Skip to content

הנשיא פרס בירך את השגרירה הראשונה מעולי אתיופיה, היוצאת לאדיס אבבה

"זוהי סגירת מעגל עבורי" אמרה השגרירה, זבדיה בלייניש, לנשיא. "קיבלת אותי כצוערת למשרד החוץ כאשר כיהנת כשר חוץ, היית אורח הכבוד בחתונתי, וכעת אתה שולח אותי כשגרירה לייצג את מדינת ישראל במקום הולדתי. מבחינתי זהו כבוד עצום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"את הסנונית הראשונה בת הקהילה האתיופית, אני מלא גאווה והעם כולו מלא ברכה". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, שנפגש הבוקר עם זבדיה בלייניש, שגרירת ישראל הראשונה מעולי אתיופיה, היוצאת לשירות בשגרירות ישראל באדיס אבבה, בירת אתיופיה.

"לא זכית בדבר מן השמיים", אמר הנשיא. "כל הישגיך הם תוצאה של עבודה קשה. את ניצבת היום בפני שליחות היסטורית, ואין ספק כי את האדם המתאים לבצע אותה בהצלחה, שגרירה אשר מכירה את שתי המדינות בצורה עמוקה, הן את השפה, הן את התרבות והן את ההיסטוריה המשותפת לשתי המדינות".

הנשיא והשגרירה: "לא זכית בדבר מן השמיים". (צילום: משה מילנר/לע"מ)
הנשיא והשגרירה: "לא זכית בדבר מן השמיים". (צילום: משה מילנר/לע"מ)

השגרירה בלייניש הודתה בחום ובהתרגשות לנשיא פרס וסיפרה לו כי: "זוהי סגירת מעגל עבורי. קיבלת אותי כצוערת למשרד החוץ כאשר כיהנת כשר חוץ, היית אורח הכבוד בחתונתי, וכעת אתה שולח אותי כשגרירה לייצג את מדינת ישראל במקום הולדתי. מבחינתי, זהו כבוד עצום, זהו רגע שיא של התרגשות בחיי, מאחר ועזבתי את אתיופיה כנערה והיום אני חוזרת כשגרירה".

הנשיא הדגיש, כי: "יוצאי אתיופיה ממלאים תפקידי מפתח בחברה הישראלית אם זה בצבא, באקדמיה, בהייטק, ברפואה וכיום גם במשרד החוץ. עדיין, לעיתים מופיעים במדינתנו גילויים קשים של אפליה וגזענות. אסור לנו כעם לעצום עיניים. אסור להבליג. אפליה וגזענות הינן תופעות המנוגדות למהותו של העם היהודי".

השגרירה בלייניש אמרה עוד כי: "אני מתכוונת להצדיק את בחירתי לשגרירה ולהעניק את מיטב כישוריי לקידום שיתוף הפעולה בין ישראל לאתיופיה. כבר בימים אלו אני נפגשת עם משקיעים וחברות ישראליות לשם קידום השקעות בטכנולוגיה, בריאות וחינוך. אני מתכוונת לסייע ולהעניק ליווי צמוד לחברות אשר יבחרו להשקיע באתיופיה, אם זה בשפה, בהכרת התרבות וצרכי השוק".

הנשיא פרס הודה לשגרירה ואמר: "אתיופיה הינה מדינה יוצאת מן הכלל. מדינת ישראל תעשה כל שביכולתה על מנת לסייע בצמיחתה של הכלכלה באתיופיה ובמיגור העוני. אני מקדם בברכה כל פעילות של חברות ישראליות באתיופיה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן