Skip to content

ברק: הפיגוע – קריאת השכמה ראויה למצרים, לקחת הדברים בידיים

ברק בוועדת חוץ וביטחון: "בסך הכל זו הייתה פעולה מאוד מאוד מוצלחת. היתה תגובה חדה ותכליתית של צה"ל ופיקוד דרום וכל הכוחות הנלווים. פעולה טובה מאוד של השב"כ שהביאה לכך שהדברים נדרכו בצורה נכונה. נמנע סיכוי לפיגוע הרבה יותר כבד וגם הצלחה מבצעית חשובה מאוד". יחימוביץ': "החוסן הביטחוני שלנו נגזר מהחוסן הכלכלי והחברתי שלנו". ישראל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון אהוד ברק מקווה שהפיגוע אמש בדרום "יהיה אולי קריאת ההשכמה ראויה מאוד למצרים, לקחת את הדברים לידיים בצד שלהם, בצורה יותר חזקה". השר ברק, שדיבר בתחילת הדיון בוועדת חוץ וביטחון על גיוס חרדים, אמר עוד: "אנחנו נמצאים מתחילת האירוע בקשר עם המצרים כדי להבין ואולי להסתייע".

ברק: "קריאת השכמה למצרים". (צילום: אתר הכנסת)
ברק: "קריאת השכמה למצרים". (צילום: אתר הכנסת)

השר ברק שיבח שוב את פעולת כוחות הביטחון ואמר: "בסך הכל זו הייתה פעולה מאוד מאוד מוצלחת. היתה תגובה חדה ותכליתית של צה"ל ופיקוד דרום וכל הכוחות הנלווים. פעולה טובה מאוד של השב"כ שהביאה לכך שהדברים נדרכו בצורה נכונה. נמנע סיכוי לפיגוע הרבה יותר כבד וגם הצלחה מבצעית חשובה מאוד".

לדברי שר הביטחון, עדיין לא ברור בדיוק ההקשר הארגוני של המחבלים, ןאם מדובר ב"סוג מסוים של ג'יהאד עולמי". לדבריו, המחבלים השתלטו קרוב לשעת החשיכה על מוצב מצרי, בגיזרת כרם שלום בתוך סיני – והרגו בין 13 ל-15 חיילים מצריים. "מתוך המוצב המצרי הם לוקחים טנדר גדול ושריונית BRDM קטנה ומתארגנים לעלות על הגדר בהתחלה של הגדר המערבית, ממש בפינה של כרם שלום. הטנדר נע ראשון והוא מתפוצץ ממש ליד הגדר מול פילבוקס שלנו שהוא ריק מסיבות של כוננות. לאחר הפיצוץ שלו, השריונית חוצה את הגדר, עולה על הכביש בצד שלנו ומתחיל לנוע. מולו נמצא כוח קטן של צה"ל הכולל טנק. הכוח הזעיק כלי טיס שפוגע בו – והרכב נפגע. נמלטים ממנו שני אנשים. הם נהרגים ע"י הכוח של צה"ל במקום. בשריונית עצמה נמצאות שש גופות – ובסך הכל שמונה גופות".

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס לפיגוע: "צריך לברך את כוחות הביטחון על הפעולה המוצלחת אתמול, היתה פעולה מוצלחת ומתואמת והתוצאות מדברות בעד עצמן. היום ברור גם בתוך מצרים שהטיפול בטרור הוא אינטרס מצרי ואני מקווה שהמצרים הסיקו מסקנות. המפתח הוא להתנהל באחריות ובנחישות".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, אמרה הבוקר בישיבת סיעת העבודה: "אנחנו אחרי אירוע ביטחוני חמור ביותר בדרום, שבו הוכיחו כוחות הביטחון תפקוד ראוי להערכה רבה, וזה בלשון המעטה. נמנעו כאן מספר תרחישים מסוכנים, כמו חטיפת חייל או פגיעה באזרחים, ונמנע גם תרחיש אסטרטגי בדמות יצירת מתח מסוכן בינינו לבין מצרים".

"לבסוף, קרה ההפך מכך. יכול להיות שדווקא בגלל האירוע החמור הזה מתבהרת ביתר שאת הנחיצות של שיתוף פעולה עם מצרים, במיוחד באזור הגבול עם מצרים וסיני שהוא אזור רגיש במיוחד. לברית האסטרטגית שלנו עם מצרים יש חשיבות עצומה, שאפילו לא ניתן לתאר כאן ביריעת הזמן הקצרה שעומדת לרשותנו. אני מקווה שהאירוע הזה דווקא יסמן את הידוק היחסים בינינו לבין המעצמה החשובה הזאת, למרות השינויים הדרמטיים בממשל המצרי", אמרה יחימוביץ.

"לכאורה, העניינים הכלכליים והביטחוניים שעל סדר היום – הם שני עניינים נפרדים לחלוטין. אולם, צריך לזכור שהחוסן הביטחוני שלנו נגזר מהחוסן הכלכלי והחברתי שלנו. העובדה שהיינו עדים לתפקוד כל כך מזהיר של כוחות הביטחון אמש היא במידה רבה נגזרת של העובדה שהחברה הישראלית עודה חברה חזקה והאיכות של אנשי כוחות הביטחון נגזרת ממערכת חינוך טובה. הנכונות של הורי החיילים לשלוח אותם לצבא נגזרת מהברית בין המדינה לאזרחיה, מהסולידריות ומהערבות הדדית. כל אלה הם היסוד הבסיסי למדינת ישראל, ועל זה אנחנו נלחמים היום, כשאנחנו נאבקים נגד הגזירות שמפוררות את המדינה ושיוצרות שכבת שומן צרה, שתקבל ארוחות חינם, ושכבה עבה של מי שמשלם את ארוחות החינם.

"היושבים כאן, סביב השולחן, בקיאים בנושא הגזירות הכלכליות לפרטי פרטים. אולם, הסוגיה כאן היא לא סעיף כזה או אחר אלא חוסנה ודמותה של החברה הישראלית. השאלה המוטלת לפתחנו היא האם נהיה כלכלת ג'ונגל דרוויניסטית, שבה החזק שועט קדימה והחלש ניגף מאחור, או שנהיה חברה שוויונית, צודקת ומוסרית עם כלכלה הוגנת. ניהול הקרב הזה נמצא במידה רבה בידי מפלגת העבודה ולשמחתי יש כאן אנשים שמוכשרים לנהל אותו".

בתוך זה פרסם היום דובר משרד החוץ הודעה רשמית של השתתפות בצערה של מצרים, על קרבנות הפיגוע המצריים: "ישראל מבקשת להביע את תנחומיה למצרים ולעם המצרי על הריגתם של אנשי כוחות הביטחון של מצרים בידי מחבלים", נאמר בהודעה. "ההתקפה הפראית הזו הביאה למותם של מצרים, והתכוונה להרוג במקביל גם ישראלים. מעבר לכך, היא  התכוונה גם לזעזע את הסכם השלום בין ישראל למצרים.

"השלום בין שתי המדינות היה ונשאר אינטרס משותף לשני העמים, וישראל תוסיף ותפעל ברוח של שתוף פעולה עם מצרים על מנת לקיים את האינטרס החיוני הזה ולבסס את הבטחון והיציבות באזור", נאמר בהודעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן