Skip to content

הנשיא והרמטכ"ל מעניקים תעודות הצטיינות לשני החיילים שנפצעו בחזרות בהר הרצל

מיד לאחר הפציעה עדכנה לשכת הנשיא את הוריהם של סמ"ר שי קריכלי וסמ"ר הגר זהר, כי הנשיא ביקש להעניק להם את תעודות ההצטיינות מיד כשישובו לעמוד על רגליהם. הרמטכ"ל: "אתם הייתם מצטיינים לפני שנפצעתם, וחבל לי שאלו הנסיבות, אבל אין לי ספק שמבחינת היכולת שלכם להתגבר ולהילחם ולנצח את הפציעה, אתם תהיו אפילו יותר טובים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מיד לאחר הפציעה עדכנה לשכת הנשיא את הוריהם של סמ"ר שי קריכלי וסמ"ר הגר זהר, כי הנשיא ביקש להעניק להם את תעודות ההצטיינות מיד כשישובו לעמוד על רגליהם. הרמטכ"ל: "אתם הייתם מצטיינים לפני שנפצעתם, וחבל לי שאלו הנסיבות, אבל אין לי ספק שמבחינת היכולת שלכם להתגבר ולהילחם ולנצח את הפציעה, אתם תהיו אפילו יותר טובים אחר כך"

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה, שמעון פרס, העניק היום בטקס חגיגי בבית הנשיא, יחד עם הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ תעודות הצטיינות לשני החיילים המצטיינים, שנפצעו בחזרות לקראת טקס יום העצמאות בהר הרצל. החיילים הם סמ"ר שי קריכלי, מש"ק תיאום וקישור במנהל האזרחי, וסמ"ר הגר זהר, ממערך ההגנה האווירית ונבצר מהם להגיע לטקס החיילים המצטיינים ביום העצמאות. מיד לאחר הפציעה עדכנה לשכת הנשיא את הוריהם של שי והגר, כי הנשיא ביקש להעניק להם את תעודות ההצטיינות מיד כשישובו לעמוד על רגליהם.

נשיא מדינה מעניק עם הרמטכ"ל אותות הצטיינות ל-2 החיילים שנפצעו בהר-הרצל: סמ"ר שי קריכלי וסמ"ר הגר זהר. 1 ביולי 2012 קרדיט תצלום: מארק ניימן\לע"מ
הנשיא מעניק עם הרמטכ"ל אותות הצטיינות לשני החיילים שנפצעו בהר-הרצל: סמ"ר שי קריכלי וסמ"ר הגר זהר. (צלומים: מארק ניימן / לע"מ)

בפתח הטקס ביקש הנשיא לשמוע מהחיילים על מצבם הרפואי ועל תהליך השיקום. הגר סיפרה לנשיא: "מצבי משתפר. אני עדיין סובלת מכאבים והראייה שלי לא מאה אחוז, אבל אני משתפרת  לאט לאט. לא אוכל לחזור להיות כפי שהייתי קודם, אבל כמה שיותר קרוב לזה. אני אצא מזה בריאה ושלמה. שי סיפר לנשיא: "אני משתקם תודה לאל, כל יום יש שיפור ולאט לאט נחזור לעצמנו." החיילים הנרגשים סיפרו לנשיא על הטיפול המסור שהם מקבלים בבית החולים תל השומר.

הנשיא פרס אמר למצטיינים ולמשפחותיהם: "אנו גאים בהורים שגידלו ילדים כאלה – פשוט תענוג. ילדיכם עמדו בשלוש חזיתות. האחת – בשעת השירות בו זכו בהצטיינות. הצטיינות היא אינה מתנה מהשמיים והתאמצתם מאוד כדי להגיע אליה. פעם שנייה – בהתנהגות שהפגנתם לאחר הפציעה – זה נפל עליכם כמהלומה, אך לא איבדתם את העשתונות. ועכשיו אתם מנהלים את המלחמה השלישית, את מלחמת השיקום. אני בטוח שבאישיות שלכם אתם תנצחו גם את הפציעה. רק לעיתים רחוקות מאוד פוגשים שני אנשים צעירים שבגיל הזה כבר נלחמו שלוש פעמים וניצחו. ואני רוצה להגיד גם לכם וגם להורים כמה אנו אוהבים ומעריכים אתכם."

הרמטכ"ל גנץ הודה לנשיא על קיום הטקס ואמר: "אני מבקש בשם צה"ל להגיד לך תודה רבה – אני חושב שזה אירוע מאד מכובד וראוי לכל הערכה. אני בטוח שגם הגר וגם שי הנרגשים מסכימים איתי על הדברים האלה". הרמטכ"ל הדגיש: "אתם הייתם מצטיינים לפני שנפצעתם, וחבל לי שאלו הנסיבות, אבל אין לי ספק שמבחינת המרכיב האישיותי בכם והיכולת שלכם להתגבר ולהילחם ולנצח את הפציעה ולדעת להתמודד, אתם תהיו אפילו יותר טובים אחר כך. אני חושב שהדרך שלכם להתמודד עם העניין הזה משקפת במידה רבה את הסיבה שבגינה נבחרתם למצטיינים. בשם צה"ל ובשמי, נאחל לכם הרבה בריאות, הצלחה ואורך רוח…אני חושב שבסוף זה יסתכם כניסיון מעצב."

לאחר מכן פנו כולם לטקס הענקת התעודה וסיכת ההצטיינות מידי הנשיא והרמטכ"ל ולתמונות משפחתיות, אליהן הצטרפו מפקדי חיל האוויר והמתפ"ש אשל דנגוט.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן