפעולה, נותנת לנו את האומץ ליצור ולהגשים. התשוקה היא חלק פעיל בתוכה. זה הוא כוח מניע בחיים ומקור לכל שינוי והתפתחות. שאקטי נמצאת בתוך כל אחד ואחת מאיתנו וכל שעלינו לעשות זה להתחבר אליה.

ביקורת

היצירה מורכבת ממספר קטעים המלווים בסאונד נפלא. המחול איננו דינמי כיאה לרוח ההינדוהיסטית. הוא פועל במין סלאו מושן קבוצתי ואח"כ גם בסולואים מרתקים המזכירים במידת מה התעמלות אומנותית. המוטיב המרכזי הוא חישוק המייצר פלאות כמו בקרקס. הרקדניות מבצעות עליו ואיתו קטעי אקרובטיקה מרשימים ביותר. לעיתים נראה היה כי אנו צופים במופע יכולות ולא במחול מובנה. היה חסר לי חיבור בין הקטעים. זהו אכן מופע שונה ומיוחד בשפה חדשה.

צילום: אסקף אברהם

אריקה רינטוביץ׳, מייסדת ה -Movement project היא רקדנית, יוצרת, פרפורמרית ומורה ליוגה. בוגרת תואר ראשון ושני בלימודי מזרח אסיה, תואר שני נוסף בפילוסופיה של המדעים ותואר ראשון נוסף במוסיקה. בוגרת הכשרה מקצועית כרקדנית באולפן למחול בת-דור בתל אביב, בית הספר למחול של רינה שיינפלד ותיכון האקדמיה למוסיקה ולמחול ע״ש רובין בירושלים. בוגרת לימודי דיפלומה בקונסרבטוריון הממלכתי לבלט, ספרד. בוגרת בית הספר הגבוה לבלט של ויקטור אוייטה במדריד (Victor Ullate).

מייסדת ה Moving being method, שיטת תנועה המשלבת אימון תודעתי פנימי יחד עם אימון פיזי רחב ומגוון. רקדה בלהקת בת דור ובאופרה הישראלית. רקדה בהפקות בחו״ל – בין היתר בפרוייקט סיוויק בציריך שם עבדה ויצרה עם: ‏ Philippe Saire, Jean- Philippe Guilois, Shannon Moreno, Jesica Huber , Caroline Finz ובפרוייקטים רבים בספרד , במסגרתם עבדה עם אלפונסו גרסיה.

במקביל לעבודתה כרקדנית תרגלה רינטוביץ' יוגה מגיל 11. בשנים האחרונות היא מתגוררת על הקו בין ישראל להודו ומכשירה מורים ליוגה. יחד עם המחול והיוגה היא עוסקת גם במובמנט לפי שיטת עידו פורטל. נכון להיום אריקה מופיעה ויוצרת עם המובמנט פרוג׳קט, מלמדת סדנאות ורטריטים של ה Moving being method ומעבירה הכשרות מורים מרוכזות בארץ ובחו״ל.

כוראוגרפיה וביצוע: אריקה רינטוביץ׳

רקדניות שותפות ליצירה: אריקה רינטוביץ׳, אילנה שרה קלייר בלסן, קרן אלנקוה, איה דגני

צילום: מקסים דינשטיין

המופע יעלה ב-11.8.23 במרכז סוזן דלל בתל אביב

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן