Skip to content

הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד מפיקי פסטיבל אנת'ם

כל מי שיציג את הכרטיס שנרכש למה שכונה אז "פסטיבל המטאל הגדול ביותר שיתקיים בישראל", יקבל את שוויו בחזרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט בתל אביב אישר היום הסכם פשרה בתביעה ייצוגית, שהוגשה נגד מפיקי פסטיבל אנת'ם, שהיה אמור להתקיים באוגוסט 2008 ובוטל ללא החזר כספי למאות רבות מרוכשי כרטיסים.

על פי ההסכם – כל מי שרכש כרטיס לאירוע ויציגו בפני המפיקים, לצד תצהיר כי רכש את הכרטיס לפני ההודעה על ביטול האירוע  – יקבל את שוויו הנקוב חזרה. כמו כן יפורסמו הודעות על אודות ההסכם בשני עיתונים יומיים ובאתרי אינטרנט העוסקים במוסיקה.

כמו כן, התובע הייצוגי אמיר דוליצקי , יקבל חזרה שווי של שני כרטיסים אותם רכש בשווי של 750 שקל ובנוסף יקבל פיצוי בסך 3,000 שקל על עצם הגשת התביעה הייצוגית לטובת הכלל. עורכי הדין שהגישו את התביעה הייצוגית, רם אפרתי ופלורי ניסן, יקבלו שכ"ט בגובה 38 אלף שקל.

התביעה הייצוגית הוגשה בסוף נובמבר 2009, שנה וחצי לאחר ביטול הפסטיבל, שהוגדר כפסטיבל המטאל הגדול ביותר שיתקיים בישראל. אלפי כרטיסים בשווי שבין 340 ל-400 שקל נמכרו, אלא ששבוע לפני מועד האירוע בוטל הפסטיבל על ידי חברת אנת'ם.

על פי טענות הציבור בפני כלי התקשורת, המפיקים ומוקדי המכירה בישראל, רוב הרוכשים טרם קיבלו את כספם חזרה גם לאחר שנה וחצי. לנוכח חשיבותה הצרכנית והעקרונית, התביעה זכתה בזמנו גם לסיוע במימון מצד הקרן הישראלית למימון תובענות ייצוגיות של משרד המשפטים.

הסכם הפשרה נחתם עם המפיקים הישראליים של המופע בלבד – רועי שרמן, חברת היי פידלטי ויו.אפ.או מיוזיק, מכיוון שחברת אנת'ם ומנהלה ג'רמי נקש לא הגיבו כלל לכתבי ההמצאה שנשלחו אליהם. לפיכך הנתבעים הישראליים השותפים להסכם הפשרה שומרים לעצמם את הזכות לתבוע את אנת'ם ונקש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן