Skip to content

עימותים וצעקות ליוו את חגיגת הרפורמה של רשות השידור

האולם הגדול ביותר של היכל התרבות בלוד היה מרווח מדי עבור משתתפי טקס חתימת הסכם הרפורמה ברשות השידור. רשות השידור ניסתה לשוות לאירוע החתימה בהשתתפות בכירים מהמגזר הציבורי ובהם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, אופי חגיגי, ואולם מחאה בתוך האולם ומפגינים מחוצה לו השביתו את השמחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"יום היסטורי לרשות השידור: נחתם הסכם הרפורמה בטקס חגיגי בעיר לוד" –   נמסר בהודעת הרשות, אך לא כולם היו שותפים לשמחה הגדולה. ראשי ארגוני היוצרים, שלא הורשו להכנס פנימה, הקימו מהומה מחוץ לאולם, ובתוך האולם, תקפו נציגי ועדי העובדים של רשות השידור את ההנהלה, בעיקר על רקע ההחלטה להעביר את מרכז השידורים של הרשות מהקריה בתל אביב לעיר לוד. באותה הזדמנות התבשרנו על התכנית לבנות עוד מגדל בירושלים. נא להכיר: מגדל רשות השידור.

מפגינים מחוץ להיכל התרבות לוד (צילום: ציפי מנשה)

הפארסה הגיעה לשיאים שעה שנציגי היוצרים, הבמאים הדוקומנטריים והמפיקים, ובהם דורון צברי ואשר פרץ, החלו לדפוק על דלתות הברזל שמאחורי הבמה של האולם שבו התכנסו הבכירים, תוך שהם קוראים "הון שלטון מושחת" ו"הכסף שלנו – תחזירו אותו". עו"ד אלדד יניב התעמת עם המשטרה.

מפגינים ומוחים נגד הון שלטון (צילום: ציפי מנשה)

עו"ד ברוך אסקרוב, יו"ר ועד העיתונאים בקול ישראל בתל אביב וחבר הנהלת אגודת העיתונאים, אמר בשיחה עם מגפון, כי עיתונאי הרשות סובלים מפגיעה מתמשכת במקצועם  ובשכרם, פגיעה המתבטאת ישירות ברמת השידורים. לדבריו, בניגוד לכל עובדי המגזר הציבורי, לא קיבלו עובדי הרשות פיצוי שחיקת שכר. "מה שהחריף את המצב היה הידיעה שברגעים האחרונים של התהליך, נסגרה העברת המתחם של הרדיו והטלוויזיה מתל אביב ללוד, כאשר בהסכם הרפורמה שחתמו לפני שנה וחצי נכתב "גוש דן". אין לנו שום טענה מתפנקת נגד לוד ולא נגד מאיר ניצן, אלא נגד שינוי סעיף כל כך חשוב בלי הידברות עם העובדים".

עובדי הרשות לא הוזמנו לטקס בלוד. במהלך הטקס, כשדיבר יו"ר הרשות אמיר גילת על הימים שאחרי תשעה באב ועל חורבן ירושלים עקב שנאת חינם, וכן על ט"ו באב חג האהבה, התפרץ לעברו אסקרוב ושאל: " מדוע לא הוזמנו העובדים. מדוע לא התקיים איתם משא ומתן". הוא טען עוד, כי הנה מוצג הסכם מימון בלי ממון ובלי מממנים, וכשניסו להשתיקו הוא צעק לעבר נציגי ההנהלה, כי מי שמלין שכר, לא יטיף מוסר.

חותמים: הסכם רפורמה ברשות השידור (צילום: ציפי מנשה)

בהודעתה, מפרטת רשות השידור כי הרפורמה כוללת הסכם מימון לתכנית ההבראה ברשות  ומכירת זכויות רשות השידור בנכסי מקרקעין.  חתימת הסכם הרפורמה תאפשר, על פי הודעה זו , להגדיל את ההשקעות בתוכן בהיקף 72 מיליון ש"ח ב-2012 עד ל-200 מיליון ש"ח מדי שנה החל מהשנה הבאה. שדרוג התשתית הטכנולוגית יעלה 330 מיליון ש"ח.

וכדאי לשים לב במיוחד לסעיפים הבאים, המעגנים את מדיניות ההנהלה הכוללת פיטורים, מינויים והדחות כראות עיניה: בשפה יפה קוראים לפיטורים 'התייעלות' בכוח האדם, שמשמעותה עזיבה ופיטורי 700 עובדים ויישום הסכמי השכר הקיבוציים החדשים שנחתמו עם ההסתדרות ועם האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל בשנים 2011-2009. היישום יכלול את הגדלת הגמישות הניהולית, דיווח באמצעות שעון נוכחות ותשלום של תוספות השכר אשר ניתנו לכל עובדי המגזר הציבורי, ועל-פי ההסכמים הקיבוציים יהיו זכאים להן עובדי רשות השידור עם כניסתו של ההסכם לתוקף. עוד סעיף עלום שבא לשרת את פעילות ההנהלה: התאמת המבנה הארגוני של הרשות למשימותיה ולצרכיה של רשות השידור בהווה ובעתיד.

מפגינים עם מגפון (צילום: ציפי מנשה)

עוד כולל מתווה הרפורמה החלטות על ריכוז הפעילות של רשות השידור בשלושה מוקדים: בירושלים ייבנה מגדל שידור במתחם שערי צדק חלף מתחם רוממה, מתחם הקריה בתל אביב יפונה ויועבר לעיר לוד והמוקד השלישי יהיה בעיר חיפה.

מקורות המימון לרפורמה ברשות השידור, בהיקף כ-770 מיליון שקלים, יועבר לרשות לפי ההתקדמות ביישום הרפורמה במשך ארבע השנים הבאות.

אחרי כל ההקדמה הזו, ועל אף הטקס החגיגי בהנחיית יגאל רביד בו גרף "דוקטור רפרורמה" זליג רבינוביץ' תשבחות ממנהלי הרשות, הרפורמה לא נכנסה לתוקף והיא מותנית בהסדרת המתווה להפחתת אגרת הטלוויזיה הקבוע היום בחוק, בשיעור של 5% בכל שנה, והעלאת הסכום הנוסף באגרת רישיון הרכב, בהתאם להמלצות הוועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

ההסכם שייכנס לתוקף יזרים לקופת רשות השידור מאות מיליוני שקלים: משרד האוצר יעמיד לרשות רשות השידור הלוואת גישור בהיקף של 290 מיליון שקלים כנגד מכירת נכס הרשות ברחוב ירמיהו בירושלים וחלק מנכס הרשות במתחם שערי צדק בעיר: תשעים מיליון שקלים מסכום זה יועברו לרשות, למעשה, כמענק. כמו כן, נשמר לרשות השידור שטח במתחם שערי צדק להקמת קריית שידור חדשה. מינהל מקרקעי ישראל יעביר לרשות השידור סכום של 150 מיליון שקלים כנגד התחייבות הרשות לפנות את מתחם הרשות בקריה בתל-אביב: 110 מיליון שקלים מהסכום מיועדים למימון הרפורמה, והיתרה – 40 מיליון שקלים – תשמש לבניית המתחם החדש בלוד.

בטקס השתתפו : מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, יו"ר רשות השידור ד"ר אמיר גילת, מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, ראש האגף הכלכלי במשרד רה"מ אמיר ברקן, סגן בכיר לחשבת הכללית באוצר אבי גבאי, סגן בכיר לחשבת הכללית באוצר גבי שוחט, סמנכ"ל כספים וכלכלה ברשות השידור ערן הורן ויו"ר הוועדה הקרואה לעיר לוד מאיר ניצן.

הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אמר כי מדובר בבשורה אמיתית לשידור הציבורי במדינת ישראל, לעיר לוד ולבירה ירושלים.

ד"ר אמיר גילת, יו"ר רשות השידור: "רשות השידור נולדה היום מחדש. עברנו דרך ארוכה במסלול להבראת השידור הציבורי".

יוני בן מנחם, מנכ"ל רשות השידור: "ברשות השידור, אין תקומה ללא הרפורמה שהיא האמצעי היחיד להצלת השידור הציבורי".

מאיר ניצן, יו"ר הועדה הקרואה לעיר לוד: "תודתי למשרד ראש הממשלה ולרשות השידור על הבחירה בלוד. המדובר בפרויקט חשוב, המהווה מנוף להתפתחותה של העיר והמעיד על נכונות הממשלה לפתח את לוד כעיר בעדיפות לאומית המממשת את הפוטנציאל האדיר הטמון בה כעיר במרכז הארץ. אני רואה בכך מהלך אסטרטגי חשוב ביותר ללוד, אשר יתרום רבות למשיכת תושבים וקהילות אליה וכן לשינוי תדמיתה כעיר ואם בישראל העומדת בפני תפנית בפיתוחה וקידומה".

2 Comments

  1. אחד שמכיר
    6 באוגוסט 2012 @ 17:37

    הבריון הזה דורון צברי,למה לא עוצרים אותו עד סוף ההליכים?

  2. שרה
    6 באוגוסט 2012 @ 14:05

    הגיע הזמן ושיהיה בהצלחה לכולנו, שנוכל לצפות בתכניות איכותיות בלי החשכת מסך, שביתות ובזבוז. והעיר לוד צהלה ושמחה….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן