Skip to content

איך לעבוד על החמץ

בימי ההכנה האחרונים לקראת חג הפסח, אנו מנקים כל מקום בבית, רק שוכחים לנקות את גופנו. שלמה וולפברג מסביר איך לנצל את חג הפסח כדי להגמל מקמח ומצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בימי ההכנה האחרונים לקראת חג הפסח, אנו מנקים כל מקום בבית, רק שוכחים לנקות את גופנו. שלמה וולפברג מסביר איך לנצל את חג הפסח כדי להגמל מקמח ומצה

מאת: שלמה וולפברג

ספונג'ה, ארונות, פאנלים, שטיחים, חלונות, משקופים… מה אנחנו לא מנקים לפני הפסח? עם נרות אנו מחפשים את החמץ בפינות החשוכות ביותר שבביתנו. אבל לא שכחנו משהו? מישהו? כל הכבוד לאלו שמנקים את הבית בו גרים, אבל מה עם הבית אליו נכנסנו בעת הולדתנו, ובו נתגורר כל חיינו?

הלילה הזה - בלי מצה, צילום: Loadmaster, David R. Tribble
הלילה הזה - בלי מצה, צילום: Loadmaster, David R. Tribble

באופן מסורתי, בהרבה תרבויות ברחבי העולם, תקופה זו של תחילת האביב, היא התקופה לנקות את הגוף מכל החיידקים שהצטברו במהלך תקופת החורף. השמש יוצאת, הטמפרטורה עולה, הצמחים פורחים ואיתם שפע של תרופות ניקוי גוף מעולות, ללא כל תופעות לוואי ובמחיר שווה לכל כיס.

עלים ירוקים, זו התרופה של הטבע לניקוי הגוף לאחר החורף – זה הכל. פשוט לקטוף (או במקרה שלנו לקנות בסופר או בשוק), לקצוץ ולאכול. הם ידאגו לעשות בגופנו את שאר העבודה: קרצוף המעיים, ניקוי הדם, טיהור מערכת הנשימה, פוליש לכבד, רענון הקיבה, הורדת שומנים עקשניים מדופנות כלי הדם ועוד.

מוציא הלחם מן התפריט

חשוב לציין כמה דברים גם על החמץ. הרבה אנשים טוענים שהם לא יכולים לשבוע מארוחה ללא לחם: "אם אין לחם, לא שבעים". יש אינספור סיבות שיכולות להסביר צורך בלתי נשלט ללחם. אך הסבירה מכולן היא, שהגוף פשוט מתמכר ללחם, וברגע שאינו מקבל את המנה שלו, נוצר דחף בלתי נשלט להשקיט את הרצון החזק הזה.

להוציא את הלחם מהתפריט
להוציא את הלחם מהתפריט

אחת הדרכים להגמל מהתמכרות ללחם, היא פשוט להמנע מאכילת לחם, מאפים ומוצרים המכילים קמח וגלוטן למשך שבוע. כמו בכל התמכרות, הימים הראשונים קשים, אך לאחר מכן, התועלת רבה מאין כמותה.

תקופת הפסח, מציעה לנו הזדמנות נפלאה לעבור תכנית גמילה מהתמכרות ללחמים ומאפים. וכבונוס, אנו גם פותרים את הבעיה הידועה, שמצה לא משביעה – לא משנה כמה נאכל.

נסו במשך שבוע חול המועד לא לאכול מצות ומאפים מקמחים שונים, כולל אלו הכשרים לפסח. הכינו את עצמכם לכמה ימים קשים בהתחלה, אך שימו לב להבדל בהרגשתכם. לאחר מכן, גם הגוף יהיה נקי ומצוחצח, גם מהתמכרות וגם מחיידקים (מומלץ לשלב בזמן הניקוי כמה שיותר עלים ירוקים, שעוזרים לתהליך הגמילה, ומנקים את הגוף מרעלנים שמשתחררים בתהליכו).

חג חירות שמח לכולם.

עוד בתזונה נכונה‫אנרגיה מתחדשת בנבטים ובנבטוטים, לאלף את הבר – עלי בר ירוקים.

התמונה באדיבותRawich / FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן