Skip to content

דו"ח רפואי חדש קובע "כל החטופים בסכנת חיים ממשית ומיידית"

100 ימים במנהרות: דו״ח רפואי חדש של מטה משפחות החטופים קובע: כל החטופים שרויים בסכנת חיים ממשית ומיידית לאחר שלושה חודשים בשבי. 8 חתני פרס נובל חתמו על הדו״ח והוסיפו קריאה למזכ"ל האו"ם, נשיאת הצלב האדום וראש ארגון הבריאות העולמי: פעלו לשחרורם המיידי ולהעברת תרופות וסיוע רפואי לחטופים!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה חודשים עברו מאז טבח ה-7 באוקטובר, במהלכו נחטפו באכזריות יותר מ-240 בני אדם מבתיהם ומפסטיבל מוזיקה בדרום הארץ לרצועת עזה.

כעת, לקראת ציון 100 ימים לשבת השחורה ולחטיפתם, מפרסם מטה משפחות החטופים והנעדרים, דו"ח רפואי מקיף וכולל על הסיכונים הבריאותיים של החטופים והחטופות הנמצאים בשבי החמאס.

איפה הצלב האדום (צילום דן בר דוב)
איפה הצלב האדום (צילום דן בר דוב)

חטופים רבים נחטפו מביתם ללא עזרי ראיה, שמיעה או ניידות, דבר המחריף את מצבם הבריאותי ורווחתם הנפשית. חטופים אחרים סובלים מבעיות נפשיות, ואחרים נפצעו במהלך החטיפה האכזרית ועדיין לא קיבלו טיפול הולם לפציעות שעלולות להחמיר ולהסתבך. חלק מהחטופים סובלים ממחלות הקשורות לתנאי השבי הקשים, הכוללים עינויים נפשיים ופיזיים.

אוכלוסיות אלה נחשבות לאוכלוסיות הזקוקות להגנה ולטיפולים מיוחדים על-פי החוק ההומניטרי הבינלאומי, בשל פגיעותן המוגברת לנזקים פיזיים ונפשיים חמורים, העלולים להיות בלתי הפיכים במקרה הטוב ולהוביל למוות במקרה הרע, אם לא יינתן טיפול רפואי דחוף באופן מידי.

בדו"ח שכעת פורסם, ניתן למצוא דוגמאות של 38 חטופים המפרטות את צרכיהם הרפואיים הספציפיים ומצבם הבריאותי בעת חטיפתם.

8 זוכי פרס נובל, פנו למזכ"ל האו"ם, נשיאת הצלב האדום הבינלאומי וראש ארגון הבריאות העולמי, בקריאה לשחרר מיידית את החטופים ולפעול להעברת תרופות וסיוע רפואי.

במכתב, זוכי פרס נובל, הזמינו את השלושה לביקור בישראל וביישובי עוטף עזה על מנת לראות במקור ראשון את ההרס והזוועות שחוללו מחבלי חמאס, וכן להיפגש עם משפחות החטופים ועם שורדי השבי ששוחררו.

בפנייתם, כתבו הזוכים "כחתני פרס נובל, אנו מביעים דאגה עמוקה לחטופים המוחזקים בעזה וקוראים לנקיטת פעולות להבטחת טיפול רפואי לכל החטופים. אנו מוצאים את עצמינו נאלצים להשמיע את קולנו על רקע הסכנה לחייהם של חפים מפשע המוחזקים בשבי, משפחות שנקרעות וקהילות מתמודדות עם המציאות הקשה של המלחמה. אנו מתעקשים להשמיע את קול ההיגיון, וקוראים לכם, כמנהיגים, לנקוט בפעולות לקידום שחרור כל בני הערובה כצעד חיוני לקראת הפסקת אש ומניעת שפיכות דמים נוספת".

מערך הרפואה של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, אסף נתונים על הרקע הרפואי של החטופים באמצעות ראיונות עם בני משפחה ועיון בתיקים רפואיים שסיפקו המשפחות. נתונים נוספים נאספו מעדויות של שורדי שבי. דו"ח זה מתמקד בהשלכות הבריאותיות על החטופים והחטופות הנותרים, בסיכונים לבריאותם הגופנית והנפשית וביחס שקיבלו בשבי, כמפורט בעדויות השורדים. ההשלכות האפשריות של מעשי אלימות אלה הן מסכנות חיים.

פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה של מטה משפחות החטופים: (צילום דן בר דוב)
פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה של מטה משפחות החטופים: (צילום דן בר דוב)

פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה של מטה משפחות החטופים:

"כל החטופים נמצאים בסכנת חיים מיידית. חלק מהחטופים לא ישרדו 100 ימים בשבי ללא טיפול רפואי מתאים, בגלל תנאי השבי והזנחת בריאותם. החטופים הופקרו בשבעה באוקטובר. אסור לנו כאומה חפצת חיים להפקיר חטופים בשטח. אנו חייבים להציל אותם, עכשיו. דו"ח זה מצטרף לדו"חות קודמים שפרסם המטה על הסיכונים הבריאותיים לחטופים, ומוסיף מידע חדש שהתקבל מהשורדים, וממשפחות החטופים. מטה משפחות החטופים קורא בדחיפות לשחרורם המיידי של כלל החטופים למען הגנה ושמירה על זכויות האדם הבסיסיות שלהם הם זכאים ועל מנת שיוכלו לקבל את הטיפול הרפואי והנפשי החיוני לו הם זקוקים כדי להחלים מההשלכות הפיזיות והרגשיות העמוקות של הפגיעה הקשה שעברו. כל יום בשבי מסכן את חייהם ובריאותם. הם במצב קריטי ויש לדרוש לשחרר אותם עכשיו מטעמים הומניטריים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן