Skip to content

פיג'ו עושה לנו סדר

איפה ה – 504 המיתולוגית ? למה דווקא 3008 ? מה משמעות מספרי הדגם של פיז'ו ? אז להלן קצת סדר והיגיון במספרי הדגם של יצרנית הרכב הצרפתית…..הארי שבחבורה מאת דני בר יצרנית הרכב הצרפתית Peugeot , החליטה לעשות לנו קצת סדר על מנת שנבין את ההיגיון בבחירת מספרי הדגם השונים של החברה. להלן ההסבר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איפה ה – 504 המיתולוגית ? למה דווקא 3008 ? מה משמעות מספרי הדגם של פיז'ו ? אז להלן קצת סדר והיגיון במספרי הדגם של יצרנית הרכב הצרפתית…..הארי שבחבורה

מאת דני בר

יצרנית הרכב הצרפתית Peugeot , החליטה לעשות לנו קצת סדר על מנת שנבין את ההיגיון בבחירת מספרי הדגם השונים של החברה. להלן ההסבר ההגיוני ( לצרפתים ):
1. ספרת הסיומת 8 תישאר קבועה (208, 308..) ולא תמשיך ל – 9 כפי שהיה נהוג עד כה.
2. מפעם לפעם, יצאו דגמים ייחודיים עם סיומת 1 שיאופיינו בהתאמה לקהלים רחבים בשוק הבינלאומי.
3. הספרה הראשונה, ספרת המאות: מעידה על הקטגוריה / סגמנט ( משפחתי, מיני וכדומה ). ספרה זו נשמרת ומצביעה על הקטגוריה (או הגודל) של הרכב.

508 (צילום דני בר)

4. ספרת ה – "0" באמצע (ספרת העשרות) מסמל את הקוד הגנטי או האפיון המיוחד של המותג. ה – "0" האמצעית תישאר נצחית ומייצגת את הקוד הגנטי של המותג. המספור הזה מאגד את ההיסטוריה שלנו והוא יישמר כדי לשמור על המוניטין שלנו.
5. דגמים מיוחדים (מוגבהים) יקבלו את הספרה אפס פעמיים, כגון: 1007, 3008, 5008.
6. הספרה האחרונה, ספרת האחדות, תופיע באחד משני מצבים: דגמים עם ספרת אחדות "8" או דגמים ישנים יותר עם ספרת האחדות "7". כל הדגמים אשר כבר נושאים את הספרה הסופית "8", כגון ה-308 , 208, או ה-508, ישמרו את שמם לאחר שישודרגו כך שהספרה "8" תישאר לתמיד בכל דור של הדגם. דגמי "דור 7" ,כגון 107, יחודשו עם ספרה סופית "8", ולאחר מכן יישארו עם הספרה הסופית "8" לתמיד.
7. דגמים עם הספרה "1" הם דגמים מיוחדים המושקים כתגובה לאתגרים חדשים, שאיפות חדשות ושווקים רחבים. לדברי דובר החברה "פיג'ו ממציאה את עצמה מחדש כל פעם על מנת להרחיב את הכיסוי הבינלאומי שלה ולשפר את היצע הדגמים הקיימים תוך התאמתם לדרישות החדשות של צרכנים ברחבי העולם." ומרחיב דובר פיז'ו ואומר כי "הכיסוי הנרחב יותר של שווקים בין לאומיים מחייב השקה של דגמי conquest. בהתבסס על הדוגמה של פיז'ו 201 המאופיינת בעוצמה וחסכוניות, הרי שהספרה "1" מתייחסת לדגמים הייחודיים והפרקטיים של המותג, המאופיינים בפרקטיות, ושכליות".

פיז'ו- הארי שבחבורה (צילום דני בר)

לאחר שורת דגמי הסלון של פיג'ו, שזכו ברובם להכרה וכבוד בפנתיאון הרכב כמו 404, 504, 305, 405, 406, 407, 408 ואפילו 508, יוצאת החברה ומשיקה את הפיג'ו 301 שתהיה הראשונה להיות מושקת תחת קטגוריה זו ובסרור הדגמים שגובש בחברה. זו משפחתית סדאן ארבע דלתות המיועדת לשיווק לשוק הבינלאומי.

לדברי החברה, פיג'ו 301 החדשה מגלמת באופן ברור את ההתפשטות הבין לאומית של המותג ואת השאיפה לכיבוש שווקים חדשים. המכונית עוצבה במיוחד כדי לפנות לבסיס לקוחות רחב יותר אשר נמשך למכוניות סדאן 4 דלתות, מרווחות במיוחד, נגישות מבחינת מחיר וגם סמל סטאטוס. פיג'ו 301, עתידה להיות אחת המכוניות הנמכרות ביותר של המותג ברחבי העולם וממוצבת בלב הסגמנט שלה. היא מציעה סגנון עיצובי וסממנים מודרניים שהותאמו בקפידה למימוש הציפיות בשווקים השונים בה היא תימכר.

פיז'ו 301 מציגה את קודי העיצוב החדשניים של המותג ומציעה עיצוב בעל אופי ומראה עדכני אשר מעניקים השראה לרגש עוצמתי ותחושת עוצמה. ה-301 פותחה ונבנתה במטרה להתאים גם לשווקים עם תנאים סביבתיים קיצוניים (מדינות קרות, מדינות חמות, כבישים לקויים).

זו מכונית עם אורך מרשים של 4.44 מ', המבדילה את עצמה מאחרות עם מרחב פנימי נדיב במיוחד ומנוצל היטב אשר מציב אותה צעד אחד לפני המתחרות. בכך, הגדירה ליישום סטנדרטים חדשים בקטגוריה שלה:
מרחב הישיבה משופר בכיסאות האחוריים (בסיס גלגלים ברוחב 2.65 מ')
נפח תא מטען מכובד עם 506 ליטר.
אחיזה כביש גבוהה בשילוב רמת נוחות מצוינת הנובעות מהמומחיות של פיג'ו אשר מבטיחה הנאה מושלמת בנהיגה בכל התנאים.
מגוון רחב של אביזרי בטיחות: ESP, ABS, ארבע כריות אוויר, סיוע בבלימת חירום, ISOFIX ועוד.

הגרסאות שככל הנראה יוצעו בארץ:
מנוע בנפח 1200 סמ"ק המספק 72 כו"ס עם תיבת הילוכים אלקטרונית (רובוטית)
מנוע בנפח 1600 סמ"ק המספק 115 כו"ס עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית

הפיג'ו 301 החדשה, המיוצרת במפעל האירופי של החברה בוויגו שבספרד, תושק בעולם במהלך ימי העיתונות בתערוכת הרכב בפריז בספטמבר הקרוב. המכונית תשווק בישראל כבר בנובמבר-דצמבר השנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן