Skip to content

ריבלין: "להחריג את מערכת הבריאות מהקיצוצים"

"אם הממשלה החריגה ובצדק, את הביטחון מהקיצוץ הרוחבי, היא חייבת לעשות זאת ביחס לבריאות", אמר הבוקר יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין בפתיחת ועידת ישראל לרפואה, וטען כי אין כמעט ממה לקצץ בתקציב הבריאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בריאות שווה לביטחון, קיצוץ בבריאות הוא קיצוץ בביטחון; מערכת הבריאות היא קו ההגנה האחרון, שאסור לתת לו להיפרץ." כך אומר היום, יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין.

ריבלין: "לא לקצץ במערכת הבריאות". (צילום: אתר הכנסת)
ריבלין: "לא לקצץ במערכת הבריאות" (צילום: אתר הכנסת)

ריבלין – שדיבר בפתיחת ועידת ישראל לרפואה – סיפר שביקר בשבוע שעבר במחלקה שבה שכבו דניאל פחימה שנפצע בבורגס ולצידו נכה צה"ל, עקיבא מפעי, שהצית עצמו. "התוודעתי במו עיני למחסור החריף במיטות, בתקנים, בציוד. מחסור שממנו סובלת לא רק יחידת הכוויות בשיבא, אלא מערכת הבריאות כולה" אמר ריבלין.

"הממשלה ששלחה משלחת רפואית לבורגס הבינה שכאשר קו ההגנה של מערכת הביטחון או של מערכת הרווחה קורס, מי שנשאר להתמודד עם הפצועים – זו מערכת הבריאות. אלו הם בתי החולים, חדרי המיון, טיפול נמרץ, מחלקות הכוויות והפלסטיקאים".

ריבלין אמר עוד: "אני חושב שהממשלה פועלת באופן נכון כאשר היא מגלה אחריות כלכלית, ועושה מאמצים לסתום את הבור התקציבי שנוצר עקב משימות לאומיות שהתגלגלו לפתחנו בשנים האחרונות. ואולם, אם הממשלה החריגה ובצדק, את הביטחון מהקיצוץ הרוחבי, היא חייבת לעשות זאת ביחס לבריאות. ההחלטה אתמול להעביר 50 מיליון למיגון לבית החולים ברזילי באשקלון היא צעד בדרך הנכון, אבל מערכת הבריאות כולה חייבת להיות מוחרגת. ההיגיון הנכון שהדריך את הממשלה, להחריג את הביטחון, הרווחה והחינוך, הוא ההיגיון שצריך להנחות אותה להחריג גם את מערכת הבריאות".

עוד אמר יו"ר הכנסת: "איני מתעלם מהגירעון התקציבי, מהירידה בהכנסות המדינה ומהפגיעה בדירוג האשראי של ישראל. במצב הנוכחי אני סבור שהקיצוץ בתקציב הכרחי, השאלה היא, מהיכן. ברור לי שהבריאות אינה התחום המתאים, משום שהתקציב הגמיש במערכת הבריאות שממנו אפשר לקצץ מוגבל ביותר, וכל פגיעה תהיה על גב החולים. מערכת הבריאות היא מערכת שסובלת שנים ממחסור חריף, ופגועה מקיצוצים רוחביים ועמוקים. קיצוץ נוסף משמעו לא רק תורים ארוכים יותר, לא רק זמן המתנה בלתי נסבל, לא רק מספר אחיות מועטות בפגייה, אלא משמעו חתך עמוק בהגנת העורף."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן