Skip to content

קצין סיור שנשקו פורק ממנו על ידי שודדים – הודח מתפקידו

ועדת בדיקה המליצה גם להרחיק את הקצין מתפקידי פיקוד למשך שנתיים. מפקד מחוז הדרום, ניצב יוסי פריינטי: הקצין כשל בשני תחומים עיקריים "במישור המקצועי-פיקודי ובמישור הערכי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפקד מחוז הדרום, ניצב יוסי פריינטי, החליט היום (רביעי) להדיח מתפקידו את קצין הסיור שנשקו האישי נלקח ממנו לפני כשבועיים, על ידי שני שודדים בעת ששדדו את מסעדת "קאזה דה בראזיל" באילת. ועדת בדיקה שהוקמה בעקבות האירוע המליצה בנוסף למנוע ממנו לכהן בכל תפקיד פיקודי למשך שנתיים מהיום.

שוד, חטיפה ומרדף באילת (צילום: משטרת ישראל)
שוד, חטיפה ומרדף באילת (צילום: משטרת ישראל)

קצין הסיור הגיע יחד עם שוטרת למסעדה, לאחר שהוזעק בעקבות התרעה על ביצוע שוד. שני שודדים נכנסו למסעדה, פגעו באחראי במקום ושדדו את הפידיון היומי. השניים השתלטו על הקצין והשוטרת ופרקו מהם את  נשקם. לאחר מכן חטפו מונית שהסיעה תיירת ונמלטו עם המונית כשהנהג והתיירת בידיהם.

קצין הבילוש ובלשי תחנת אילת דלקו אחרי השודדים ובמהלך חילופי האש הרגו את אחד מהשודדים ולכדו את חברו. הנהג והנוסעת שוחררו ללא פגע.

"הגעת קצין הסיור בצורה לא מבצעית וזחוחה לאירוע של שוד מזוין, חלק זה הוא כשל מבצעי של הקצין ועל כך הוא הודח", מסר פריינטי. ההחלטה אושרה במלואה על ידי מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו. החלטתו של פריינטי באה בניגוד לעמדת מפקד תחנת משטרת אילת, שגיבה את קצין הסיור. פריינטי סיכם כי הקצין כשל בשני תחומים עיקריים "במישור המקצועי-פיקודי ובמישור הערכי".

במקביל שיבח הבוקר הניצב את התנהגות קצין הבילוש ובלשי תחנת אילת ואמר, כי "האירוע, הכולל מרדף של שוטרי הבילוש בראשות קצין הבילוש אחר השודדים, הובלתם לאזור מבודד מאדם, ירי לעבר גלגלי המונית והכרעת השודדים לאחר קרב יריות בו נשקפה סכנה לחיי השוטרים, מעצר השודדים ותפיסת הפדיון – מדובר בפעולה מצוינת של שוטרי מרחב אילת, שעבדו בצורה מבצעית ראויה לשבח ובערכים הנהוגים בארגון של חתירה למגע, קור רוח, אומץ לב, נחישות, מצוינות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן