Skip to content

אל על: הסכם השמים הפתוחים עלול להשפיע לרעה על חברות התעופה הישראליות

מדגישה כי תהיה החרפה נוספת במצב התחרות ויווצר וחוסר יכולת מצד חברות התעופה הישראליות לממש באופן שווה את זכויות הטיס. דורשת ליישם את ההחלטה הממשלתית להגדלת ההשתתפות בהוצאות הביטחון ולאפשר לה ליישם הסכמי קוד שייר בלי לקבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הסכם השמים הפתוחים, לכשייכנס לתוקף, צפוי להחליף את כל ההסכמים הבילטראליים בין ישראל לבין מדינות האיחוד האירופי ויבטל בהדרגה את המגבלות על מספר המובילים, התדירויות, הקיבולת וסוגי המטוסים אשר יורשו להוביל בין מדינת ישראל לבין האיחוד האירופי", אומרת אל על בתגובה לחתימה בראשי תיבות על הסכם השמים הפתוחים עם אירופה, בהודעה שפירסמה בבורסה.

אל אל מדגישה, כי "החברה נערכת להתמודדות עם המצב לאור הערכתה, כי החתימה על הסכם השמים הפתוחים עלולה להשפיע לרעה על חברות התעופה הישראליות וביניהן גם החברה וזאת עקב החרפה נוספת במצב התחרות, ריבוי מובילים וקיבולת שהסכם השמים הפתוחים יביא איתו וחוסר יכולת מצד חברות התעופה הישראליות לממש באופן שווה את זכויות הטיס מכוח הסכם השמים הפתוחים".

לדבריה, אל על יחד עם חברות תעופה ישראליות אחרות, הביעה את עמדתה בפני רשות התעופה האזרחית ובפני שר התחבורה, כי קודם לחתימה על הסכם שמים פתוחים צריכים להתקיים מספר תנאים, אשר טרם התקיימו או מולאו, אשר חיוניים כדי לאפשר לחברות התעופה הישראליות תחרות על בסיס הוגן ושוויוני.

כדוגמה מעלה החברה את נושא ההוצאות הביטחוניות ומזכיר לגורמים הרשמיים, שעם חתימת הסכם השמים הפתוחים, תהיה החברה זכאית, בהתאם להחלטת הממשלה מס' 4026 מיום 25 בדצמבר 2011 ולסיכומים בנושא, להגדלה בשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של החברה לשיעור של 75% (לעומת שיעור של 70% הנוהג היום) ולהגדלה נוספת לשיעור של 80% עם מימוש ההסכם בתנאים שנקבעו בהחלטת הממשלה כאמור.

עוד מדגישה אל על, כי מסיכום סבב הדיונים האחרון עם האיחוד האירופי בנושא השמיים הפתוחים מיום 22 במרץ 2012 ומההודעה לעיתונות מאתמול, הצהירה מדינת ישראל, כי על מנת לעמוד בהתחייבויותיה בהתאם להסכם השמיים הפתוחים, בדעתה לאמץ פטור סוג חדש בהתאם לחוק ההגבלים העסקיים, אשר יהיה אפשרי ליישום במועד כניסת הסכם השמים הפתוחים לתוקף, ולפיו יוכלו חברות תעופה להתקשר בהסדרים בנוגע לקווי תעופה שבהם קיימת מציאות רגולטורית של שמים פתוחים, בלי לבקש פטור מראש להסדר ביניהן מאת הממונה על הגבלים עסקיים, ובלבד שעל פי הערכתן של חברות התעופה ההסכם שבו הן מתקשרות אינו יוצר פגיעה משמעותית בתחרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן