Skip to content

החלו עבודות בניית מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג. יתנשא לגובה של 100 מ'

החלו עבודות בניית מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג, שיתנשא לגובה של 100 מטר. יצוייד בטכנולוגיות פיקוח אווירי וקרקעי מתקדמות. בקומה העליונה יהיו עשר עמדות פיקוח תנועה אווירית. בקומה מתחתיה, יהיו ארבע עמדות פיקוח תנועת מטוסים ברחבות החנייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

יצוייד בטכנולוגיות פיקוח אווירי וקרקעי מתקדמות * בקומה העליונה יהיו עשר עמדות פיקוח תנועה אווירית * בקומה מתחתיה, יהיו ארבע עמדות של פיקוח על תנועת מטוסים ברחבות החנייה

מאת עמי אטינגר

החלו העבודות בשטח של פרוייקט הקמת מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג, על ידי חברת "אהרונסון" שזכתה במכרז לבנייתו. המגדל מתוכנן לגובה של כ-100 מטר, לעומת מגדל הפיקוח הנוכחי, המתנשא לגובה של 49 מטר, ובבנייתו יושקעו  כ-100 מיליון שקל.

מגדל הפיקוח בנתב"ג. המגדל החדש יתנשא לגובה 100 מטרים. צילום יח"צ
הדמייה של מגדל הפיקוח בנתב"ג. המגדל החדש יתנשא לגובה 100 מטרים. צילום יח"צ

המגדל מוקם במסגרת תוכנית המהפך בבטיחות המיושמת בנתב"ג וכוללת את שדרוג מערך המסלולים, הקמת מגדל פיקוח חדש והכנסת טכנולוגיות ומערכות מכ"מ מתקדמות. המגדל החדש, מתואם לצרכים החדשים של נתב"ג ולשדה הראייה המתבקש, לאחר השלמת פרויקט המסלולים.

סוכת פיקוח הטיסות הממוקמת בקומה העליונה

של המגדל, תכלול 10 עמדות פיקוח ומתחתיה תיבנה קומת הפיקוח על התנועה ברחבות חניית מטוסים, אשר תכלול 4 עמדות.

תכנון המגדל ועיצובו יושמו לאחר לימוד מעמיק והפקת לקחים מנמלי תעופה אחרים בעולם.

 

תשתיות בטיחות

יצוין, כי גם במגדל הפיקוח הקיים, הותקנו לאחרונה תשתיות טכנולוגיות חדשניות לשיפור הבטיחות וביניהם: מערכת ה- ASMGCS –מערכת לפיקוח ובקרה על תנועה קרקעית של מטוסים באזור המסלולים, מערכת תיאום מידע מבצעי – לעדכון מידע מבצעי בזמן אמיתי והפצת מידע מבצעי באמצעים אלקטרוניים לכל עמדת פיקוח ובקרה (מערכת סטריפים אלקטרוניים) וכו'. אמצעים אלה, שהותקנו לשימוש מבצעי, יותקנו במגדל הפיקוח החדש לאחר הקמתו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן