Skip to content

סרט על יוני נתניהו במוצאי שבת ברשת

במלאות 36 שנה לנפילת יוני נתניהו, מפקד סיירת מטכ"ל ומי שניהל את "מבצע אנטבה" – "מבצע יונתן", תקרין רשת את הסרט התיעודי "אחרי – סיפורו של יוני נתניהו", בהפקת יוקרה אמריקנית, ובו פרטים עלומים מחייו הסרט מתעד את מסלול חייו של יוני מילדות, ועד ליום שבו נפל, בארבעה ביולי 1976, בשדה התעופה באוגנדה. בסרט תיעוד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במלאות 36 שנה לנפילת יוני נתניהו, מפקד סיירת מטכ"ל ומי שניהל את "מבצע אנטבה" – "מבצע יונתן", תקרין רשת את הסרט התיעודי "אחרי – סיפורו של יוני נתניהו", בהפקת יוקרה אמריקנית, ובו פרטים עלומים מחייו

יוני נתניהו (צילום: לע"מ/ויקיפדיה)

הסרט מתעד את מסלול חייו של יוני מילדות, ועד ליום שבו נפל, בארבעה ביולי 1976, בשדה התעופה באוגנדה. בסרט תיעוד מקורי של המכתבים ששיגר למשפחתו, ששהתה שנים רבות בשליחות בארה"ב, וכן פרטים מסיפורו האישי וחייו הרומנטיים. יוני נחשף בסרט לא רק כלוחם ומפקד, אלא כדמות פרטית, כבן זוג וכאח.

בסרט מספרים על יוני שני אחיו, ביבי ועידו נתניהו, אביו ז"ל בנציון נתניהו, מפקדו לשעבר, אהוד ברק, גרושתו "תותי", ובת זוגו בתקופה האחרונה בחייו, עד שנהרג, ברוריה. בסרט נחשפים ממצאים על אודות מבצע אנטבה ועדויות של נשיא המדינה, שמעון פרס, אחד מיוזמי המבצע.

במהלכו של "מבצע אנטבה" יצא כוח מיוחד של סיירת מטכ"ל  לאוגנדה במטרה להציל 105 נוסעים יהודים, ישראלים ואנשי צוות מטוס אייר פרנס, שנחטפו על ידי טרוריסטים במהלך טיסתם מישראל לצרפת. למרות התבצרותם של החוטפים במדינה עוינת, המבצע הוכתר בהצלחה וכמעט כל החטופים חולצו בשלום. במהלך המבצע נהרג יוני, מפקד סיירת מטכ"ל ומפקד כוח הפריצה במבצע שלימים שונה שמו ל"מבצע יונתן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן