Skip to content

שלושה אריתריאים נדקרו בתל אביב, כנראה על רקע גזעני

בדרום תל אביב נדקרו שלושה מבקשי מקלט מאריתריאה בידי ישראלי, שהצליח להימלט. מסתמן שמדובר בתקיפה על רקע גזעני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה מבקשי מקלט אריתראים נדקרו הבוקר (ג') על ידי ישראלי שאינו מוכר להם בסמוך לחנות וידיאו ברחוב מסילת ישרים שבדרום תל אביב. הדוקר נמלט מהמקום והפצועים טופלו על ידי צוות מד"א ומצבם הוגדר קל. מרחב יפתח של משטרת מחוז תל אביב פתח בחקירת נסיבות האירוע.

מבירור ראשוני עולה כי ככל הנראה אין רקע של סכסוך לתקיפה, וכי מדובר בפשע על רקע שנאה וגזענות. עם זאת לא נפסלים כיווני חקירה אחרים.

 

אחד מנפגעי התקיפה (צילום: אקטיבסטילס)

המטה למאבק בגזענות פירסם הודעה לתקשורת: "המטה למאבק בגזענות מבקש להביע זעזוע מאירוע דקירת שלושה מבקשי המקלט בשעות הבוקר בשכונת שפירא. כל תקיפה על רקע גזעני הינה כפשע שנאה וחובתנו כחברה להוקיע מעשים מסוג זה ולתת את הדין לא רק עם התוקפים אלא גם עם גורמים מסיתים בעלי פרופיל ציבורי שפועלים יומם וליל להפצת שנאה כנגד אוכלוסיית מבקשי המקלט, בהם חברי הכנסת דני דנון, מירי רגב, אלי ישי וכמובן ח"כ מיכאל בן ארי שעיקר עבודתם בכנסת בקדנציה הנוכחית היא בהפצת שנאת הזר והגזענות בחברה שלנו. אנו רואים גם בהם אחראים ישירים לתקיפה זו ולתקיפות מסוג זה בשכונות דרום תל אביב. כמטה למאבק בגזענות בישראל אנו קוראים למשטרת ישראל לחקור ברצינות את נסיבות המקרה ולמצות את הדין עם מבצעי העבירה על פי חוק העונשין".

בחודשיים האחרונים התגברו התקיפות על רגע גזעני כלפי מבקשי מקלט מאפריקה. ב-20 ביולי נורו יריות לעבר מבקשי מקלט אריתריאים בעת שישנו בבניין בדרום תל אביב, והיורה נמלט. טרם נעצר חשוד במעשה. שבוע קודם לכן הוצתה בירושלים דירתם של זוג אריתראים והם נפגעו בשריפה.

2 Comments

  1. חיים
    2 באוגוסט 2012 @ 11:46

    דווקא לא גזעני.

    נתפס הדוקר, הוא חולה נפש, ודקר בעבר, ישראלים.

    מציע שתתנצלו בפני הקוראים.

  2. דנה
    31 ביולי 2012 @ 22:22

    קצת כבוד לפצוע, בבקשה תטשטשו את הפנים שלו (מעבר לעובדה שעדיף לא לפרסם תמונות ברורות של אריתראים בלי קשר לסיטואציה)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן