Skip to content

תיאטרון אחר בעכו: הפסטיבל השנה מפתיע בתוכנית עשירה ורבת גוונים ליום הולדתו ה-44

8 הצגות בכורה בתחרות, 6 הצגות חממה, פרויקט מיוחד אחד, 2 הצגות אורחות, כנס ויום הרצאות ליוצרים, כ-25 משתתפים מסין במופעי שאולין ייחודיים של אומנות הקונג פו, 4 מופעים בינלאומיים מצ'כיה, אוסטריה, שוויץ ומדריד, כ- 40 אירועי חוצות חינם ברחבי עכו. מתחם לינת שטח בתקופת הפסטיבל. מופעי הפסטיבל יתקיימו במתחם אולמות האבירים מימי הצלבנים.  
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר הוא חגיגה נפלאה לאוהבי התרבות תוך מתן דגש ליוצרים בכלל וליוצרים אלטרנטיביים בפרט. הפסטיבל מעניק הזדמנות ואפשרות ליצירה אחרת ושונה, כזו המחברת גישות שונות מחוץ לזרם המרכזי. מופעי הפסטיבל וההצגות יערכו במתחם אולמות האבירים מימי הצלבנים, אשר הוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, חללים המעניקים אווירה ייחודית למופעים מיוחדים אלה, וכן בשטחי העיר העתיקה וברחבי העיר. חול המועד סוכות 1-4/10/2023.

במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול בבית סוקולוב בתל אביב מסרה ליזו אוחיון המנכ"לית והמפיקה הראשית של פסטיבל עכו, שפתחה אתמול את האירוע: "אני גאה, במיוחד השנה, לפתוח את אחד מאירועי התרבות המיוחדים והמגוונים ביותר, הנותנים את הבמה המכובדת והגדולה ליצירה מקורית המשקפת את השיח החברתי האישי והציבורי, תוך התייחסות לנושאים הנוגעים לכל אחת ואחד מאיתנו.

ליזו אוחיון , מנכלי"ת הפסטיבל שפתחה אתמול את מסיבת העיתונאים. בבית סוקולוב. צילום: סיגל גליל

גם השנה, כל אנשי ההפקה והיצירה, נרגשים להיפגש ולחוות מחדש את התגייסותה האמיתית של קהילת אנשי העיר עכו, התגייסות וחיבור קהילתי מלא ברצון טוב, וציפייה לבואם של עשרות אלפי האורחים המגיעים לפסטיבל. אין זה מובן מאליו ועל כך אנו מודים ומביעים את הוקרתנו הרבה. החיבור בין הפסטיבל ליוצרים, האומנים, השחקנים כל אנשי ההפקה, לבין אזרחי העיר, מהווה חיבור משמעותי מעין כמוהו. תושבי עכו כתמיד מושיטים את ידם לכל עזרה ולכל אורח בעיר ומתרגשים יחד איתנו בעשייה מבורכת זו. אני שמחה לציין כי השנה, לאחר מאמצים רבים, הצלחנו לדאוג להעלאת שכרם של היוצרים והאומנים המציגים, באמצעות התגייסות של כל מערך הפסטיבל ובנוסף עבודה מאומצת אל מול כל האיגודים הרלוונטיים, מבלי לייצר איפה ואיפה ומקווים להוביל את השינוי בשכר לכלל השחקנים והאומנים ברחבי הארץ. אין ספק כי אנו נמצאים בתקופה כי האיחוד והחיבור, צריכים להיות נר לרגלנו, תוך דגש לראיית האחר בכל מישור בחיים ובתרבות וביצירה בפרט."

דליה שימקו המנהלת האמנותית של פסטיבל עכו, מספרת במסיבת העיתונאים בבית סוקולוב על התכנים והאירועים של הפסטיבל. צילום: סיגל גליל

"המדינה בוערת ומצב הרוח הכללי הפך לגמרי למצב הרוח הפרטי. ישראל תמיד הייתה מקום ששואב את חיינו לטוב ולרע, הפרטי והכללי שזורים כאן זה בזה לחלוטין, אבל בימים אלו כולנו חווים זאת ביתר שאת. בתוך הסערה אני מרגישה שהמשך היצירה הוא צורך קיומי הכרחי הן ליוצרים והן לצופים. היצירה מלאת הכישרון שממשיכה לבעבע במלוא עוצמתה מביאה נחמה, שיתוף, תחושת שפיות ובעיקר מזכירה לנו מדוע אנחנו כאן ומה אנחנו אוהבים כל כך בישראל  התובענית שלנו – מסרה דליה שימקו , המנהלת האמנותית של פסטיבל עכו.

לדבריה, פסטיבל עכו הינו במהותו פסטיבל המשקף את השיח החברתי – פוליטי. הוועדה האמנותית המצוינת האחראית על הצלחתו של הפסטיבל שנה שעברה (הכוללת את אסתי זקהיים, חליפה נאטור, דורי פרנס, אורי זמיר מאיה בואנוס שהצטרפה אלינו ואני) בחרה את 8 הצגות התחרות מתוך 264 הצעות שהוגשו לפסטיבל.

תוכנית פסטיבל 2023 משקפת מגוון קולות וסוגיות הנוגעות בנושאים קיומיים וחברתיים. זיקנה והתגברות על אובדן , הצגה אודות גיבור מאבק חברתי מזרחי שחשיבותו נשכחה, מופע אישי על פגיעה מינית, דרמה פיוטית על עליית מנהיג משיחי, סאטירה מוזיקאלית בספוקן וורד על עורלה עיקשת, מופע דוקומנטרי על ריקוד הסלואו הראשון בחיינו, קומדיה אבסורדית על שאלת ההגירה ומוזיאון תיאטרלי ראשון וייחודי המוליך את הצופים/משתתפים במסלול חיים של דמות בדיונית דרך חפצים.

גם השנה אנחנו ממשיכים במיזם ה"חממה" הנותן במה לשש הצגות קצרות של יוצרים בתחילת דרכם.  גם כאן תמצאו מגוון נושאים: היחס בין הגוף לעולם הדיגיטלי, משמעות החיים, משמעות המוות , שיימינג, הלם קרב ומערכת היחסים עם הציונות.

"התוכנית עשירה ושופעת ואני מאמינה שכל אוהב/ת תרבות ימצא בה הצגה שתסקרן, תאתגר, ותרגש אותו/ה". – הביעה תקוה דליה שימקו.

 הגר אגמון, סיפרה במסיבת העיתונאים , שגם השנה במסגרת הפסטיבל, יערך ערב הוקרה ליעקב אגמון ז"ל, מעמודי התווך של התרבות הישראלית ואיש תיאטרון נדיר, שהטביע חותמו על התיאטרון הישראלי לאורך שנים ואף שימש כמנהל האומנותי של הפסטיבל בשנות ה-90.

האירוע יתקיים בנוכחות כלת פרס ישראל, רעייתו, השחקנית  גילה אלמגור אגמון, שתעניק את "פרס אגמון" – פרס מפעל חיים, שיבחר על ידי הועדה האמנותית הכוללת את ליזו אוחיון, מנכ"לית הפסטיבל, הגברת גילה אלמגור אגמון ודליה שימקו, המנהלת האמנותית.

הגר אגמוןף בתם של יענקלה אגמון ז"ל, וגילה אלמגור, מספרת במסיבת העיתונאים על פרס יעקב אגמון. צילום: סיגל גליל

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023 משקף במהותו מגוון רחב של קולות ונושאים קיומיים וחברתיים, דרך יצירותיהם של הכותבים, היוצרים והשחקנים ומעלה על הבמות נושאים מרתקים ומרגשים:

החל מהתמודדות עם הלם קרב, התעסקות בפילוג ובשסע החברתי אז והיום, עזיבת הארץ אל מול ערכי הדמוקרטיה, התמודדות עם פוסט טראומה מינית, התמודדות עם זיקנה והתגברות על אובדן, מאבק חברתי מזרחי וחשיבותו שנשכחה ועולה כיום, עיסוק בזהות הלאומית וסאטירה על הארץ "המוב'תחת" ועד הצגת מחקר על חווית הסלואו הראשון שלנו והזמנה לריקוד.

וגם : השחקנית הוותיקה והמוערכת רבקה גור, בת ה– 88, מעלה לראשונה מחזה פרי עטה, מחזה ראשון של השחקן המוערך עלא דקה, שישחק בתפקיד הראשי ובתפקיד אימו תשחק חנה אזולאיהספרי, ההצגה האורחת "מתקני עולם", בהשתתפות שחקנים בעלי מוגבלויות ועל הרצף האוטיסטי ועוד הפתעות רבות

הפסטיבל השנה כולל מאות משתתפים אשר יעלו כ-20 מופעי תיאטרון מתוכם למעלה מ-14 הצגות מקור, יצירות חדשניות ופורצות דרך, ביניהן:

  • 8 בכורות שייקחו חלק בתחרות הפסטיבל
  • 6 הצגות חממה – המהוות הזדמנות לבמאים ויוצרים מבטיחים
  • 4 הצגות אורחות
  • שת"פ ייחודי עם מרכז תרבות סין, במסגרתו מגיעים כ-25 משתתפים מסין למופעי שאולין ייחודיים של אומנות הקונג פו
  • 4 מופעים בינלאומיים מצ'כיה, אוסטריה, שוויץ ומדריד
  • כ- 40 אירועי חוצות הכוללים מופעים, הצגות רחוב ואירועים מיוחדים, חינם לקהל הרחב החל מ-18:00, ברחבי העיר עכו, לצד אירוח פסטיבל הבירה, במסגרתו יוצעו למבלים חווית פודטראק ומגוון רחב של בירות ישראליות ובינלאומיות במחירים אטרקטיביים.

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר, יתקיים בחול המועד סוכות, בין התאריכים 1-4 באוקטובר 2023, באולמות האבירים, בכניסה לעיר העתיקה וברחבי העיר, בנופיה של העיר עכו ויכלול מאות שחקנים ופרפורמרים, שיעלו עשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב ומופעים חדשים.

בימי הפסטיבל יוקם מתחם לינת שטח שיכלול אפשרות לינה באוהלים ו/או שקי שינה לכ-100 איש ליד החומה המזרחית, לצד פסטיבל הבירה שיגיע לראשונה להתארח בפסטיבל .

ערב הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ב1/10 ומגוון הפעילויות וההצגות יערכו החל מה2/10 .

אודות פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר, אירוע  תרבותי משמעותי בסצנת התיאטרון בישראל, יתקיים כבכל שנה בחול המועד סוכות בין התאריכים 1-4 באוקטובר, זאת השנה ה-44,  ויארח  אלפי אנשים מרחבי הארץ. התוכנית האמנותית תכלול מאות שחקנים ופרפורמרים, שיעלו עשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב, מופעים חדשים ופעילויות לכל המשפחה. במרכז הפסטיבל 8 הצגות בכורה, אשר מתחרות ביניהן על ההצגה הטובה ביותר, 6 הצגות חממה, פרויקט מיוחד אחד, 2 הצגות אורחות, יום הרצאות ליוצרים בניהול ארגון אי"ב, ו4 הצגות מופעים מחו"ל.

מטרת הפסטיבל להעניק ליוצרים צעירים וליוצרים אלטרנטיביים, שאינם חלק מהתיאטרון הממוסד, אפשרות ליצירה אחרת ושונה. המושג "תיאטרון אחר", שמחבר יחד גישות תיאטרוניות מחוץ לזרם המרכזי, כגון פרינג', תיאטרון ניסיוני, תיאטרון אלטרנטיבי, אוונגארד ועוד.

מופעי הפסטיבל יתקיימו במתחם אולמות האבירים מימי הצלבנים שהוכרז ב-2002 אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, חללים אלה מעניקים אווירה ייחודית למופעים האלטרנטיביים, בכניסה לעיר העתיקה וברחבי העיר. הפסטיבל בנוי מכמה מסגרות עיקריות: התחרות היוקרתית, שבה מועלות הצגות "תיאטרון אחר",  הצגות חממה המהוות הזדמנות לבמאים ויוצרים בתחילת דרכם, הצגות אורחות מהארץ ומחו"ל, מופעי חוצות רבים, מופעי אומנות, תיאטרון רחוב ועוד.

המנהלת האמנותית, דליה שימקו, והוועדה האמנותית שלצידה אסתי זקהיים, ח'ליפה נאטור, דורי פרנס, אורי זמיר ומאיה בואנוס, בחרו הצעות ומחזות של אמנים צעירים ואלטרנטיביים שמונה הצגות לתחרות, אך גם מאפשרים לחלקם לעלות במסגרות האחרות, בתקציב מועט יותר.

מנכ"לית הפסטיבל ומפיקה אחראית, ליזו אוחיון.

אתר פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023: https://www.accofestival.co.il/

ההצגות והאירועים המרכזיים בפסטיבל עכו בסוכות 2023

 8 בכורותהצגות תחרות:

ירייה בואדי משפטו של דוד בן הרוש  -יצירתו של רועי מלכה. ישראל, 1959.

ירייה בואדי. צילום: אלה ברק,

בשכונה אחת בחיפה, מוזנחת עד היסוד, אדם מחליט לצאת למאבק בגוף החזק ביותר במדינה. מאבק אשר יוביל לרצף אירועים שישנו את פני המדינה הצעירה לנצח.  מחאה חברתית או ניסיון למרד? בבחינת אותם מאורעות היסטוריים נדמה שגם כיום – 60 שנים אחרי – הדעות עודן חלוקות.

המופע התיאטרוני "ירייה בואדי" סוקר את משפטם המכונן של מנהיגי מחאת ואדי סאליב ובראשם, דוד בן הרוש.  המשפט מהווה את ציר זמן ההווה כאשר במהלכו, דרך העדויות, אנו חוזרים אחורה אל האירועים המרכזיים של אותם ימים דרמטיים. כך, לעיני הצופים, מעלה אנסמבל שחקנים פרק מכריע במאבק החברתי בישראל אשר שימש השראה למחאות רבות שעלו לאחר מכן.

המופע מתבסס על פרוטוקולים מן המשפט, עדויות, דיווחים תקשורתיים וחומרים תיעודיים שנאספו.

כתיבה, בימוי תנועה ועיצוב במה: רועי מלכה | משתתפים: מיכאל גמליאל, תום גרציאני, חיים עוז זנאתי, אלכסה לרנר, אורי סעדה, מעיין תורג'מן, מאיר תמם | הפקה: יונתן קובנסקי | עוזרת במאי: דניאל אלבו | ייצור תפאורה: סרג'יו גריסק | עיצוב תאורה: אמיר קסטרו | תלבושות: נויה איוה סלושני | מוזיקה: כנען לבקוביץ' | ליווי אמנותי: מאיה בואנוס

הקרנות וידאו מתוך "מאורעות ואדי סאליב" סרטו של עמוס גיתאי (1979)

שעון החול  – מחזה מאת: רבקה גור

ז'אקי מחליט להתאבד. הוא בסוף חייו, אין לו משפחה, והוא כבר שנים חולם על הרגע שבו יוכל סוף כל סוף להתאחד עם אשתו המנוחה. אלא שלה, או יותר נכון לרוח שלה, יש השגות בעניין.

נרגש ומלא בכוונה, הוא שוכר את החדר הגבוה ביותר בבית מלון סמוך, אך רגע לפני שהוא קופץ מין הקומה ה40, מופיעות רוחותיהן של אשתו שנפטרה לפני עשרים שנה, אביו שהתאבד בילדותו והבן שמעולם לא נולד לו. כולם מנסים לשכנע אותו לא לוותר על החיים, אבל האם החיים אכן יפים יותר מהמוות?

מחזה מאת: רבקה גור (בגיל 88  מעלה מחזה ראשון פרי עטה), בימוי: עדו הכהן, עיצוב תנועה: אמנון פלד, עיצוב חלל: ענבר שירן, עיצוב תלבושות: גלי קמרמן, מוזיקה: מוריה לוי, עיצוב תאורה: מאיה לוין, הפקה: תמרה מובשוביץ

שחקנים: רבקה גור, מיכאל כורש, בהט קלצ'י, אמנון פלד, בן ילין, עידו כהן, נגה אליעזר

בית לשלושה Ménage à trois

הפקה חדשה מבית היוצר של גלריה תיאטרון החנות. יצירה משותפת של שרון גבאי ושחר מרום. "אתם, הניצבים כאן בדלת, לכו בנתיבי תשוקה, אהבה וגוף סוער, אך זכרו – המוות תמיד יארוב, עליכם להישמר!"

ההצגה "בית לשלושה" מציעה ביקור במוזיאון האוטומטות של מאדאם לוין הכולל אוסף מכונות משוכללות, המספרות את סיפורה הסנסציוני של אישה עם מיניות שוברת מוסכמות לצד אובססיה לפיתוח מכונות קטלניות, שהובילו להצלחה אדירה של המצאותיה בין שתי מלחמות עולם. הקהל מוזמן לסיור במוזיאון בקבוצות של שלושה משתתפים וללא ליווי אנושי, ולהיחשף לסיפור חיים הטבול כולו ביצירה, ארוטיקה ואובדן, על ממציאנית פורצת דרך שהלכה בדרך עצמאית עד יומה האחרון.

*בכל 10 דקות ייצא סיור במוזיאון | יש להגיע כ 10 דקות לפני תחילת סיור | הסיור מגיל 16 ומעלה

קרדיטים: יצירה משותפת של שרון גבאי ושחר מרום. מחזה: שחר מרום. סאונד: שרון גבאי. עיצוב ותכנון מכונות: שרון גבאי ושחר מרום. מידול רובוטיקה: אודי ואלך, המרכז לרובוטיקה בסנטר. שחקנית ראשית: שרון טל. שחקנים: נדיה קוצ'ר, עמית גור.

פיתוח מחזה: רוני ברודצקי (כחלק מקבוצת מילאטיס). צילום ועריכת סרט: איריס דומאני. עיצוב תלבושות וטקסטיל: סופיה טרוטוש. וידאו-ארט מנזר ורישומים באי הבודד: מעיין סופייה וייסטאוב. ארט: גלית קטן, סרגיי קפיצ'י. מפיקה בפועל: מאיה מישור. הפקה: גלריה תיאטרון החנות. ליווי אמנותי: אורי זמיר, דורי פרנס

ריקודי סלואו במסיבת בית הספר

אתם זוכרים את ריקוד הסלואו במסיבת בית הספר? האם זאת הייתה חוויה מרגשת או שהיא השאירה צלקת? זוכרים מה לבשתם ואיזו מוזיקה ניגנה ברקע? או שלא רקדתם, או אולי אתם לא זוכרים?

"ריקודי הסלואו במסיבת בית הספר" זו הצגת מחקר על החוויות הקשורות בו, על הקונצנזוס החברתי על פחדים וציפיות ועל התבגרות.

זו הצגה דוקומנטרית המבוססת על סיפורים שאספנו בכל רחבי הארץ, ואתם מוזמנים לא רק לחוות אותם איתנו, אלה אולי גם להעשיר את ההצגה בסיפורים שלכם. ובסופו של דבר, כמובן שנרקוד סלואו.

קרדיטים: יצירתו של סמיון אלקסנדרובסקי, משתתפים: שירה קוריאל ודוד זיסלסון, מאחורי עמדת הדי ג'יי: סמיון אלקסנדרובסקי, עיצוב תלבושות ועוזרת במאי: אנסטסיה קים, ליווי אמנותי: אסתי זקהיים ואורי זמיר

עמירם

קולאז׳ שירי-דרמטי שמתחקה אחר עמירם, אב צעיר שעובד בשיפוצים וחי בשולי החברה. לילה אחד עמירם מתעורר בידיעה שנועד לו תפקיד גדול יותר, שדורש ממנו ביצוע של מעשה קיצוני. עמירם מתלבט, אולם קולו הפנימי משכנע אותו והוא יוצא לדרך. בנוסף לקולו הפנימי של עמירם נשמעים גם קולותיהם של איש הציבור, איש הציוד, צלמת הדיוקנאות ועלי התינוק, שמביטים על המתרחש מנקודות שונות על ציר הזמן.

מבעד לשלל הקולות נוצרים הקשרים חדשים לפענוחה של הזוועה שהולכת ומתהווה, זוועה שקרתה בעבר הקרוב כשם שהיא נמצאת ממש מעבר לפינה.

קרדיטים: מחזאי: עדו סתר, במאית: יעל גולדברג, משתתפים: אורי סממה, ניר ברק, אפרת ארנון, רפי קלמר, אנואר ז'ור, עיצוב תאורה: עומר בולנז׳ר כהן, עיצוב חלל: יעל גולדברג, רוני דה-פיצ'וטו ונועה דותן, עיצוב תלבושות: נועה דותן, מנהלת מוזיקלית: אפיק דוארי, עיצוב תנועה: נטע מידן

עוזרת במאית ומנהלת הצגה: רוני דה-פיצ׳וטו, ליווי אמנותי: ח'ליפה נאטור

עור לגויים אופרת ספוקן וורד מאת יוסי צברי

עור לגויים הצגת מקור. צילום: אלה ברק

הָיֹה הָיָה, לפני שנים רבות, ככה מתחילות, רוב האגדות.

הָיֹה הָיָה, פעם, מזמן, הָיֹה הָיָה, הרחק, הרחק מכאן, הָיֹה הָיָה, מלך, הָיֹה הָיָה, הֵלֶךְ

הָיֹה הָיָה, קבצן, הָיֹה הָיָה, זה הסימן המוסכם שמשהו התרחש במציאות או בדמיון.

אפשר רק לנחש, קרה או לא, אמת או בדיה, מי אכפת, העיקר שהָיֹה הָיָה.

בימוי ועריכה מוזיקלית: מתן אמסלם, מוזיקה מקורית: אילאיל לב כנען, חלל ואביזרים: רוני חרד, תלבושות: לירון ספיר, תאורה: אורי רובינשטיין, עוזר בימוי וניהול הפקה: יותם ויצמן, ליווי אמנותי: ח'ליפה נאטור.

בהשתתפות: רוי אברמוביץ׳,  אביב מוסלי, רפאל סולומונוב, בוניאל עפרי, אורי פרלמן, עומר פרלמן שטריקס, ספיר רוזנפלד.

מתפרק לי בתוכו

פירוק פוסט-דרמטי של פוסט טראומה מינית..

הצגת תחרות "מתפרק לי בתוכו". צילום: אלה ברק

"בגיל 15 נאנסתי בשנתי במסיבת תיכון. חמש שנים מאוחר יותר, עקב פלאשבקים שהחלו להשתלט עלי, הבנתי מה קרה. כיום אני מאובחנת בפוסט-טראומה מורכבת. מעולם לא התעמתי עם האנס שלי. עד הערב. איתכם. הערב תפגשו שלוש שחקניות במקלחת גדולה וריקה, מרחב בו הטראומה יכולה להציף ולהטביע או להתנקות ולהזדכך . ערב מפורק ופרגמנטרי, ממש כמו הטראומה עצמה. הנע בין הרצון להתנער מלהיות קורבן, כדי לקבל חזרה שליטה על החיים, ובין הצורך לפגוע באדם אחר".

בימוי וכתיבה: הילה תומר, שחקניות יוצרות: דנה אלעזר, יובל שרעבי, שחר ביטון

עיצוב חלל: שיר עדן, עיצוב תלבושות: מיכל קנדל, עיצוב סאונד: גלעד חן, עיצוב תאורה: שקד שנלר ואלון יחזקאל, עיצוב תנועה: שחר ברקוביץ, דרמטורגיה: תמר עמית יוסף, עוזרת במאית ומפיקה: מאיה מנדלר, עוזרת הפקה: הדר סליגר, ליווי אמנותי: מאיה בואנוס.

דרכון מנגאלי סאטירה פאתטית על הארץ המוב׳תחת’.

הצגת תחרות "דרכון מנגאלי". צילום: אלה ברק

לוואטן (WATAN) אין הרבה מזל, אבל יום בהיר אחד הוא מגלה שנבחר להיות אזרח במדינת אי קטנה, חדשה ומתפתחת העונה לשם "מנגאל". וואטן שמרגיש שעתידו כערבי בישראל לא הולך להשתפר בקרוב, מחליט לצאת למסע לקבלת הדרכון בשביל האפשרות להתחיל מחדש במקום אחר. אלא שתנאי הסף ההזוי אותו הוא קיבל ממשרד הדרכונים, מוביל אותו לעימות חזיתי מול כל מה שהכיר. האם וואטן יסכים לוותר על הכול בעבור הארץ המובטחת?

קרדיטים: כתיבה: עלא דקה. בימוי: ליאור זכאי. משתתפים: עלא דקה, חנה אזולאי הספרי, אלמוג רוזנו, זאב שמשוני, מוסיקה: אלקסנדר פיש. חלל ותלבושות: אלונה רודנב. תאורה: ברוכי שפיגלמן. הפקה: ענבר לוין. עוזרת במאית: אלונה טורנר, ליווי אמנותי: ח'ליפה נאטור.

הצגות החממה

6 הצגות חממה, המהוות הזדמנות לבמאים ויוצרים מבטיחים בתחילת דרכם, בליווי אומנותי של דליה שימקו, המנהלת האמנותית של פסטיבל עכו והועדה האמנותית

Dreamless

סיפורו האמיתי של סרג'יו אורגו מקולומביה, שהתאבד בשנת 2014 בעקבות אפלייה ולחץ חברתי כלפי נטייתו המינית. קבוצת תיאטרון קטנה מנסה להביא את הסיפור האמיתי לבמה ולבדוק את גבולות הייצוג של אנשים אמיתיים בתוך מדיום התיאטרון.

מתוך תחושת האחריות והמחויבות כלפי הסיפור וכלפי האנשים המיוצגים על הבמה, עולה השאלה המיתית לגבי טשטוש הקו הדק בין תיאטרון לבין מציאות.

קרדיטים: מאת: גבריאל טורס, תרגום, עיבוד ובימוי: עמרי בקר.

משתתפי המופע בעברית: בסיל אבו ג'בל, דימה עביר לאון, נטע טל, אוהד פונטה.

משתתפי המופע בערבית: בסיל אבו ג'בל, דימה עביר לאון, סירין עלי, ראמי מריו סלמאן.

מוזיקה מתוך האלבום The Wall של Pink Floyd

ליווי אמנותי: ח'ליפה נאטור, דורי פרנס

אם כבר אז כבר

שלוש ליצניות נאבקות בסתמיות החיים.

בלי להתכוון הן מביעות ביקורת על האופן בו אנחנו חיים, ומראות לנו שאולי, אם נשים את כל הרצינות, ואף את ההיגיון הבריא בצד, אולי יש דרך לעביר את החיים כאן בכייף.

הצגה בלי מסע ובלי מטרה ברורה.

הצגה על למה ואם בכלל כדאי לעבור מה.

פותח בחממת היוצרים של הסטודיו למשחק ניסן נתיב ירושלים.מאת ובבימוי: נעה לביא, שחקניות יוצרות: הילה קרני, איה לופט, נטע שוחט. עוזרת הפקה: תמר הולנדר.ליווי אמנותי: אסתי זקהיים

אסיר ציון

1973: לי פרלמן, ילד יהודי ממנהטן, נשאב אל תוך המפעל הציוני שמוביל אותו להגר למדינת ישראל, להתנחל בקיבוץ הראל ובהמשך בתל-אביב.

2023: אחרי 50 שנות אהבה, כולל 40 שנות חיים בארץ. לי במשבר. מה הוא אמור לעשות עם הגילוי שאהובתו, הציונות, איך שלא ינסה לעטוף אותה, היא רוצחת סדרתית?

זוהי הזמנה לקהל לקחת חלק  בintervention  בין לי פרלמן והרעיון הציוני או אם תרצו זהו למעשה טיפול זוגי בהסכמה רחבה

יצירה מאת ובביצוע: לי פרלמן ונדב בושם. בימוי: נדב בושם, דרמטורגיה: אורי לנקנסקי, עיצוב חלל ותלבושות: נעמי מרברג, עוזרת בימאי ומנהלת הצגה: נעה פרשקר, ליווי אמנותי: דורי פרנס

מלפפון עם שפתיים

מבוסס על סיפור אמיתי.

לעזוב את הבית של ההורים, לעבור לעיר חדשה, להתחיל עבודה של "גדולים", לשלם שכירות בזמן, להתחיל להיות מורה בבית ספר, בבת אחת.

להתמודד עם דדליין. לרוב, מושג שגור להגשת מטלות וביצוע משימות. אבל יש גם דדליין באופן מילולי- יש תאריך, אבי עומד למות בו. ועד אז, צריך להספיק מה שרוצים.

פגישה שקורית בפעם הראשונה אחרי 20 שנה וגם בפעם האחרונה – בין נטע, מורה צעירה לתיאטרון ואבי, מורה משמעותי מבית ספר יסודי. אבי חולה במחלה ניוונית, ורגע לפני שמתחילה הפגיעה המנטלית, הוא בוחר לסיים את חייו. במשבר שבו היא נמצאת, נטע מגיעה לפגוש את אבי ומקווה לקבל איזה אור חדש מאדם שאולי הבין משהו חשוב, רגע לפני שנפרדים.

כתיבה ובימוי: מאיה רודיטי, עיצוב תפאורה, משתתפים: גילי גנני, אילן חזן, תלבושות ועוזרת בימאית: רוני בן סדון, מוזיקה מקורית: גלעד חן, עיצוב תנועה: הילה שמואל, ליווי אמנותי: מאיה בואנוס.

כל אחד צריך משהו

סיפור על בן והורים שלא מצליחים לגשר על הפער שנפער ביניהם עקב חוויות משירותו הצבאי של הבן. מנקודת מבטו של הבן מתגלה מערכת היחסים בינו לבין הוריו. מערכת יחסים שמהדהדת את תפיסתו את הצבא, את יחסו לתפקיד שהיה לו בסיטואציה שכולם בה מפסידים. המחזה מתרחש בכפר ערבי באיו״ש כאשר חייל שומר על שני תושבים שמתבצעת פשיטה על ביתם.

קרדיטים: מחזה: עדן אהרוני, בימוי: עדן אהרוני וגליה ברס, עיצוב חלל, תלבושות ותנועה: דן נימרי, שחקנים: גיל כהן, אורי מכרז, דניאל קריספין.

EVERBODY@

michal_meskin@ מתעוררת כל יום בזכות האייפון 🏥

pazhaberman@ עוקבת אחר המחזור שלה במסך 🩸

romsheratzky@ צפה במין יותר מאשר עשה 🍆

דרך המסך אנחנו לומדות לגעת, בזכות המסכים אנחנו נפגשים, ורגע לפני שהם אובדים בגופנו אנחנו מעוניינות להתגופף איתם ❤️

קרדיטים: יוצר: רום שרצקי, משתתפות: מיכל מסקין, פז הברמן ורום שרצקי, עיצוב תאורה: עודד קוממי, עיצוב תלבושות: יעל סקידלסקי, ליווי אמנותי: אריאל ברונז, אורי זמיר, ליווי תנועתי: מאי זרחי, הפקה: שחר שרית שרשוב.

הצגות אורחות, פרוייקט מיוחד ויום עיון

השנה יארח הפסטיבל שישה אירועים נוספים, מתוכם פרויקט מיוחד אחד, יום עיון ליוצרים וארבע הצגות אורחות.

פרויקט מיוחדGROUNDED מופע סוחף אל מעמקי החוויה האנושית. זהו פרויקט מיוחד של היוצרת שי כהן המגיעה מברלין שיוצג בבכורה עולמית בפסטיבל.

יום עיוןיתקיים יום עיון ליוצרים מטעם עמותת אי"ב, בו יתארחו יוצרים שהציגו במהלך הקריירה שלהם בפסטיבל עכו וישתפו ברוחב לב על הדרך שעשו ודרכי התפתחות, ויתקיימו עמם גם מפגשים אישיים.

הצגות אורחות:

אנדורה עיבוד עכשווי לקלאסיקה של מאקס פריש בסגנון ברכטיאני, על חיי צעיר במדינה דמיונית המתיימרת להיות ליברלית וחופשית. בימוי: אביחי בלחסן

מתקני עולם מופע מרגש של עמותת "כנפיים" המבוצע על ידי שחקנים עם מוגבלות שכלית, על הרצף האוטיסטי ועוד מתנות, שבכוונתו ליצור תיקון לתפיסת הסטיגמה הסובבת אותם. במאית ומנהלת אמנותית: רינה פדווה, כוריאוגרף במאי: עומר שמר

בראשית ברא יצירת וידיאו-דוקו-תיאטרון על דינוזאורים ואנשים. בפרויקט זה אנו חוקרים את סיפורן האמיתי של כמה מהגיבורות והגיבורים האבודים על גיאולוגיה וחקר המאובנים במאה ה19. יצירתה של כרמל ידיד ליבוביץ

פקעת– מופע תנועתי בהפקת תנועת 'אחותי'- למען נשים בישראל, ו'ערוס אלבחר'- לאישה ביפו, המשלב נשים פלסטיניות ויהודיות במסגרת הפרויקט 'מהשונה למשותף- מהאישי לפוליטי'. בימוי: ירדן גלבוע

SONGS&BORDERSמופע תנועתי שצמח מתוך רצון לחקור את הסיפורים, הפיוטים ותנודות האנוש באזור הגליל העליון ורמת הגולן. מאת: מיכאל גטמן, מרינה אבזאך, ניבין אליאס, נירה אגמון, רוני שביט, רונית נחמיאס וראבעה חלבי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן