Skip to content

"חינוך חינם מגיל 3? לא על חשבון יישובי הצפון"

מחר בבוקר ייערך כנס חירום של ראשי המושבים והקיבוצים בצפון נגד הכוונה לבטל את חוק הגליל במסגרת הקיצוץ הרוחבי שמתכננת הממשלה; באיזור הצפון נערכים להשבתת לימודים מלאה ביום ראשון הקרוב מאת רונית שימרון מחר (ו') בבוקר ייערך כנס חירום על ידי ראשי המושבים והקיבוצים בקו העימות בצפון וחברי ארגון מגדלי העופות, נגד כוונת הממשלה לבטל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחר בבוקר ייערך כנס חירום של ראשי המושבים והקיבוצים בצפון נגד הכוונה לבטל את חוק הגליל במסגרת הקיצוץ הרוחבי שמתכננת הממשלה; באיזור הצפון נערכים להשבתת לימודים מלאה ביום ראשון הקרוב

מאת רונית שימרון

מחר (ו') בבוקר ייערך כנס חירום על ידי ראשי המושבים והקיבוצים בקו העימות בצפון וחברי ארגון מגדלי העופות, נגד כוונת הממשלה לבטל את חוק הגליל. ביטול החוק מוצע במסגרת הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה, שנועד לממן חינוך חינם מגיל 3.

ההצעה מתוכננת לעלות לאישור הממשלה בישיבתה ביום ראשון הקרוב. אם הצעת ההחלטה לא תוסר מיידית מסדר היום, מאיימים ראשי המושבים והקיבוצים, תיערך השבתת לימודים מלאה בכל איזור הצפון ביום ראשון. כמו כן מתכננים תושבי הצפון לעלות באותו יום עם ילדיהם להפגנת ענק בקרית הממשלה בירושלים, ולפתוח בצעדי מחאה חריפים.

יעקב כהן, מזכיר ארגון מגדלי העופות: "אל תאבדו את הצפון"

"חוק הגליל, המסייע למגדלים בצפון, הוא חלק מרכזי בפרנסת התושבים בקו העימות", אומר מזכיר ארגון מגדלי העופות, יעקב כהן, ממארגני כנס החירום, שייערך ב-10:00 בבוקר במושב צוריאל.

לדבריו, "זהו איזור שאין בו אפשרויות תעסוקה רבות, והכנסתן של אלפי משפחות נשענת על ענף הלול. מדובר במשפחות, שהן ברובן במצב סוציו אקונומי נמוך יותר מזה של המשפחות, בהן ועדת טרכטנברג מבקשת לטפל ולשפר את מצבן. המשפחות בצפון הן האחרונות שצריכות לשלם את מחיר המחאה החברתית".

ראשי ענף הלול טוענים כי בשיחות שקיימו עם שרים בממשלה הביעו רבים מהם את תמיכתם בדרישות יישובי הצפון, אך טענו שראש הממשלה הפעיל עליהם לחץ כבד לאשר את ההחלטה על הקיצוצים כמקשה אחת, וזאת בניגוד לצו מצפונם.

"היישובים בצפון הם 'מוצבים חיים' מול החיזבאללה, והם חלק בלתי נפרד מהביטחון של מדינת ישראל", אומר כהן. "אנו פונים ומבקשים מראש הממשלה ומהשרים להתעשת ולא לאבד את הצפון. צריך להסיר את ההצעה הרעה הזו מסדר היום".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן