Skip to content

משטרת ישראל החרימה עדרי בקר השייכים לפלסטינים בטענה כי רעו על פני אדמה פרטית

הרועים שרועים את עדריהם על פני אדמה הסמוכה למאחז יהודי, נתקלים פעם בפעם במתנחלי המאחז שמזעיקים משטרה, זו מזדרזת להגיע, לעצור את הרועים ולהחרים העדרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה רועי צאן פלסטינים תושבי עין חילוואה נעצרו ביום ראשון האחרון כשרעו עם עדריהם בסמוך לברוש וכביש 90. הארבעה נעצרו ועדרים הוחרמו – בטענה כי הם רעו על פני אדמות פרטיות. פעיל זכויות האדם, הרב אריק אשרמן שלווה את הרועים, נעצר גם הוא. מאוחר יותר שוחררו הארבעה בתנאים מגבילים. הרב אשרמן שוחרר אף הוא ללא תנאי.
ביום ראשון, בשעה 18:45, נעצרו ארבעה רועי בקר פלסטינים מעין אל חילווה כשהם מצויים עם עדריהם, 2 ק"מ דרומית לברוש על כביש 90 – אזור בו הם רועים כבר עשרות שנים. העדרים הוחרמו בכוח בטענה שהם רעו על אדמה פרטית. את המשטרה הזעיקו מתנחל ממאחז לא חוקי 'נוף גלעד' ומתנחל נוסף, אך הוא ממאחז לא חוקי המשמש כפקח קרקעות במועצה האזורית בקעת הירדן. כאן המקום לציין כי כשפלסטינים מתלוננים על רעיית בקר על פני אדמותיהם הפרטיות – התמונה שונה ובמקרה הטוב הצבא "חוצץ" בין מתנחלים לפלסטינים ותמיד בטענה כי כוח צה"ל הפריד בין הצדדים.

מתנחל רועה בקר  עמוק בשטח הפלסטיני, משטרה? אין (צילום: שי קנדלר)

המתנחלים והמשטרה הזעיקו משאית למקום כדי להעמיס את הבקר ולהביאו להסגר. לטענת הפלסטינים זהו מבצע רביעי מתואם בין המשטרה למתנחלים של הפקעת בקר מרועי בקר פלסטינים מאז חודש נובמבר האחרון. כשכוונת המתנחלים והממשל היא לנשל פלסטינים מאדמתם, בין השאר על ידי פגיעה כלכלית. הפלסטינים טוענים גם כי בכל התקריות הקודמות, מספר רב של בקר הוחרם ומעולם לא הוחזר לבעליהם. באירוע החרמה ב 25.12.23, נגזר על רועי הבקר הפלסטינים קנס של 49 אלף ש"ח על מנת לשחרר 19 מתוך 100 פרות ממכלאת המועצה. עוד 20 הוחזרו לבעלים. מקום המצאן של 61 הפרות הנותרות אינו ידוע לבעלים. פעילי זכויות אדם מדגישים כי "אלה הם גניבות ועינויים פסיכולוגיים בחסות החוק".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן