Skip to content

200 מיליון שקל גויסו בהנפקת איגרת חוב ממשלתית שקלית ל-30 שנה

היקף הביקושים היה גבוה פי 5.7 מהכמות המוצעת; ההנפקה נסגרה במחיר פארי המשקף תשואה לפדיון של 5.5%; תוצאות ההנפקה היום מעידות על ציפיות אינפלציוניות העומדות על כ-2.6% מאת מערכת מגפון מדינת ישראל ביצעה לראשונה הנפקה של איגרת חוב לטווח ארוך של 30 שנה. במסגרת ההנפקה שהתבצעה על ידי החשב הכללי במשרד האוצר לעושי השוק הראשיים, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היקף הביקושים היה גבוה פי 5.7 מהכמות המוצעת; ההנפקה נסגרה במחיר פארי המשקף תשואה לפדיון של 5.5%; תוצאות ההנפקה היום מעידות על ציפיות אינפלציוניות העומדות על כ-2.6%

מאת מערכת מגפון

מדינת ישראל ביצעה לראשונה הנפקה של איגרת חוב לטווח ארוך של 30 שנה. במסגרת ההנפקה שהתבצעה על ידי החשב הכללי במשרד האוצר לעושי השוק הראשיים, הונפקו 200 מיליון שקל במחיר פארי (ערך נקוב), המשקף תשואה לפדיון של 5.5%. יחס הכיסוי של ההנפקה (היקף הביקושים ביחס לכמות המוצעת) עמד על 5.7.

עבאדי-בויאנג'ו. "ההצלחה מעידה על אמון המשקיעים באיתנות הכלכלה הישראלית"

ההצלחה בהנפקה זו תומכת במטרה האסטרטגית להארכת החוב הממשלתי ולהקטנת סיכון המיחזור של החוב. כמו כן, הכלי החדש מאפשר גיוון בהשקעות ארוכות הטווח של גופי הפנסיה. יתר על כן, הנפקת איגרת זו מאפשרת גזירת ציפיות אינפלציוניות ארוכות טווח. תוצאות ההנפקה היום מעידות על ציפיות אינפלציוניות העומדות על כ-2.6%.

החשבת הכללית, גב' מיכל עבאדי–בויאנג'ו מסרה כי "הצלחה בהנפקה ארוכת טווח מאותתת לשוק על מדיניות פיסקאלית אחראית של הממשלה, ויש בה כדי להעיד על אמון המשקיעים בחוסנה ואיתנותה של הכלכלה הישראלית".

ערן היימר, סגן בכיר לחשבת הכללית ציין כי "הביקושים הגבוהים והתשואה על האיגרת מעידים על צורך במכשיר זה בשווקים, ותומכים במדיניות הארכת החוב ובעידוד החיסכון הפנסיוני ארוך הטווח"

במהלך החודש (16 ינואר) מתוכננת הנפקה נוספת בהיקף דומה של 200 מיליון שקל לציבור המשקיעים הפרטיים.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן