Skip to content

שרידי הצונאמי שפגע ביפן מגיעים לאלסקה

השרידים, שני כדורי ספורט שעליהם מודפסות כתובות ביפנית המשייכות אותם לבתי ספר סמוכים לאזור הצונאמי, נסחפו אל חופי האי מידלטון, המרוחק 113 קילומטרים חופי המדינה. הערכה: חפצים נוספים בדרך מאת גרשון גירון הצונאמי שפגע ביפן בשנה שעברה הביא למותם של רבבות, לאובדן בתיהם ורכושם של רבבות נוספים ולנזק כספי בשווי מיליארדי דולרים. היפנים מלקקים את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השרידים, שני כדורי ספורט שעליהם מודפסות כתובות ביפנית המשייכות אותם לבתי ספר סמוכים לאזור הצונאמי, נסחפו אל חופי האי מידלטון, המרוחק 113 קילומטרים חופי המדינה. הערכה: חפצים נוספים בדרך

מאת גרשון גירון

מפרץ אלסקה
מפרץ אלסקה

הצונאמי שפגע ביפן בשנה שעברה הביא למותם של רבבות, לאובדן בתיהם ורכושם של רבבות נוספים ולנזק כספי בשווי מיליארדי דולרים. היפנים מלקקים את פצעי האסון הזה עד היום, אבל דווקא אלסקה היא זו המספקת לו זווית חדשה.

העיתון "אנקורג' דיילי ניוז" מדווח על כדורגל וכדורעף שנשטפו לחופי אלסקה ושהם כנראה שרידים שנשטפו לים יפן בעקבות נסיגת גל המים האדיר של הצונאמי מן היבשה. העיתון מדווח כי הכדורים התגלו על ידי טכנאי רדאר המוצב באי מידלטון. אשתו פענחה את האותיות המודפסות על הכדורים ושייכה אותם לבית ספר יפני מאזור סמוך למקום שבו פגע הצונאמי. מדענים מעריכים כי אותם זרמים שהביאו לאלסקה את שני החצים הללו עשויים לפלוט לחופיה פריטים נוספים שמקורם ביפן.

האי מידלטון נמצא דרומית לעיר קורדובה שבמפרץ אלסקה, כ-113 ק"מ מהיבשת. בשנות המלחמה הקרה היתה בו תחנת בקרה אווירית והתראה אווירית מוקדמת.


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן