Skip to content

רון פול הודיע: לא אתמודד בראשות מפלגה שלישית

הליברטריאני והקיצוני מבין המועמדים הרפובליקנים לנשיאות הודיע שלא יתמודד בבחירות לנשיאות ארצות הברית מחוץ למפלגה הרפובליקנית. לו התמודד, עלול היה לגרום לפיצול קורות הימין ולהגברת סיכוייו של הנשיא הדמוקרט אובמה מאת גרשון גירון מפלגה שלישית משמעותית היא הסיוט של כל מנהיג אמריקני שמפחלגתו אמורה להינזק ממנה. במדינה בה מתמודדות זו מול זו באופן מסורתי שתי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הליברטריאני והקיצוני מבין המועמדים הרפובליקנים לנשיאות הודיע שלא יתמודד בבחירות לנשיאות ארצות הברית מחוץ למפלגה הרפובליקנית. לו התמודד, עלול היה לגרום לפיצול קורות הימין ולהגברת סיכוייו של הנשיא הדמוקרט אובמה

מאת גרשון גירון

מפלגה שלישית משמעותית היא הסיוט של כל מנהיג אמריקני שמפחלגתו אמורה להינזק ממנה. במדינה בה מתמודדות זו מול זו באופן מסורתי שתי מפלגות גדולות, מפלגה שלישית שסוחפת אחריה תומכים רבים עלולה לנגוס בכוחם של המתחרים. כך, למשל, גרף רוס פרו קולות רפובליקניים רבים כשהתמודד בראשות מפלגה עצמאית גדולה ב-1992, ובכך פיצל את כוחם של הרפובליקנים (שרבים מהם הצביעו עבורו) ואיפשר לדמוקרט ביל קלינטון לזכות בבחירות לנשיאות.

האיש שעליו דובר באמריקה כמנהיגה האפשרי של מפלגה שלישית משמעותית בבחירות הקרובות לנשיאות הוא חבר בית הנבחרים מטקסאס רון פול. ביום שני הודיע פול שהוא חדל ממערכת הבחירות, ופינה דרך למועמד המוביל, מיט רומני, במרוץ לבית הלבן. הוא בחר להתייחס לשמועות הללו בגלוי, כדרכו והודיע בפשטות: "אין לי שום כוונה לעשות זאת". בנוסף, הודיע שיפעיל את השפעתו בוועידת המפלגה הרפובליקנית שתיערך בטמפה, פלורידה בשלהי אוגוסט, באמצעות הנציגים שצבר במערכת הבחירות המוקדמות. במפלגה הרפובליקנית כבר נמצאו כאלה שהביעו חשש כי נוכחותו עלולה לעורר מחלוקות באירוע, וכן ההתדמית המפלגתית עלולה להינזק אם יעלה בידו להכניס למצע המפלגה כמה מעקרונותיו.

פול הוא ליברטריאני בעל עמדות ליברליות בנושאי חירות הפרט (לדוגמה, תמיכה בלגליזציה מלאה של סמים) ותומך במדיניות חוץ של אי-התערבות. הוא תומך בפרישת ארצות הברית מנאט"ו ומהאומות המאוחדות ובהפסקת הסיוע הכלכלי למדינות זרות, ובכלל זה ישראל. כמו כן, פול פוסל, בנימוק של "סחר מנוהל", את חברות ארצות הברית בהסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה ובארגון הסחר העולמי. כשהקונגרס הביע תמיכה בישראל בתחילת מלחמת לבנון השנייה היה פול אחד המתנגדים המעטים וטען שארצות הברית לא צריכה להתערב בסכסוך. הוא המועמד הרפובליקני היחיד שהתנגד למלחמת עיראק. פול שואף לצמצם את נוכחות כוחות צבא ארצות הברית ברחבי העולם ולהשיב את כל החיילים לארצות הברית. הוא מבקר את מדיניות החוץ של ארצות הברית במזרח התיכון אשר לטענתו גורמות, שלא במתכוון, לפעולות טרור נגד אמריקנים. פול מתנגד לחוק הפטריוט ולשימוש של הממשל הפדראלי בעינויים ולדעתו, אין לארצות הברית כל זכות לתקוף את איראן במטרה למנוע ממנה לפתח נשק גרעיני, שכן זוהי זכותה של כל מדינה לפתח נשק כזה. עם זאת, הביע את דעתו בעד זכותה של ישראל להוציא לפועל את תקיפת הכור הגרעיני בעיראק.

עמדותיו הליברטריאניות באות לידי ביטוי בהתנגדות למלחמה בסמים ובתמיכה בתיקון השני לחוקת ארצות הברית, המגן על הזכות של תושבי ארצות הברית לשאת נשק. הוא תומך נלהב בצמצום פיסקלי ובאסכולה האוסטרית בכלכלה שברוח דעותיה חיבר שישה ספרים. פול הצהיר שמעולם לא הצביע בעד אישור גירעון תקציבי. הוא אף תומך בביטולו ההדרגתי של הבנק המרכזי בארצות-הברית. פול סבור שנעשה ברעיון של הפרדת הדת מהמדינה שימוש בלתי הולם על ידי בית המשפט העליון של ארצות הברית, שמאפשר לממשל הפדראלי להתערב ולמנוע מהאזרחים את מימוש חופש הדת שלהם. הוא מתנגד למתן שירותי רווחה ובריאות לשוהים בלתי חוקיים ובביטול הענקת אזרחות לילדיהם של מהגרים בלתי חוקיים, נולדו בארצות הברית. הוא מתנגד ליוזמות ל"הלבנת" הגירה בלתי חוקית לארצות הברית, וסבור כי הקביעה לגבי הפלות צריכה להיות מסורה בידי כל אחת ממדינות ארצות-הברית בפני עצמה.‏ הוא חי בטקסאס, שיאנית ההוצאות להורג בארה"ב, אולם מביע התנגדות עקבית לעונש המוות. פול מתנגד למתן העדפה מתקנת ולקביעת שכר מינימום. הוא מתנגד למס הכנסה ומעולם לא הצביע בעד העלאת מס. בנוסף, הוא תומך בביטול תוכניות הרווחה של הממשל הפדרלי של ארצות הברית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן