Skip to content

דיאלוג אסטרטגי בצל הפצצה האיראנית

בהודעה המשותפת בתום הסיבוב הנוכחי של הדיאלוג האסטרטגי החצי-שנתי, בין ישראל לארה"ב, נאמר: "שני הצדדים עסקו במירוץ הנמשך של איראן לפיתוח נשק גרעיני, שאותו נחושות ארה"ב וישראל למנוע, וכן במהלכים איראניים לערעור היציבות האזורית ופעילות איראנית בקידום טרור בינלאומי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המירוץ הנמשך של איראן, לעבר הפצצה הגרעינית, עמד במוקד הדיאלוג האסטרטגי החצי-שנתי, בין ישראל לארה"ב, שהתקיים היום במשרד החוץ בירושלים. סגן שר החוץ דני אילון וסגן מזכיר המדינה ויליאם ברנס עמדו בראש משלחות ישראל וארה"ב.

איילון וברנס: דיאלוג אסטרטגי בצל המירוץ האיראני לפצצה. (צילום: יוסי זמיר)
איילון וברנס: דיאלוג אסטרטגי בצל המירוץ האיראני לפצצה. (צילום: יוסי זמיר)

הדיאלוג האסטרטגי החצי-שנתי נערך בדרג הגבוה ביותר של המפגשים הדיפלומטיים הקבועים בין המדינות, ובהיותו מפגש רב זרועי (בין סוכנותי), דיאלוג זה מבליט את הברית החזקה ואת הקשרים העמוקים בין ישראל לארה"ב. בהודעה משותפת שפירסמו שתי המשלחות בתום המפגש נאמר: "שני הצדדים קיימו דיון פורה ומקיף בנושאים בעלי עניין משותף. תשומת לב מיוחדת ניתנה לשינויים העוברים על האזור, הטומנים בחובם הן אתגרים והן הזדמנויות".

עוד נאמר בהודעה המשותפת: "שני הצדדים עסקו במירוץ הנמשך של איראן לפיתוח נשק גרעיני, שאותו נחושות ארה"ב וישראל למנוע, וכן במהלכים איראניים לערעור היציבות האזורית ופעילות איראנית בקידום טרור בינלאומי.

"שני הצדדים הסכימו, כי שפיכות הדמים המתמשכת של האוכלוסיה הסורית בידי משטר אסד, הנתמך על ידי איראן וחזבאללה, מציבה בעיה הומניטרית קשה, וכי  לאלימות של המשטר הסורי נגד אזרחיו יכולות להיות השלכות חמורות על האזור כולו".

בפתח המפגש אמר סגן שר החוץ, דני איילון, כי הדו-שיח חשוב במיוחד בשל השינויים הגיאו-פוליטיים מרחיקי הלכת באיזור והאתגרים הגדולים הניצבים לפנינו. ברנס אמר, כי מעולם לא היו דיונים חשובים מן הדיונים השנה. לדבריו, הדו-שיח יהיה פורה ומקיף. הוא הדגיש את המחויבות האמריקנית לביטחון ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן