Skip to content

הקרב על ההסתדרות. יו"ר העבודה קוראת להצביע לעיני

ביום שלישי הקרוב יתקיימו הבחירות להסתדרות ומוסדותיה ויומיים לפני הבחירות - האווירה מתחממת. יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ' ומזכ"ל העבודה חיליק בר מטילים את מלוא כובד משקלם לצידו של עופר עיני. במטה של איתן כבל גייסו את חבריו מהמילואים והפיצו קטע וידיאו, הנקרא "שתיקתו של עופר" - ובו מתחמק עיני מפעיליו של כבל ומסרב לענות לשאלותיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום שלישי הקרוב יתקיימו הבחירות להסתדרות ומוסדותיה ויומיים לפני הבחירות – האווירה מתחממת. יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ' ומזכ"ל העבודה חיליק בר מטילים את מלוא כובד משקלם לצידו של עופר עיני. במטה של איתן כבל גייסו את חבריו מהמילואים והפיצו קטע וידיאו, הנקרא "שתיקתו של עופר" – ובו מתחמק עיני מפעיליו של כבל ומסרב לענות לשאלותיהם

מאת צבי זינגר

מערכת הבחירות להסתדרות נכנסת לישורת האחרונה והקרב בין מטות הבחירות של עופר עיני וח"כ איתן כבל – מתחמם והולך.

 מייל והקלטה אישית לטובת עיני. שלי יחימוביץ'
מייל, מכתב והקלטה אישיים לטובת עיני. שלי יחימוביץ'

מחר (יום א') יקבלו חברי העבודה בעלי זכות בחירה להסתדרות הודעה מוקלטת לביתם, בקולה של ח"כ שלי יחימוביץ', הקוראת לתמוך בעופר עיני. "התמיכה שלי בעופר היא לא רק מפלגתית, אלא גם אישית ואידיאולוגית", אומרת יו"ר מפלגת העבודה לחברי המפלגה.

במייל שנשלח ביום שישי לכל פעילי המפלגה ובהודעה הקולית שתושמע ממחר בטלפון לחברי המפלגה, אומרת יחימוביץ':  "עופר הוא בעל ברית עוצמתי שלי לכל מאבק חברתי שקיימתי. בתקופתו חזרה ההסתדרות, שהיא כל כך חשובה לכבוד האדם העובד וחרותו – אל קדמת הבמה הציבורית והכלכלית. סופרים אותה ככוח, וזה מעולה. הסכם פנסיה חובה נחתם לראשונה בהיסטוריה, רבבות עובדים מנוצלים התאגדו בוועדים, שכר המינימום עלה משמעותית, וזה רק חלק קטן. האוצר מבשל לנו עכשיו תקציב חדש, אכזרי ומגדיל פערים במיוחד. נוכח קוטנה של האופוזיציה שאני עומדת בראשה, ההסתדרות בראשות עופר הולכת להיות הגורם הכי חשוב, המצויד בכלים רבי עוצמה, להיאבק באוצר לטובת הציבור. ככל שעופר יהיה חזק יותר, נוכל להציב משקל נגד משמעותי יותר למדיניות קפיטליסטית הרסנית. אז אל תתעצלו ואל תתנצלו, ובטח אל תכנעו להסתה של השטרסלרים ושותפיהם נגדו, ובואו להצביע."

מתוך הקמפיין של איתן כבל בפייסבוק
מתוך הקמפיין של איתן כבל בפייסבוק

גם מזכ"ל מפלגת העבודה, חיליק בר, שיגר הודעת תמיכה בעופר עיני לחברי מפלגת העבודה:  "ביום שלישי הקרוב יתקיימו הבחירות להסתדרות ומוסדותיה", נאמר בהודעה. "ביום זה תיבחר מנהיגות ההסתדרות למשך 5 השנים הבאות, מנהיגות אשר יהיה עליה להמשיך ולהתמודד עם האתגרים המורכבים העומדים בפני ציבור העובדים והגמלאים. רק מנהיגות מנוסה, איתנה ואחראית תדע לעמוד במשימה כבדת משקל זו.

"ועידת מפלגת העבודה בחרה את עופר עיני כמועמדה לראשות ההסתדרות", נאמר בהודעה. "אני קורא לכולנו להתייצב כאיש אחד מאחורי עופר עיני ורשימת עוגנים ולבוא להצביע כדי לחזק את מעמדה של מפלגת העבודה בהסתדרות!"

מערכת הבחירות מתנהלת בעיקר על שלטי חוצות (צילום: שרית פרקול)
המסר של עיני הוא אחריות ושמירת הישגים (צילום: שרית פרקול)

גם מטה איתן כבל נערך לישורת האחרונה של המאבק. במטה כבל אומרים כי כחלק מההיערכות ליום הבחירות נשלחו עשרות אלפי מיילים הקוראים לתומכי כבל להתגייס לעזרה ליום הבחירות. "עד כה התגובות מצוינות ומאות אנשים מבקשים להצטרף ולעזור כדי להשלים את המהפך בהסתדרות", מסר דוברו של איתן כבל, דניאל הרוש. לדבריו, בנוסף למתנדבי המטה – גם חבריו של איתן כבל ליחידת המילואים "הוציאו צו שמונה והיחידה התגייסה במלואה כדי לשבת לילות כימים על הטלפונים לחברי ההסתדרות".

בנוסף לכך פתח מטה הבחירות של כבל, בדף הפייסבוק שלו, בקמפיין "50 סיבות להצביע איתן כבל". בין הסיבות שמביאים תומכיו של כבל: "כי הוא לא מפחד מאף אחד, לא חייב כלום לטייקונים, לא חייב כלום לאף אחד; כי כיו"ר ההסתדרות הוא יילחם בשכר המנהלים החזירי (ודאי שלא ישתוק בנושא); כי כיו"ר ההסתדרות הוא יילחם גם ביוקר המחיה, בצד השני של התלוש, ולא רק בתוספות היוקר, שלא מכסות כלום".

אנשיו של איתן כבל מדגישים בקמפיין שלהם, כי עופר עיני מסרב להגיע לעימות אתו ומסרב להתראיין ולענות לשאלות. בין השאר העלו ל"יוטיוב" קטע וידיאו הנקרא "שתיקתו של עופר" – ובה מונצח אירוע שבו הגיעו פעיליו של כבל אל עופר עיני בשבוע שעבר ושאלו אותו שאלות – בעוד הוא מסרב לענות להם ומתחמק מהם. "אנחנו מתכוונים להמשיך ולשאול אותו שאלות עד שיספק לנו ולציבור תשובות", אומרים במטה כבל.

 לקראת הבחירות ביום שלישי הקליט איתן כבל הודעה בקולו הודעה לחברי ההסתדרות: "הגענו לרגע האמת. הצלחנו לשבור לבנה אחר לבנה בחומת הפחד של עופר עיני ועכשיו היא קרסה. את מקומו של

כבל בהפגנת 1 במאי (צילום: דן בן דוב)
כבל בהפגנת 1 במאי (צילום: דן בן דוב)

הפחד תופסת התקווה, ותקווה לא יודעת מה זה להפסיד. הניצחון בידיים שלנו, יחד נשלים את המהפיכה בהסתדרות ונחזיר אותה להיות בית לאדם העובד".

בשלושת הימים הבאים מתכוון איתן כבל לסייר ברחבי הארץ, במקומות עבודה, מפעלים, רשויות מקומיות, עיריות ובתי חולים על מנת לפגוש כמה שיותר עובדים ועובדות. כך גם תמר זנדברג המועמדת שלו לראשות נעמ"ת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן