Skip to content

הסינים פורצים לאירופה

ג'ילי וגרייט-וול, יצרניות הרכב הסיני, החליטו ללחוץ על הדוושה לקראת כיבוש שווקי אירופה. האם אחרי טכסטיל סיני, כלי בית סיניים נסע ברכב סיני?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ג'ילי וגרייט-וול, יצרניות הרכב הסיני, החליטו ללחוץ על הדוושה לקראת כיבוש שווקי אירופה. האם אחרי טכסטיל סיני, כלי בית סיניים נסע ברכב סיני?

מאת דני בר

יצרניות הרכב הסיניות, מעריכות כי בעיתות המשבר הכלכלי העובר על אירופה, לרכב הסיני הזול, ניתנת הזדמנות לבצע חדירה מהירה לשוק, כאשר בריטניה היא היעד הראשון לכיבוש. המהלך זוכה לחיזוק גם מכיוון יצרניות הרכב הדרום קוריאניות, קיה ויונדאי המשדרגות דגמים ומעלות מחירים ומפנות מקום לביקוש לרכב זול.

בעבר, נכשלו יצרניות סיניות עקב אי עמידה בסטנדרט בטיחות אירופאי, דבר שהוביל לדחיית היצרנים מהשוק. נהגים רוצים רכב בטוח. הפעם היצרניות הסיניות דואגות להגיע עם דגמים העומדים בדרישות התקן ועומדות בציון 4 מתוך 5.
Emgrand EC7 של GEELY הוא רכב הדומה ליונדאי 30i אולם יגיע לשוק הבריטי במחיר זול מהיונדאי בשיעור של יותר מ- 25%. יצרנית הרכב הסינית, שבבעלותה מותג הרכב וולוו, מתכוונת להקים מערך הפצה נפרד לג'ילי בלי להיסמך על סוכנויות וולוו.

גרייט-ווהל משיקה טנדר עם תא נוסעים כפול המשתווה למיצובישי 200L ובמחיר זול בכ- 20% מהמיצובישי. בכוונת היצרנית הסינית לחדור לשוק הבריטי באסטרטגיה של נסיעות מבחן ללקוחות פוטנציאלים, בבית או בעבודה, וללא אולמות תצוגה מפוארים אצל סוחרי הרכב.

גרייט-ווהל כבר בישראל (צילם דני בר)

Great Wall פועלת באיטליה כבר משנת 2006 והתחילה ייצור והרכבת מכוניות במפעל בו היא שותפה, 150 ק"מ צפונית לסופיה, בולגריה. המפעל בבולגריה ייצר את דגמי HOVER SUV, VOLEEX וטנדר STEED. המפעל יעסיק 2,000 עובדים כשיגיעה למלוא כושר הייצור הצפוי להגיע ל – 50,000 מכוניות בשנה, בבולגריה. תחזית המכירות השנתית העולמית של גרייט-ווהל היא 600,000 מכוניות ,מתוכן 100,000 לשוקי יצוא. ב- 2011 נמכרו בעולם 83,000 מכוניות גרייט-ווהל.

MG גם בארץ (צילום דני בר)

יצרנית סינית אחרת, MG כבר פועלת בבריטניה עם מכירות של דגמי MG3 , MG5 וגם דגם MG6 המורכב באנגליה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן