Skip to content

עובדי ועובדות קבלן יתאספו ב-14.5 בירושלים ויתבעו העסקה ישירה

לפי נתוני הלמ"ס בשנת 2012 מועסקים בישראל במגזר הציבורי 395,300 עובדי קבלן על ידי משרדי ממשלה או על ידי עמותות וביניהם עובדי ועובדות חינוך, בריאות, רווחה, סעד, תברואה ועוד.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האסיפה תיפתח בשעה 18:00 בכיכר החתולות,  רחוב יואל משה סולומון 7, פינת רחוב הלל, ירושלים. שם יישאו דברים עובדות ועובדי קבלן, ולאחר מכן תתקיים צעדה לבית ראש הממשלה

מאת כתבת מגפון

ב-14 במאי יתקיים אירוע ראשון מסוגו שיחבר קבוצות רבות ומגוונות של עובדי ועובדות קבלן. באסיפה יקחו חלק עובדי ועובדות קבלן ממגזרים שונים, מאבטחים לצד עו"ס, עובדות ניקיון לצד מורים ואנשי אקדמיה. המשותף לכולם הוא דפוס ההעסקה הפוגעני והיעדר הביטחון התעסוקתי.

עובד קבלן (צילמה: שרית פרקול)
עובד קבלן בכיכר רבין בת"א (צילמה: שרית פרקול)

האסיפה תיפתח בשעה 18:00 בכיכר החתולות,  רחוב יואל משה סולומון 7, פינת רחוב הלל, ירושלים. שם יישאו דברים עובדות ועובדי קבלן, ולאחר מכן תתקיים צעדה לבית ראש הממשלה.

יוסי לוס, דובר הקואליציה הארצית להעסקה ישירה, אומר: "נתבע מעבר להעסקה הוגנת – העסקה ישירה". לפי נתוני הלמ"ס בשנת 2012 מועסקים בישראל במגזר הציבורי 395,300 עובדי קבלן על ידי משרדי ממשלה או על ידי עמותות וביניהם עובדי ועובדות חינוך, בריאות, רווחה, סעד, תברואה ועוד. מדובר בכ-45% מכלל עובדי השירותים הציבוריים בישראל. לדברי לוס, "כשדפוס העסקה זה הוא כה רווח על ידי המעסיק הראשי בישראל , אין פלא שלמעלה ממחצית העובדים בישראל הם עניים. זהו דפוס העסקה שהורס את החברה הישראלית מן היסוד".

לוס מציין כי מחאת מאות האלפים בקיץ 2011, כמו גם שביתת ההסתדרות, לא שינו את תנאי ההעסקה של עובדי ועובדות הקבלן. הקואליציה להעסקה ישירה, שהוקמה ב-2010, כוללת עשרות ארגונים וקבוצות עובדים, שמספרם הולך וגדל.

הסעות:

באר שבע והדרום – 15:30 מגדלי הרכבת בצמוד לתחנה המרכזית, 16:00 אוניברסיטת בן-גוריון שער רגר.

חיפה והצפון – 15:30 תחנת חיפה חוף הכרמל.

תל אביב – 16:00 מסוף אל-על, הירידה לאיילון דרום בתחנת הרכבת/אוטובוס ארלוזרוב.

קריאה נוספת:

הקולות הצורמים של מקהלת עבדי הקבלנות / מאת תמי זילברג

בחזרה לימי דיקנס: כשאוליבר טוויסט היה עובד קבלן

עיריית ת"א מעסיקה עובדי קבלן גם ביום השביתה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן