Skip to content

פגישה בין נתניהו ומופז לא הובילה בינתיים לתוצאות. מטה המאבק בחוק טל מגביר ההכנות להפגנה

"צפויים אלפי אזרחים עם מסר ברור: כולם משרתים!", הודיע הערב מטה המאבק נגד חוק טל, המארגן את ההפגנה הגדולה במוצ"ש. להפגנה מצטרפים גם חברי תנועת "אם תרצו". במטה המאבק הדגישו כי בעצרת לא יהיו פוליטיקאים, אלא אזרחים מכל הקשת הפוליטית. "זהו המבחן של הציבור - נתניהו ומופז ימכרו את המשרתים לחרדים, אם לא יהיה לחץ […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"צפויים אלפי אזרחים עם מסר ברור: כולם משרתים!", הודיע הערב מטה המאבק נגד חוק טל, המארגן את ההפגנה הגדולה במוצ"ש. להפגנה מצטרפים גם חברי תנועת "אם תרצו". במטה המאבק הדגישו כי בעצרת לא יהיו פוליטיקאים, אלא אזרחים מכל הקשת הפוליטית. "זהו המבחן של הציבור – נתניהו ומופז ימכרו את המשרתים לחרדים, אם לא יהיה לחץ ציבורי מאסיבי"

 מאת צבי זינגר

אחרי המריבה המתוקשרת והטחת ההאשמות ההדדית – ניכר מאמץ מצד נתניהו ומופז למצוא מכנה משותף, שיאפשר ל"קדימה" להשאר בקואליציה ולקדם את חוק השוויון בנטל. יש התקדמות, בעיקר בנכונותו של נתניהו לסוג של סנקציות אישיות נגד משתמטים.

ראש הממשלה רמז עוד אתמול, בשיחות עם מקורביו, על נכונותו זאת להתגמש בעניין הסנקציות האישיות, כאשר אמר: "לא נאפשר עוד מצב שבו יהיה מעמד זהה לאלה שאינם משרתים – ולאלה שמשרתים. המשתמט לא יקבל כמו המשרת". עם זאת, אין פריצת דרך.

מטה המאבק לשוויון בנטל (צילום: דן בר דוב)
המסר לא יהיה אנטי חרדי, אלא בעד ערך השירות. מטה המאבק לשוויון בנטל (צילום: דן בר דוב)

האולטימטום שקבע  אתמול מופז לראש הממשלה נתניהו יפוג ביום שני. בניסיון לגשר על הפערים, נועדו השניים במשך כשעה היום אחר הצהריים. בניגוד לפעמים קודמות, הסתפקו שני הצדדים בפרסום הודעות קצרות על עצם הפגישה בלבד. זאת, כדי לא להבליט את אי ההסכמות ביניהם תוך המשך ההידברות.

אתמול דחה מופז את הדברים שצוטטו מפיו של ראש הממשלה, משיחות עם מקורביו, לפיהם "החרדים והערבים חייבים להשתלב בשירות אזרחי או צבאי" ו"המשתמט לא יקבל כמו המשרת". בסביבתו של מופז הגדירו את תגובת נתניהו "לא מספקת" ואמרו כי "אזרחי ישראל ציפו לאמירות ברורות מראש הממשלה. המשרתים והמשרתות ציפו להכרעה מנהיגותית וצדק היסטורי ואפקטיבי – ועלול להסתמן שלא כך". זאת, בעיקר, בשל העובדה שראש הממשלה התרכז יותר בערבים ופחות מדי בחרדים.

בינתיים מגביר מטה המאבק בחוק טל את הכנותיו לעצרת הגדולה במוצאי שבת. "צפויים אלפי אזרחים עם מסר ברור: כולם משרתים! המסר לא יהיה אנטי חרדי, אלא בעד ערך השירות אשר יציל את עתיד צה"ל", נמסר בהודעה מטעם המטה. עוד הדגישו במטה המאבק, כי בעצרת לא יהיו פוליטיקאים אלא אזרחים ונציגי ארגונים מכל הקשת הפוליטית. "זהו המבחן של הציבור – נתניהו ומופז ימכרו את המשרתים לחרדים, אם לא יהיה לחץ ציבורי מאסיבי, ואם הציבור הישראלי לא יגיע להפגנה – אז מגיע לו חוק טל 2".

בארגון ההפגנה שותפים גופים שלא שיתפו בעבר פעולה, מימין ומשמאל, ולמארגני ההפגנה הצטרפה גם תנועת הימין "אם תרצו", הפורום לשוויון בנטל; המחנה המשותף; חדו"ש – לחופש דת ושוויון; ישראל חופשית; התאחדות הסטודנטים; אגף המשימות בתק"מ; מכתב השמיניסטים; התנועה המסורתית בישראל; לנצח אחי והתנועה הרפורמית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן