Skip to content

נתניהו: מי שמסייע לממשלת סוריה הן איראן והחיזבאללה

נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו רואים את התמונות האיומות האלה של ילדים וקשישים. זה טבח שמתבצע לא רק בידי ממשלת סוריה, מי שמסייע בידה אלה איראן והחיזבאללה". סגן שר החוץ, דני איילון, קורא להתערבות צבאית של האו"ם: "בלי התערבות מסיבית של רבבות חיילי או"ם, לא יהיה אפשר להפסיק את סבלו של העם הסורי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו רואים את התמונות האיומות האלה של ילדים וקשישים. זה טבח שמתבצע לא רק בידי ממשלת סוריה, מי שמסייע בידה אלה איראן והחיזבאללה". סגן שר החוץ, דני איילון, קורא להתערבות צבאית של האו"ם: "בלי התערבות מסיבית של רבבות חיילי או"ם, לא יהיה אפשר להפסיק את סבלו של העם הסורי"

מאת צבי זינגר

נתניהו (צילום: משה מילנר / לע"מ)
העולם צריך לראות את ציר הרשע. נתניהו (צילום: משה מילנר / לע"מ)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח הבוקר את ישיבת הממשלה בדברים שאמר על הטבח המתרחש בסוריה, בימים אלה.

"אנחנו רואים גם מה קורה בסוריה – ושם פשוט מתבצע טבח, טבח אזרחים", אמר נתניהו. "אנחנו רואים את התמונות האיומות האלה של ילדים וקשישים. זה טבח שמתבצע לא רק בידי ממשלת סוריה, מי שמסייע בידה אלה איראן והחיזבאללה, והעולם צריך לראות היום את ציר הרשע הממוקד: איראן-סוריה-חיזבאללה. פרצופו של ציר הרשע הזה נחשף במלוא כיעורו. כדאי שכולם יבינו באיזה סביבה אנחנו חיים".

לעומתו קרא הבוקר סגן שר החוץ, דני איילון, להתערבות של "רבבות חיילי או"ם" במתרחש בסוריה. בראיון לתוכנית "הבוקר הזה" של רשת ב' אמר איילון, כי ישראל מציעה סיוע הומניטארי לתושבי סוריה ובכלל זה משלוחים של מזון ותרופות ועזרה בטיפול בִּפצועים המגיעים לירדן או למדינות אחרות.

לדברי איילון, ישראל אינה מנהלת מגעים עם האופוזיציה הסורית, אך היא עומדת בקשר רצוף עם הצלב האדום הבין-לאומי ועם גורמי סיוע אחרים.

סגן שר החוץ הזהיר כי המצב בסוריה יצא מכלל שליטה בשל חוסר המעש וחוסר המנהיגות של הקהילה הבין-לאומית. כעת מתנהלת שם מלחמה לחיים ולמוות ולא בטוח שגם סילוקו של הנשיא אסד יפתור את המשבר. "בלי התערבות מסיבית של רבבות חיילי או"ם, לא יהיה אפשר להפסיק את סבלו של העם הסורי", הדגיש סגן שר החוץ.

גם השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון קרא לקיהליה הבינלאומית להתערב. יעלון הביע דאגה גם מגורל מצבורי הנשק הכימי המצוי בסוריה. "לקהילה הבינלאומית חייבת להיות אמירה יותר משמעותית כדי לעצור את הטבח בסוריה, גם באמצעות הגברת סנקציות כלכליות על המשטר שיובילו לקריסתו, ועד כדי פעולה. התמונות הקשות לצפייה שמגיעות מסוריה, הן הוכחה נוספת לכך שמשטרו המטורף של בשאר אל אסד חייב להסתלק מהבמה, למען העם הסורי. ליבנו עם העם הסורי, אך ישראל נמצאת בעמדה מאוד רגישה משום שהתערבות שלנו לטובת אחד מהצדדים עלולה לפגוע בו.

"אסור לעולם לעמוד מנגד כשטבח שכזה בנשים, גברים וילדים מתקיים באופן יומיומי, בין היתר בחסות בנות בריתו של אסד, איראן וחיזבאללה", אמר יעלון. "אנחנו יודעים מזה זמן רב שהמשטר האיראני וחיזבאללה שלחו כוחות, מאחר והם מודאגים מאוד מהאפשרות שאסד ייפול. לכן הם משקיעים לא מעט במשלוחי נשק, תמיכה מודיעינית וסיוע פעיל של לוחמיהם למשטרו של אסד".

השר יעלון הדגיש: "אחת הדאגות של גורמי המערב ושלנו היא למשל גורל הנשק הכימי, שעדיין נמצא בשליטת המשטר. העולם המערבי בהחלט צופה בדאגה במצב הזה, שמא זה יתפתח למצד יותר אנרכיסטי. אין לי ספק שמשטר אסד ייפול, אך איני בטוח כמה זמן זה ייקח. זה גם יכול להיות מאבק עקוב מדם שיימשך חודשים ארוכים, אך במוקדם או במאוחר אסד יאבד את כסאו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן