Skip to content

יו"ר הכנסת בביקור ניחומים, בבית הרב אלישיב: "דרושה מנהיגות"

"נועצתי ברב אלישיב בתקופת חקיקת חוק טל הראשון, וגישתו הייתה גישה שחתרה להסכמה ולפתרון הסוגיה בדרכי שלום", סיפר יו"ר הכנסת. "הוא חזר ואמר: הסכמה, הסכמה, הסכמה. הרב אלישיב התאכזב כאשר לא הושגה הסכמה על חוק טל הראשון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין קיים היום אחה"צ (א') ביקור ניחומים בביתו של הרב אלישיב המנוח, ופגש את בניו ובני משפחתו. יו"ר הכנסת אמר: "העם היהודי איבד את אחד המנהיגים התורניים הגדולים במאה האחרונה, שהשפיע רבות על מדינת ישראל ועל יחסיה עם הציבור החרדי."

ריבלין בביקור התנחומים בבית הרב אליישיב: "הרב אליישיב תמך בדרכי שלום". (צילום: דוברות לשכת יו"ר הכנסת)
ריבלין בביקור התנחומים בבית הרב אליישיב: "הרב אליישיב תמך בדרכי שלום" (צילום: דוברות לשכת יו"ר הכנסת)

ריבלין סיפר לנוכחים, כי "חמיו של הרב אלישיב, הרב אריה לוין ז"ל,  סידר את החופה והקידושין שלי. הכרתי היטב את משפחת הרב אריה לוין." לדברי ריבלין: "הייתי נוהג להגיע לביתו של הרב אלישיב עם הרב אברהם רביץ ז"ל. אני זוכר שתמיד הרב התעניין ושאל שאלות לא רק בנושאים פוליטיים, אלא גם בנושאים שעומדים על סדר היום הכללי של הציבור בישראל."

במהלך ביקורו התייחס ריבלין גם לסוגיית חוק טל ואמר: "נועצתי ברב אלישיב בתקופת חקיקת חוק טל הראשון, וגישתו הייתה גישה שחתרה להסכמה ולפתרון הסוגיה בדרכי שלום. הוא חזר ואמר: הסכמה, הסכמה, הסכמה. הרב אלישיב התאכזב כאשר לא הושגה הסכמה על חוק טל הראשון."

ביחס להתפתחויות בימים האחרונים הוסיף ריבלין, כי "דרושה מנהיגות. חייבים למצוא פתרון שיאפשר לנו לחיות בשלום. אנחנו עם אחד."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן