Skip to content

גורמים בלשכת רה"מ: "מכתב ליברמן לקוורטט אינו מייצג אותנו"

"יש ברשות הפלסטינית ממשלה רודנית ונגועה בשחיתות, שאופן התנהלותה הוביל לביקורת אפילו בקרב ציבור בוחריה", טען שר החוץ במכתבו למזכ"ל האו"ם ולשרי החוץ של הקוורטט. "הגיע הזמן לשקול פתרון יצירתי ולחשוב מחוץ לקופסה". גורמים בלשכת רה"מ: נתניהו מסכים שאבו מאזן עורם קשיים. עם זאת, הוא מתכוון להמשיך בדו שיח, בניסיון לקדם את התהליך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלשכת ראש הממשלה מתנערים ממכתבו של שר החוץ אביגדור ליברמן לשרי החוץ של הקוורטט, שבו קרא להדיח את יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבחירות. גורמים בלשכת ראש הממשלה אומרים ל"מגפון", כי המכתב אינו מייצג את עמדת ראש הממשלה וממשלת ישראל וכי ישראל אינה מתערבת בבחירות של אחרים.

גורמים מדיניים בלשכת ראש הממשלה אומרים עוד, כי נתניהו מסכים עם הקביעה שאבו מאזן עורם קשיים במשא ומתן. עם זאת, הם מדגישים, שנתניהו מתכוון להמשיך בדו שיח, בניסיון לקדם את התהליך עם הפלסטינים.

אביגדור ליברמן: "פתרון יצירתי מחוץ לקופסה" (צילום: יוסי זמיר)
אביגדור ליברמן: "פתרון יצירתי מחוץ לקופסה" (צילום: יוסי זמיר)

את המכתב, שפורסם לראשונה ב"הארץ",  שיגר ליברמן למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולשלושת לשרי החוץ של ארה"ב, רוסיה והאיחוד האירופי. במכתב  קרא ליברמן לקהילה הבינלאומית לקבוע תאריך לבחירות כלליות ברשות הפלסטינית, במטרה להחליף את יו"ר הרשות, אבו מאזן.

במכתב ששוגר אתמול נאמר כי "יש ברשות הפלסטינית ממשלה רודנית ונגועה בשחיתות, שאופן התנהלותה הוביל לביקורת אפילו בקרב ציבור בוחריה". עוד נאמר במכתבו של ליברמן, כי לנוכח מעמדו החלש של אבו מאזן ומדיניותו שלא לחדש את המשא ומתן, "הגיע הזמן לשקול פתרון יצירתי ולחשוב מחוץ לקופסה כדי לחזק את ההנהגה הפלסטינית".

לטענת ליברמן, אבו מאזן אינו מעוניין להתקדם בתהליך השלום, בין היתר בשל מעמדו הפוליטי החלש – ולכן, הבחירות ברשות עשויות להביא "לשינוי רציני במערכת היחסים בין ישראל והפלסטינים". לדבריו, "למרות מאמצי העיכוב של עבאס, בחירות כלליות ברשות הפלסטינית צריכות להתקיים והנהגה פלסטינית חדשה לגיטימית, ויש לקוות גם מציאותית, צריכה להיבחר. הבחירות ברשות הפלסטינית היו צריכות להתקיים ב-2010 אך נדחו מאז כמה פעמים. עד היום לא נקבע מועד חדש לבחירות".

ליברמן מדגיש במכתבו, כי למרות שורת מחוות שביצעה ישראל בשנה האחרונה ולמרות הניסיון שנעשה, לחדש את תהליך השלום בחסות ירדנית – המשיך אבו מאזן במדיניות מתריסה. בין המחוות שמזכיר ליברמן במכתבו: החתימה על הסכם המסים החדש בין שר האוצר יובל שטייניץ לראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד – הסכם שיזרים עשרות מיליוני דולרים מדי חודש לקופת משרד האוצר הפלסטיני; מתן אלפי אישורי עבודה חדשים בישראל לפועלים פלסטינים; החזרת גופות מחבלים פלסטינים לרשות – ועוד.

 "למרבה הצער, למרות צעדים אלה אנחנו רואים עלייה בפעילות הפלסטינית נגד ישראל בזירה הדיפלומטית והמשפטית. יש ניסיון פלסטיני לגרור את האיחוד האירופי לבנייה בלתי חוקית באזור C, עידוד חרם על הכלכלה הישראלית בשטחים וקמפיין חדש המאשים את ישראל ברציחתו של יאסר ערפאת".

ליברמן רותם לעזרת טיעוניו אפילו את "האביב הערבי" וכותב כי שינויי השלטון שהביא אתו "האביב הערבי" דילגו על הפלסטינים וכי רק הנהגה פלסטינית חדשה עשויה להביא להתקדמות בתהליך השלום. "עלינו לנצל באופן מרבי את קיומן של בחירות ברשות הפלסטינית, יחד עם השינויים הכבירים בעולם הערבי, כדי להביא לשינוי רציני למערכת היחסים בין ישראל לפלסטינים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן