Skip to content

פרשת הרפז – הפרקליט הצבאי צפוי להורות על חקירה פלילית

מבקר המדינה העביר אתמול את חומרי החקירה שבידיו לפרקליטות הצבאית. גורמים בפרקליטות מוסרים שהפרקליט הראשי צפוי להורות על חקירה פלילית נגד אל"מ וינר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבקר המדינה העביר אתמול את חומרי החקירה שבידיו לפרקליטות הצבאית. גורמים בפרקליטות מוסרים שהפרקליט הראשי צפוי להורות על חקירה פלילית נגד אל"מ וינר

מאת אליק מאור

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, נענה לבקשתו של הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני, ומסר לו אתמול (ב') את חומר החקירה החדש בפרשת הרפז. מדובר במסמכים שבעטיים תבע בסוף השבוע שעבר מבקר המדינה מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בהליכי חקירה פלילית בפרשת הרפז. 

ארז וינר. צילום: דובר צה"ל

הפרקליט הצבאי הראשי מבקש ללמוד את החומר כדי שיוכל להחליט אם לפתוח בחקירה פלילית כנגד אל"מ ארז וינר. יצוין כי אל"מ וינר עצמו פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפני זמן לא רב וביקש לפתוח בהליכי חקירה פלילית במטרה לגלות מי האדם שעומד מאחורי המידע המופיע במסמכי הרפז. הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, פנה אף הוא ליועץ המשפטי בבקשה דומה.

גורמים בפרקליטות הצבאית אומרים כי לאחר הבדיקה צפוי הפרקליט הצבאי הראשי להורות על חקירה פלילית נגד וינר. לדעת הגורמים, הפרקליט אינו יכול לעמוד מנגד ולהמתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, ויחווה את דעתו לאחר עיון בחומר שהועבר לידיו. ממשרד מבקר המדינה אישרו את דבר העברת חומר החקירה לפרקליטות הצבאית. דובר צה"ל מסר כי פרשת הרפז מטופלת על ידי מבקר המדינה בשיתוף הפרקליט הצבאי הראשי וכי אין בכוונתו להתייחס לתהליכים פנימיים ככל שמתקיימים כאלו בעניין זה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן