Skip to content

לקראת יום העצמאות: ישראל צורכת 102,644 טון בשר

משק הבקר בישראל עומד על כ-1.23 מיליארד שקל. ישראלים צורכים כ-60% בשר בקר קפוא לעומת כ-40% בשר בקר טרי. מועצת הבקר מפרסמת מספר נתונים על הקרינבורים כחול-לבן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משק הבקר בישראל עומד על כ-1.23 מיליארד שקל. ישראלים צורכים כ-60% בשר בקר קפוא לעומת כ-40% בשר בקר טרי. מועצת הבקר מפרסמת מספר נתונים על הקרינבורים כחול-לבן

מאת: מערכת מגפון

לקראת יום העצמאות 2012, מדווחת מועצת הבקר כי הערך הכלכלי של משק הבקר בישראל עומד על כ-1.23 מיליארד שקל, המהווה כ-8% מסך ערך התפוקה החקלאית.

צריכת בשר בקר טרי בישראל בשנת 2012, עומדת על כ-37 אלף טון בשר בשנה, וצריכת הבשר הכללית היא 103 אלף טון. הצריכה הממוצעת לנפש היא 13.50 קילוגרם בשר בקר בשנה, כאשר לשם השוואה, צריכת הבשר הממוצעת בארגנטינה היא 65.9 קילוגרם לנפש.

עוד עולה מהנתונים, כי בצריכת בשר צורכים הישראלים כ-60% בשר בקר קפוא לעומת כ-40% בשר בקר טרי, כאשר פער המחירים ביניהם הולך ומצטמצם עם השנים. כך למשל, בשנת 1997, הפער בין הבשר הקפוא לטרי, עמד על יחס של 2.5 וכיום מדובר על פחות מ-1.8.

כמה נתוני בריאות

נקודה חשובה לציון, שבשר בקר טרי הינו מזון עם יתרונות תזונתיים רבים. בשר בקר טרי מכיל שפע חלבונים, ויטמינים ומינרלים שחיוניים לגופנו ושומרים על בריאות טובה. הוא מהווה חלק מתזונה מאוזנת ותורם לבריאות, באמצעות אספקת רכיבי תזונה חיוניים בכמויות משמעותיות, ביניהם: יתרונות בשומן, בתכולת ויטמין B12 ואבץ, גבוהות פי כמה מבשר העוף. בנוסף, נתחי בשר בקר פשוטים להכנה ועלותם אינה גבוהה.

אנשים רבים אינם מודעים, כי לעיתים ברכישת בשר בקר טרי, נמכר להם בשר בקר קפוא שהופשר במסווה של בשר בקר טרי ואף במחירו של בשר בקר טרי. לפיכך, "מועצת הבקר" יזמה את "אמנת בשר בקר טרי". במסגרת האמנה מתחייבים הקצבים ליושרה צרכנית – דיווח אמת לצרכן לגבי מקור הבשר, איזה סוג בשר בקר הם רוכשים ולבצע הפרדה ברורה בין בשר בקר טרי לבשר הקפוא באמצעות שילוט מתאים ובולט ותצוגה נפרדת. זאת מתוך ההבנה כי בשר בקר טרי הוא טעים יותר, בריא יותר, מזין יותר ומכירה וצריכה של בשר בקר טרי תטיב עם  הצרכן.

שייקה דרורי, מנכ"ל מועצת החלב והבקר מציין כי "על-פי נתוני מועצת הבקר, לקראת יום העצמאות עולה צריכת בשר הבקר בארץ באופן משמעותי – בין 15% ל-20%, והישראלים צפויים לצרוך 1,230 טון של בשר. הנתחים הפופולאריים ביותר הם אלו המיועדים לצלייה: אנטריקוט, סינטה ופילה".

התמונות באדיבות: Suat Eman / FreeDigitalPhotos.netStuart Miles / FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן