Skip to content

האסון בהר הרצל: ארבעה חשודים בגרימת מוות ברשלנות יובאו להארכת מעצר

בין העצורים, מהנדס ואחראי על עיצוב במות ויועץ בטיחות. הלילה ליוו אלפי אנשים את סגן הילה בצלאלי לקבורה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בין העצורים, מהנדס, אחראי על עיצוב במות ויועץ בטיחות. הלילה ליוו אלפי אנשים את סגן הילה בצלאלי לקבורה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. חבריה נאספו בזירת האסון לפני הלוויה והדליקו נרות לזכרה

מאת אליק מאור 

משטרת ישראל תבקש הבוקר  להאריך מעצרם של ארבעה חשודים, שנעצרו אמש בחשד לגרימת מוות ברשלנות בהקמתו של מתקן התאורה שקרס ברחבת הטקס בהר הרצל. בין העצורים, מהנדס, אחראי על עיצוב במות ויועץ בטיחות. בתחילת הערב עוכבו שמונה אנשים לחקירה, אך ארבעה מהם שוחררו עם סיומה.

אלפי בני אדם ליוו הלילה (ליל רביעי), בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, את קצינת ארגון רפואי בחטיבת הבקעה, סגן הילה בצלאלי ז"ל, למנוחתה האחרונה. במהלך הערב התאספו חבריה ללימודים בתיכון בויאר בירושלים, במקום האסון, ברחבה המרכזית של טקס העצמאות, והדליקו נרות לזכרה. הילה, תושבת מבשרת ציון, שירתה כקצינת רפואה בחטיבת הבקעה. אמה סיגלית, שעובדת בהר הרצל, נכחה במקום בזמן הקריסה.

עמוד התאורה שקרס ברחבת הטקס בהר הרצל
אחד מעמודי התאורה שקרס ברחבת הטקס בהר הרצל

תוך כדי חקירת האסון סיפרו עדי ראיה, כי עמוד התאורה הגבוה נע והתנדנד תחת הרוח, זמן קצר לפני קריסתו וקריסת שאר הגשר. הילה נמחצה למוות תחת עמוד התאורה הכבד שקרס, במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות של ערב חג העצמאות.

חברת "עיצוב במה" היא זו שאחראית על הקמת מערך התאורה שקרס לקראת טקסי יום העצמאות בהר הרצל. בחברה הביעו צער על האסון, אך מסרו כי "פעלו על פי הספר" וכי הם עומדים בתקני הבטיחות הגבוהים ביותר. עתה ממתינים בחברה לתוצאות הבדיקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן