Skip to content

המרכז האוניברסיטאי באריאל הפך רשמית לאוניברסיטה

המועצה להשכלה גבוהה אישרה אמש את אוניברסיטת אריאל. היא תהיה האוניברסיטה השמינית בישראל, והראשונה מעבר ל"קו הירוק” 11 חברים במועצה הצביעו בעד ושניים התנגדו. לא כולם מברכים. נשיא הטכניון: "זהו יום שחור לאקדמיה הישראלית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המועצה להשכלה (מל"ג) גבוהה יו"ש אישרה אמש את הפיכתו של המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה, שתהיה האוניברסיטה השמינית בישראל, והראשונה מעבר ל"קו הירוק". 11 חברים הצביעו בעד ושניים התנגדו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בערב עם ראש עיריית אריאל רון נחמן ובירך אותו לרגל ההכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה. ראש הממשלה אמר בשיחה: "זהו יום חג לאריאל, יום חג להשכלה הגבוהה בישראל".

המרכז האקדמי באריאל. התקציב מובטח (צילום מתוך אתר האוניברסיטה)
המרכז האקדמי באריאל. מעתה - אוניברסיטה? (צילום מתוך אתר האוניברסיטה)

לא כולם מברכים על ההחלטה. "מדובר בהחלטה פוליטית שהייתה ידועה מראש", נמסר מוועד ראשי האוניברסיטאות. "ראש הממשלה צריך לקבל עתה החלטה מנהיגותית על מנת למנוע אסון למערכת ההשכלה הגבוהה בישראל".

"חג למדינת ישראל"

יו״ר מועצת יש"ע, דני דיין, בירך את אוניברסיטת אריאל "על יום חגה, שהוא גם יום חג למדינת ישראל, לאקדמיה הישראלית ולתושבי יהודה ושומרון". לדברי דיין, "אל מול לחצים פוליטיים לא הוגנים שהחריפו בימים האחרונים, פעלו הן חברי מל"ג יו"ש והן שר החינוך גדעון סער ושר האוצר יובל שטייניץ במקצועיות וביושר והביאו להחלטה ההיסטורית הזו".

השבוע התחייב שר האוצר יובל שטייניץ, "שאם וכאשר תוקם האוניברסיטה באריאל, הוא מתכוון לגבש מתווה תקציבי, שיחל בהקצאת 20 מיליון שקל ב-2013 או ב-50 מיליון בשנתיים הקרובות. בלשכת שר האוצר הבהירו, כי התקציב הזה לא יפגע בתקצוב מוסדות ההשכלה הגבוהה הקיימים.

יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת), פרופ' מנואל טרכטנברג, הסביר שעתה, לאחר שהתקבלה החלטת מל"ג יהודה ושומרון, ההכרעה עוברת למפקד הצבאי. הוא מקווה ומשוכנע שהחלטת ות"ת (שמתנגדת להחלטה) תעמוד לנגד עיניו של אלוף הפיקוד "בבואו לקבל החלטה בעלת משמעויות לכלל מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל". ההחלטה כפופה לאישורו הפורמלי של אלוף פיקוד המרכז, שהוא הריבון האחראי מתוקף החלת החוק הצבאי על הנעשה בשטחי יו"ש.

פרופסור פרץ לביא, נשיא הטכניון, אמר אתמול: "זהו יום שחור לאקדמיה הישראלית, זו זילות של מערכת ההשכלה הגבוהה ורתימה של האקדמיה לצרכים פוליטיים, דבר שלא היה מעולם בישראל".

1 Comment

  1. אברהם
    18 ביולי 2012 @ 15:17

    ברכת הדרך להצלחה ושגשוג לסטודנטים באוניברסיטה לסגל באוניברסיטה , ברכת שגשוג והשגים לעם ישראל ולאנושות בכלל, עלו והצליחו .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן