Skip to content

שר החוץ האיראני יבקר בטורקיה ובסוריה וידון בגורל בני הערובה

עלי עכבאר סלאחי, שר החוץ האיראני ובכירים איראנים נוספים בסבב שיחות בדמשק ובאנקרה. הדיונים יסובו על המצב בסוריה וגורל בני הערובה האיראניים המוחזקים בשבי צבא המורדים הסורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוכנות הידיעות רויטרס הודיעה היום (יום ג') על פי דיפלומטים באנקרה, כי שר החוץ האיראני, עלי עכבאר סלאחי, מתעתד לקיים ביקור בטורקיה בזמן הקרוב. צפוי שהשיחות בין הצדדים יתרכזו בעיקר בנושא המצב הביטחוני בסוריה המדרדר והולך, בדוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שיתפרסם השבוע וכן ידונו באפשרות של טורקיה לסייע בשחרור קבוצת האזרחים האיראנים, שנתפסה על ידי לוחמי האופוזיציה בסוריה ומוחזקת בידיהם כבני ערובה.

מאיימים להרוג את בני הערובה האיראנים. המורדים בסוריה (צילום: גטי אימג'ס)
מאיימים להרוג את בני הערובה האיראנים. המורדים בסוריה (צילום: גטי אימג'ס)

במקביל, הגיע היום ראש המועצה לביטחון לאומי האיראנית, סעד ג'לאלי, לדמשק, לאחר שביקר בלבנון במסגרת המאמצים הדיפלומטיים לשחרור קבוצת האזרחים שעדיין מוחזקת שם. על פי משרד החוץ הטורקי, שר החוץ האיראני סאלחי מתכוון "לדון  ולטפל בבעיות האיזוריות" בשיחותיו עם שר החוץ הטורקי, אחמט דבוטאולו.

דיפלומט איראני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי "צפוי כי השיחות יתייחסו לנושא הסורי ונושא המבקרים שנחטפו בדמשק, כמו גם בעיות נוספות שהתגלעו בין שתי המדינות." יחד עם זאת הוסיף ואמר, כי אכבר סאלחי צפוי להגיע לטורקיה בשעות אחר הצהריים ולעזוב את המדינה באותו היום.

התקשורת האיראנית מדווחת, כי סאלחי צפוי להיפגש בסוריה גם הנשיא אסד ועם סגן שר החוץ הסורי, אחמד ערנוסי. בפגישה ישתתף גם ראש המועצה לביטחון לאומי  האיראני ג'לילי, שיגיע מלבנון. נמסר עוד, כי מתוכננת מסיבת עיתונאים בראשותו של ג'לילי בשגרירות איראן בדמשק היום.

סוכנות הידיעות איסנ"א מסרה, כי בפגישתו של ג'לילי עם שר החוץ הלבנוני עדנאן מנסור, התייחס ג'לילי לנושא הסורי ואמר: "אנחנו תמיד אמרנו שהפתרון לבעיה של סוריה הוא הקמת מדינה דמוקרטית, ואי אפשר להשיג זאת באמצעות הפצת נשק ושפיכות דמים."

דובר מטעם לוחמי האופוזיציה הסורית, הממוקמים סביב דמשק, מסרו ביום שני כי שלושה איראנים, מתוך קבוצה של איראנים שהוחזקו כבני ערובה, נהרגו בהפצצה של צבא אסד על מאחזי האופוזיציה. הוא הוסיף כי לוחמי האופוזיציה לא יהססו להוציא להורג את האיראנים הנותרים, אם לא תיעצר המתקפה הצבאית מצד הכוחות התומכים באסד ואם איראן תמשיך לתמוך באסד.

יושב ראש הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני,  אמר בנאום בפרלמנט האיראני, ששודר בטלוויזיה הממלכתית בנושא בני הערובה: "האומה האיראנית לא תתעלם מהפשעים האלה. ארה"ב וכמה ממדינות האיזור הן האחראיות על פשעים אלה והן יקבלו תגובה הולמת בעתיד". איראן האשימה הן טורקיה והן את קטאר בסיוע ללוחמי האופוזיציה בסוריה, המבקשים להפיל את אסד, בן בריתה, אשר התחייב לבצע רפורמות בעבר.

1 Comment

  1. אחד שמכיר
    7 באוגוסט 2012 @ 20:37

    מדובר בלוחמים איראנים לא אזרחים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן