Skip to content

ימי הולגאב ליצירה ישראלית-אתיופית בהפקת בית הקונפדרציה בירושלים

ארבעה ימים של יצירה אתנית מקורית,  מנחמת ומרגשת. מיגוון אירועי מוזיקה, מחול ותיאטרון, פיוזן של סגנונות בין ג'אז וראפ, יחד עם עיבודים מסורתיים וחדשניים בהשתתפות מיטב האמנים. 26-23  בדצמבר 2023 בירושלים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הקונפדרציה ע"ש חיים גורי בירושלים יקיים בסוף דצמבר סדרת אירועי מוזיקה ייחודית בשם "ימי הולגאב". הסדרה מתקיימת במקום פסטיבל הולגאב הבינלאומי המסורתי, שנדחה השנה בשל המלחמה.  ארבעה ימים של יצירה ישראלית-אתיופית מקורית,  מנחמת ומרגשת, בתחום המוזיקה, המחול והתיאטרון, בהשתתפות מיטב האמנים.

הסדרה תתקיים בתאריכים 26-23 בדצמבר, בבית הקונפדרציה ובמזקקה. האירועים בתשלום, ולתושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם הנם בעלות סמלית של 10 ₪. כל האירועים מתקיימים על פי תקנות פיקוד העורף.

אפי בניה, המנהל האמנותי של "ימי הולגאב": "בתוך כל העצב והכאב העמוק של כולנו, ומתוך הרצון להמשיך ולחזק את החוסן שלנו – פסטיבל הולגאב, המוקדש מדי שנה ליצירה ישראלית – אתיופית, מתקיים השנה במתכונת מותאמת למצב. התוכנית ממשיכה לתת במה מרכזית למיטב היצירה האתיופית הנעשית בישראל ולשיתופי פעולה מקוריים: יאיר דלאל ואבטה בריהון יעלו מופע משותף, אבי ווסה יציג את נכסי צאן הברזל של המוזיקה האתיופית, הכוריאוגרפית והרקדנית המוערכת דגה פדר תעלה שני מופעים בערב אחד, גודאי ארז-ביטואלין תציג יצירת תיאטרון-מחול לרקדנית סולו בליווי מוזיקה חיה ואושי מסלה, ישראל בר-און ודניאל עצטה יופיעו במופע טריו, קבוצת תיאטרון הולגאב תציג את "בואו לבונה: סיפור על קפה"  ולהקת מרקנה תארח את הזמר תומבולה אבבאו במופע של נחמה לנשמה".

מועדי ואולמות המופעים

מופע פתיחה: יאיר דלאל ואבטה בריהון: רוחות מדרום

נגן העוד והכינור יאיר דלאל, מחלוצי סצינת מוזיקת העולם בארץ, ואבטה בריהון, הסקסופוניסט והזמר ומקים סצינת האתיו-ג'אז בישראל, שיתפו כבר פעולה במסגרות שונות לאורך השנים. דלאל ובריהון חוזרים לבית הקונפדרציה כשהם מובילים הרכב של מוזיקאים בדואים מהנגב ומוזיקאים ממוצא אתיופי. המופע מציג חיבורים רבי דמיון ורגש של מוזיקה בדואית ומוזיקה אתיופית, הנישאות  על גבי הרוחות הדרומיות המביאות איתן צער וכאב, אבל גם תקווה.

יאיר דלאל כינור, עוד, שירה | אבטה בריהון סקסופון, שירה | אדוניה גואדה מסינקו, שירה | עוואד שלבי סומסומיה, שירה | הלייל אל עוויווי -ניא, ג'ורון (כותש קפה), שירה | דודי יצחקי בס

מוצ"ש, 23.12.23, פתיחת דלתות 20:30, תחילת מופע 21:00, צוללת צהובה *המופע יתקיים בישיבה. 

 באמא שלי & כנפיים שבורות: דגה פדר במופע בכורה

"כנפיים שבורות". צילום דגה פדר

הכוריאוגרפית והרקדנית דגה פדר מציעה שני מופעים בערב אחד: יצירת היחיד "באמא שלי" היא פסיעה דמיונית על חבל הטבור, במסלול המקשר בין אם לבת, הספוג בזהויות, תרבויות וזיכרונות. ביצירה זו הנשימה, הקול והתנועה מציגים את הקשר השזור בין האם והבת, שבה בעת גם נפרדות זו מזו. "כנפיים שבורות" הוא מופע בכורה לרקדניות מנבר יוסף ולינה דסטה. היצירה מדברת על היד האחת שמושטת לתפוס את העולם והיד האחרת המוחקת את החלומות,  על געגועים לגוף שהיה פעם בית, כיסופים לחיים הקטנים בתוך החיים הגדולים, והניסיון להצמיח כנפיים בכל פעם מחדש.

"באמא שלי" דגה פדר. צילום אפרת מזור

פדר מצויה בתווך שבין התרבות האתיופית והתרבות המערבית-ישראלית, והיא בעלת שפה תנועתית מקורית ועשירה משלה. יצירתה זכתה בפרסים רבים מטעם משרד התרבות, הקרן החדשה לישראל, משרד הקליטה וקרן רבינוביץ.

ראשון, 24.12.23, 18:00, בית הקונפדרציה

אבי ווסה בשירה ומוסיקה אתיופית

הזמר אבי ווסה מוכר לנו מהפרוייקט של עידן רייכל. אבי ווסה מגיע לבית הקונפדרציה עם מופע חדש המציג את העולם המוזיקלי של אתיופיה – שירים שהם נכסי צאן ברזל של המוזיקה האתיופית, שירים פופולריים מימינו אנו ושירים מקוריים של אבי ווסה, המתגבשים בימים אלה לאלבום חדש.

אבי ווסה יפיע עם הבסיסט והמפיק ינקלה סגל והקלידן גטצ׳או מלסה. העיבודים העדכניים של ווסה ושותפיו לשירים האתיופיים שומרים על הגרוב המידבק והמרקיד ועל המנגינות החושניות והמרגשות.

אבי ווסה שירה | ינקלה סגל בס | גטצ׳או מלסה קלידים

ראשון, 24.12.23, 20:30, בית הקונפדרציה

לומי: גודאי ארז-ביטואלין ביצירת תיאטרון-מחול לרקדנית סולו בליווי מוזיקה חיה

היצירה מספרת בתנועה ובצליל את הסיפור האנושי של ילדות בתרבות מרוחקת, כמעט תנ"כי,  את המאבק לחופש שחוו בני הנוער והצעירים באתיופיה ואת החלום והתפילה האדוקה להגעה לציון.

גודאי בעלת שפת תנועה מרתקת ששמה לה כבסיס את תנועות הריקוד המסורתי מחד ואת התנועה היומיומית של עבודות כפיים, רעיית צאן, משחקי ילדות ותפילה מאידך. מתוך כך היא יוצאת לריקוד חופשי רב הבעה, מופשט ובו בזמן גם סיפורי, במופע מרגש ומסקרן.

המופע ילווה במוזיקה חיה של שני נגנים על הבמה, שתציג את הצלילים המסורתיים באמצעות כלים מקומיים ואפריקאים ובשילוב חדש, מודרני ורענן.

גודאי ארז-ביטואלין יצירה, מחול | איתמר גוטמן כלי הקשה|  ירדן ארז קולות ,שירה, כלים

שני, 25.12.23, 18:00, בית הקונפדרציה

קבוצת תיאטרון הולגאב מציגה: "בּוֹאוּ לבּוּנָה": סיפור על קפה

שחקני תיאטרון הולגאב מציגים את סיפורה המיוחד של קהילת ביתא ישראל, מתקופת בית ראשון ועד לעליה לישראל. ההצגה תספר כיצד הגיעו היהודים לאתיופיה, מהי שושלת הגדעונים ומהו חג הסיגד, ועל הבמה יתארח גם אבא גאבר האנה, הלץ הנודע מסיפורי הפולקלור האתיופיים.

הסיפורים מוצגים בצורה קומית, משעשעת וקלילה, עם מוזיקה, ריקודים סוערים והמון בונה (קפה באמהרית).

כתיבה, בימוי ועיצוב: משה מלכא

משחק: תהילה ישעיהו אדגה, גטצ'ו הונניאו

ריקודים: גטצ'ו הונניאו

תאורה: נהוראי לוידור

ניהול הצגה: אליהו פלאי

שני, 25.12.23, 20:30, בית הקונפדרציה

עכשיו | אהון |  አሁን : מופע טריו עם אושי מסלה, ישראל בר-און ודניאל עצטה    

אושי מסלה. צילום שחר פאר

במיוחד לימים אלו, מופע המציג את מיטב השירים, שיעניקו פסק זמן, ומעט רוגע לנשמה.  המופע יציג חידושים לקלאסיקות ישראליות בשפה האמהרית והעברית, כמו גם שירים מקוריים. אושי מסלה שירה, קונטרבס | ישראל בר-און  גיטרה, קלידים, שירה | דניאל עצטה תופים

שלישי, 26.12.23, 18:00, בית הקונפדרציה

 נחמה לנשמה: מרקנה (Merkanaמארחים את תומבולה אבבאו

שלישי, 26.12.23, 20:30, בית הקונפדרציה

להקת מרקנה ("התעלות" באמהרית) מונה חמישה מוזיקאים המשלבים בין הג'אז והמוזיקה האתיופית. מקימי הלהקה, הסקסופוניסטים נדב הבר ואשטה מלדה, החליטו להקים את מרקנה ולשלב בה את אהבתם לשני הסגנונות הללו – הלהקה מציעה גרסאות ג'אז לשירים אתיופיים עממיים ושירים מקוריים בהשראת המוזיקה האתיופית, עם דגש על שירים שקטים, מרגשים ומנחמים ברוח ימים אלו. מרקנה תארח את הזמר תומבולה אבבאו, שהחל את הקריירה המצליחה שלו עוד באתיופיה ולאחרונה עלה לארץ.

נדב הבר סקסופונים | אשטה מלדה סקסופון טנור | יונתן שנקר פסנתר | אלעד מוסקטל בס | דוד רונן  תופים | זמר אורח: תומבולה אבבאו

שלישי, 26.12.23, 20:30, בית הקונפדרציה

ימי הולגאב במזקקה עדן דרסו

במסגרת אירועי ימי הולגאב לתרבות אתיופית של בית הקונפדרציה עדן דרסו, נסיכת הראפ הישראלי, מגיעה למזקקה להופעה מלאה בסטייל ואנרגיה נשית עוצמתית.

על העמדה –  די ג׳יי מש.

תקלוט אחרי/לפני –  מאג׳ימאן.

שלישי  26/12 – 21:00, המזקקה. 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן