Skip to content

מחריף המתח בין נתניהו למופז; יו"ר קדימה הודיע שיגיע להפגנת המחאה

המתח בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר קדימה, שאול מופז, מגיע הערב לשיאו: יו"ר קדימה הודיע לפני שעה קלה על כוונתו להצטרף מחר להפגנת המחאה שקוראת לשוויון בנטל. מוקדם יותר התעמתו ראש הממשלה וממלא מקומו על רקע הודעת לשכת רה"מ על הקמת צוותים משותפים - הודעה שהוכחשה נמרצות על-ידי מופז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המתח בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר קדימה, שאול מופז, מגיע הערב לשיאו: יו"ר קדימה הודיע לפני שעה קלה על כוונתו להצטרף מחר להפגנת המחאה שקוראת לשוויון בנטל. מוקדם יותר התעמתו ראש הממשלה וממלא מקומו  על רקע הודעת לשכת רה"מ על הקמת צוותים משותפים – הודעה שהוכחשה נמרצות על-ידי מופז

מאת צבי זינגר

אין רגע דל בנדנדת היחסים בין נתניהו למופז. אחרי שנדמה היה כי השניים מוצאים שפה משותפת ומתחילים לדון לגופו של עניין – שוב פיצוץ ביחסי השניים. הערב (יום ו') הודיע מופז שהוא מתכוון להגיע מחר להפגנת המחאה שקוראת לשוויון בנטל. מופז: "חיילי וחיילות צה״ל הם בשר מבשרי. זהו מאבק משותף על עתידה וצביונה של ישראל. אגיע להפגנה כי המאבק צודק והשינוי מתבקש ואני קורא לכל אזרחי ישראל להגיע ולקחת חלק במאבק. יחד נוביל את השינוי".

בתגובה נמסר ממטה המאבק לשוויון בנטל: "אנחנו מברכים את שאול מופז על בואו לעצרת. מופז, יחד עם כל הפוליטיקאים ועם ישראל מוזמנים להיות חלק מהקהל בעצרת. אנחנו מזכירים לכולם, שאנחנו לא פרייארים ולא יקנו אותנו בהצהרות – רק במעשים. אם לא תבוא רק לפוטו אפ, ולא תזגזג – נכבד את המהלך. אבל הקריאה החשובה היא לציבור – אתם רואים מה הלחץ הציבורי עושה, הסיכוי היחידי שלא יהיה חוק טל 2 הוא אם העצרת תהיה מלאה".

מופז: ישתתף בעצרת לשוויון בנטל. (צילום: ציפי מנשה)
מופז: ישתתף בעצרת לשוויון בנטל. (צילום: ציפי מנשה)

המשבר בין מופז לראש הממשלה התחדש במלוא עצמתו, לאחר שבשעות אחר הצהריים יצאה הודעה מסביבתו של ראש הממשלה, לפיה הוחלט על הקמת שני צוותים, מטעם ראש הממשלה ומטעם השר מופז, שידונו בפרטי החלופה לחוק טל, על בסיס המלצות ועדת פלסנר. לא חלף אלא זמן קצר ומלשכת השר מופז יצאה ההודעה: "לא היו דברים מעולם".

על פי הודעת ראש הממשלה, הצוות שלו אמור לכלול את השרים משה (בוגי) יעלון ויוסי פלד ואת היועץ לביטחון לאומי, אלוף (מיל.)  יעקב עמידרור. בהודעה נאמר, כי לגיבוש החלופה הוקצב שבוע ימים, כדי שיוסכם על חוק "שיזכה לאמון הציבור". על שלושת חברי הצוות מטעמו של נתניהו נאמר, כי הם "אנשים מנוסים, אחראיים, רציניים, שיכולים להביא אחרי 64 שנים חוק לשינוי השוויון בנטל".

לא חלפו אלא מספר דקות ומלשכת השר מופז נדחתה הודעתו של נתניהו על הסף. בהודעה נאמר: "לא יהיו ועדות נוספות. עקרונות ועדת פלסנר הם המסקנות היחידות ועל בסיסם ורק על בסיסם ניתן להתקדם".

מופז האשים בהודעתו ישירות את ראש הממשלה: "לאחר יממה של משא ומתן התברר, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מוכן לאמץ באופן פומבי את המלצות ועדת פלסנר אלא להקים עוד ועדה. הגיע הזמן לחקיקת חוק אמיתי לשוויון בנטל. אין מקום לעוד ועדה״.

ממטה המאבק בחוק טל נמסר בתגובה: "אנחנו לא מבינים מה עובר על נתניהו ומופז, הם באמת חושבים שהציבור יאמין לעוד צוות, לעוד ספין, לעוד קומבינה? הרי נתניהו ומופז כבר הישירו מבט אלינו ומאז עשו אלף גלגולים. דבר אחד ברור – רק עצרת עם אלפי משתתפים מחר תביא לכך שיהיה שינוי אמיתי. רק אם ת"א תהיה סתומה, נתניהו ומופז יבינו שאי אפשר עוד פעם לפגוע במשרתים כדי לשמור על כיסאות".

ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', מיהרה להגיב: "הודעתו של ביבי, כי יקים ועדה חדשה על בסיס המלצות פלסנר, מזכירה להפליא את מסיבת העיתונאים החפוזה שעשה ערב הפגנת המחאה החברתית הגדולה אשתקד, בה אמר שייתן לסטודנטים כל מה שירצו, רק שיפסיקו. זהו דפוס קבוע ומטריד של ראש ממשלה, העוסק רק בכיבוי שריפות פוליטיות. חבל שנושא ערך השירות בצבא העם, שהוא כה מהותי לחברה הישראלית, משמש כפלטפורמה לתחרות ספינים בלתי פוסקת, במקום להיות מטופל לעומק, באחריות ובתבונה". יחימוביץ' שבה וקוראת לרה"מ נתניהו לתמוך בהצעת חוק פיזור הכנסת ולהביא לקיומן של בחירות, אשר ממילא היו צריכות להתקיים אך נדחו בשל תרגיל החבירה האומלל של קדימה והליכוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן