Skip to content

שלישיית עופר מזרחי בבית הקונפדרציה בירושלים

השפעות ממוזיקת פולק, ג'אז ומוזיקה טורקית, הודית וקווקזית, תשוקה נוודית ליופי הצליל, תוך דיאלוג חוצה תרבויות במופע המוזיקלי המסקרן שהוא פיוז'ן מרתק של מזרח ומערב .
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלישיית עופר מזרחי מגיעה למופע בבית הקונפדרציה בירושלים ב-28.9 שעה 20:30.

עופר מזרחי. צילום יח"צ באדיבות ארכיון עופר מזרחי.

עופר מזרחי הוא מוזיקאי יחיד במינו. הוא אוטודידקט הממזג בעדינות ביצירתו השפעות ממוזיקת פולק, ג'אז ומוזיקה טורקית, הודית וקווקזית. המוזיקה שהוא יוצר משקפת חקירה ותשוקה נוודית ליופי הצליל, תוך דיאלוג חוצה תרבויות שבו גבולות מסורתיים מתחילים להיטשטש ואף להיעלם. מזרחי מנגן בכלי מיוחד, גיטרת הלוויתן, אותה עיצב ובנה כגרסה מתקדמת של גיטרת סלייד הודית עם צלילים אלקטרוניים. גיטרת הלוויתן היא בעלת 24 מיתרים, שלושה מרכזי פריטה וארבעה מוקדי הגברה שמתמזגים לכדי שפת צלילים ייחודית.

מזרחי הוא תלמידו של פנדיט בודהאדב דאס-גופטא, מגדולי המאסטרים של המוזיקה ההינדוסטנית. הוא הופיע עם ההרכב שלו בפסטיבלי ג'אז בארץ ובעולם ושיתף פעולה עם עידן רייכל, עומרי מור, רביד כחלני, אסתר ראדה, לירז צ'רכי, ריף כהן ועוד.

במופע ישיר מזרחי וינגן בגיטרה ואף בחצוצרה, יחד עם הצ'לנית מאיו שבירו ונגן הקונטרבס דוד מיכאלי.

אודות בית הקונפדרציה

בית הקונפדרציה, המנוהל על ידי אפי בניה, הוא מרכז תרבות בירושלים הסמוך לשכונת ימין משה. בית הקונפדרציה מתמקד בארגון הופעות ופסטיבלים בתחום המוזיקה האתנית האמנותית  ויוזם הקמת הרכבים ייחודיים בתחום והפקת אירועי תרבות, ביניהם :  פסטיבל העוד,  המביא לירושלים נגני עוד מרחבי העולם ומעלה הופעות של הרכבים חד-פעמיים מיוחדים, פסטיבל המשוררים במטולה, פסטיבל האושפיזין ועוד. במבנה בית הקונפדרציה אולם הופעות המועלות בו, והוא מארח קונצרטים ומופעי מוסיקה יחודיים מהארץ ומחו"ל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן