Skip to content

הגוש הרדיקאלי – הפסיקו את הלחימה בעזה

במיצג והפגנה שארגן ארגון מצפן - ארגון שמאל רדיקאלי הוצגו בשישי האחרון צילומי תוצאות הלחימה בעזה מצד האזרחים החיים בעיר. מולם הצטברו אזרחים זועמים שהתנגדו למציג ולרעיון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתבי מגפון נכחו ביום שיש האחרון בהפגנה  בה הוצגו תמונות המתארות את התוצאות הקשות של המתקפה בעזה. מרבית עוברי האורח התעלמו וחלקם התעמת מילולית ופיזית עם המפגינים. מאז תחילת המערכה בעזה שוררת תחושה קשה בקרב ארגוני זכויות אדם בארץ ובעולם עקב הפגיעה הקשה באוכלוסייה האזרחית. התקשורת הישראלית עוסקת בצורה מקיפה בטבח הנורא ביישובי העוטף, בניסיונות להשבת החטופים וכמובן במערכת הפוליטית הישראלית רווית היצרים והתככים.
על פי דיווחי האו"ם לעניינים הומניטריים  בין ה-4 ל-5 בינואר אחר הצהריים, דווח על 162 הרוגים פלסטינים ועוד 296 בני אדם נפצעו, על ידי משרד הבריאות בעזה. בסך הכל, בין ה-7 באוקטובר ל-12:00 ב-5 בינואר, לפחות 22,600 פלסטינים נהרגו בעזה, לפי משרד הבריאות של עזה. על פי הדיווחים, כ-70% מההרוגים הם נשים וילדים. במהלך אותה תקופה, דווח כי 57,910 פלסטינים נפצעו.
ב-5 בינואר, פרסמה יוניסף כי סקר שנערך ב-26 בדצמבר 2023 מצא שכ-90% מהילדים מתחת לגיל שנתיים צורכים שתי קבוצות מזון או פחות. על פי הדיווחים, רוב הילדים מקבלים רק דגנים (כולל לחם) או חלב, העונים על ההגדרה של "עוני חמור במזון". המגוון התזונתי לנשים הרות ומניקות נפגע בצורה חמורה, כאשר 25% צרכו רק קבוצת מזון אחת ביום שלפני הסקר, וכמעט 65% רק שתי קבוצות. לפי UNICEF, תת התזונה מדאיגה במיוחד עבור יותר מ-155,000 נשים הרות ואימהות מניקות, כמו גם יותר מ-135,000 ילדים מתחת לגיל שנתיים, בהתחשב בצרכי התזונה ובפגיעותם הספציפיים.
בישראל ממעטות רשתות התקשורת לפרסם ולנגוע בצד הזה, אך לעומת כך רשתות התקשורת הבינלאומיות והרשתות החברתיות לעומת זאת עסוקות בצורה אינטנסיבית במראות הקשים המגיעים מהרצועה ומשקפים את הפגיעה בתשתיות ובאזרחים.

צילום: מגפון
צילום: מגפון
צילום: מגפון
צילום: מגפון

 


עימותים עם קהל

צילום: מגפון
צילום: מגפון

בשבועות האחרונים ארגוני שמאל ישראלים החלו לצאת לרחוב ולהציג לישראלים את מה שלא מציגים בתקשורת הישראלית. וכך, ביום שישי האחרון, התארגנה בשעות הצהריים הפגנת מיצג מול כיכר תיאטרון הבימה שבתל אביב. בהפגנה נכחו צעירים מקבוצת הגוש הרדיקאלי אליהם הצטרפו מספר מפגינים מבוגרים למדי חלקם יוצאי הארגון הסוציאליסטי הישראלי הידוע יותר כקבוצת "מצפן". כמאה מפגינים תלו תמונות שצולמו בעזה על ידי ארגון אקטיבסטילס. התמונות מציגות את הזוועה בעזה, תמונות שלא תראו בתקשורת הישראלית. מרבית עוברי האורח שנתקלו במפגינים התעלמו מהם, אולם חלקם התעמתו איתם פיזית ואחד מהם אף ניסה לחנוק את אחד המפגינים. כוח המשטרה ניסה מעט להרגיע את הרוחות ולא ביצע מעצרים וכוח המגן המשמעותי היו למעשה המפגינים אשר התקבצו כחומה מול מפגינים אלימים ומנעו מהם לפגוע בשלטים ובמניפים. לאחר שעה בדיוק, בסדר מופתי התפזרו המפגינים לדרכם בקבוצות. זר עשוי שלא להבין מדוע המפגינים מתפזרים בצורה שכזו, אולם הסיבה לכך ברורה, למפגינים אורבת סכנה מאלימות עוברי אורח, והדרך הטובה ביותר להישמר היא לנתק מגע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן