Skip to content

מרכז מבקרים חדש במכון ויצמן: מסע הקסם המסתורי

במרכז המבקרים החדש במכון ויצמן למדע ברחובות, עוברים באחת מהשלווה הירוקה השוררת בחוץ, לתצוגה היי-טקית מדהימה ומפתיעה בשם "מסע אל העתיד". ואפשר לפגוש גם את פרופסור עדה יונת - בהקרנה על הקיר. ואילו בגן המדע תוצג לכבוד ראש השנה תערוכת ההולוגרמות של שמעון המאירי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מיצג ב"מסע אל העתיד" במרכז המבקרים במכון ויצמן ברחובות. העתיד כבר כאן
מיצג ב"מסע אל העתיד" במרכז המבקרים במכון ויצמן ברחובות. העתיד כבר כאן

במרכז המבקרים החדש במכון ויצמן למדע ברחובות, עוברים באחת מהשלווה הירוקה השוררת בחוץ, לתצוגה היי-טקית מדהימה ומפתיעה. ואילו בגן המדע תוצג לכבוד ראש השנה תערוכת ההולוגרמות של שמעון המאירי

מרכז המבקרים החדש על שם לוינסון במכון ויצמן למדע ברחובות, מוקף בחורשות שבהן שבעים סוגי עצים ו-750 מיני שיחים, גנים, מדשאות ופסלים סביבתיים. הפוקדים את מרכז המבקרים החדש, עוברים באחת מהטבע המטופח לתצוגה היי-טקית אינטראקטיבית, הפועלת באמצעים טכנולוגיים חדישים ומגוונים, באמצעותם יוצאים המבקרים למסע קסום ומרתק.

התצוגה נותנת בידי המבקרים הזדמנות להציץ אל הפעילות במכון שנמנה על מכוני המחקר המובילים בעולם. התצוגה כוללת עמדות אינטראקטיביות, עמודי תצוגה, שולחנות מגע, מסכי מגע, ספר דיגיטלי ואפליקציות שפותחו במיוחד עבורה.

תצוגה אינטראקטיבית במרכז המבקרים במכון ויצמן למדע ברחובות
תצוגה אינטראקטיבית במרכז המבקרים במכון ויצמן למדע ברחובות

בחלקה הראשון של התצוגה נעים המבקרים באופן חופשי ובקצב אישי בין התחנות השונות. כאן הם נחשפים לדמויותיהם של מדעני המכון, בהם כלת פרס נובל פרופ. עדה יונת, המספרים תוך שהם מוקרנים על הקיר, על רגעים של גילוי והמצאה, על ילדותם ועל מסלול חייהם שהביא אותם לעיסוקם הנוכחי במדע.

המכון עתיר הישגים שתרמו למדינת ישראל ולעולם: מחקריהם של מדעני המכון הובילו בין השאר לפיתוח שפות מחשב חדשות, לגילוי מבנה מולקולה הממלאת תפקיד מפתח במחלת האלצהיימר, להמצאות בתחום האופטיקה, שהובילו לפיתוח מוצרים המשמשים רופאים וטייסים, לגילוי גנים שמעורבים בגרימת מחלות ועוד.

מיצג על הקירות, על הרצפה ומבעד לרצפה

במרכז האולם ניצבים שולחנות אינטראקטיביים שמציגים את המחקרים הרב תחומיים הנערכים במכון – כ-1.200 בכל רגע נתון. אלה כוללים, בין היתר, את חקר המוח והסרטן, ננו טכנולוגיה, אנרגיה חלופית ופיסיקה ביולוגית. למכון גם זכות ראשונים בתחומים שונים, ביניהם, בניית אחד המחשבים האלקטרוניים הראשונים בעולם, שהניח את המסד לענף התוכנה; המכון היה הראשון שהחל במחקרי סרטן בישראל ופותחה בו שיטה לא חודרנית להבחנה בין גידולים סרטניים לשפירים. כמו כן פותחו במכון תרופות פורצות דרך כמו, למשל, לטרשת נפוצה, תרכיב חיסון חדש לדלקת כבד נגיפית, שיטה מקורית להשתלת לשד עצם מתורם לא תואם ותרופה לסכרת נעורים.

בתחום החקלאות פיתחו מדעני המכון זנים שונים של גידולים כמו חיטה עשירה בחלבון ועתירת יבולים, מלונים שמקדימים להבשיל ומלפפונים עמידים כנגד מחלות. מדעני המכון גם פיתחו מערכות שמיוצרות בישראל ומשמשות, בין השאר, להצפנה ולפיענוח של שידורי טלוויזיה.

בחלקה השני של התצוגה, שממוקם באולם מעוצב נפרד, מוקרן מיצג וידיאו מרהיב בעת ובעונה אחת על הקירות, על רצפת הזכוכית ובעומק – מבעד לרצפת הזכוכית. בהקרנה רב מפלסית זו מקבלים המבקרים באופן חווייתי ובלתי נשכח מידע נוסף על הפעילות במכון, על שיתופי הפעולה הרב תחומיים שיוצרים שדות מחקר חדשים כמו, למשל, ביו-מטיקה – שהוא שילוב של מתמטיקה ומדעי החיים.

הכניסה למרכז המבקרים היא ללא תשלום. תיאום ביקור בטל' 08-9344500.

לא להחמיץ גם את בית ויצמן

מעונו של ד"ר חיים ויצמן, נשיא המדינה הראשון
מעונו של ד"ר חיים ויצמן, נשיא המדינה הראשון

במכון אתרי ביקור נוספים אותם לא כדאי להחמיץ. הראשון שבהם הוא "בית ויצמן", שהיה מעונם של המדען ד"ר חיים ויצמן, מייסד המכון ולימים נשיאה הראשון של מדינת ישראל, ורעייתו רופאת הילדים ד"ר ורה ויצמן. הבית גדול המימדים שנבנה ב-1936 ומאז שופץ פעמיים הוא בעל סגנון ייחודי. הוא תוכנן על ידי האדריכל אריך מנדלסון וממוקם על גבעה שמשקיפה אל נוף מרהיב. במהלך הסיור המודרך נדמה כי הדמויות בהן מדובר עדיין חיות בו. המבקרים בבית מתוודעים לאורחות חייהם של בני הזוג ולסיפורם האישי והציוני המרתק.

עיצובו הפנימי והייחודי של הבית הוא מעשה ידיה של ד"ר ורה ויצמן והריהוט והחפצים הניצבים בו הם מקוריים. בית ויצמן ניצב בלב אחוזת גנים מרהיבים. בסמוך לבית ממוקם קברו של ד"ר חיים ויצמן, שהשנה מלאו שישים שנה למותו. בקרבת הבית מוצגת גם מכונית הפורד לינקולן שהעניק נשיא ארה"ב הנרי פורד השני, במתנה לד"ר ויצמן. זהו דגם ייחודי שהותאם עבור ד"ר וייצמן. גג המכונית הוגבה בשל קומתו הגבוהה של ד"ר ויצמן ובשל הכובע שחבש תמיד וממנו לא נפרד גם בשעת הנסיעה.

הכניסה בתשלום. תיאום ביקור טל' 08-9344500.

גן המדע: ללכת על הירח

אתר נוסף במכון שכדאי לא להחמיץ הוא גן המדע על שם קלור. זהו מוזיאון מדע ייחודי ואינטראקטיבי הפועל תחת כיפת השמים וזכה בפרסים רבים. בגן המדע מוצבים כמאה מוצגים ומתקנים במתחמים שונים, בהם מוסיקה, אנרגיה וסביבה, שמדגימים תופעות מדעיות מחיי היום יום. המבקרים נחשפים באמצעות התנסות חווייתית ומהנה לתופעות טבע ועקרונות מדעיים כמו חוקי הפיסיקה, אנרגית השמש וכוח המים. כך, למשל, ניתן לחוות את הרגשת האסטרונאוט הצועד על הירח. כמו כן נערכים סדנאות, שעות סיפור וסיורים מודרכים.

טאג' מאהל - הולוגרמה של שמעון המאירי
טאג' מאהל - הולוגרמה של שמעון המאירי

החל מה-20 בספטמבר, לרגל השנה החדשה, תוצג בגן המדע תערוכת ההולוגרמות של שמעון המאירי. התערוכה תציג מעל 50 הולוגרמות בצבעים ובתנועה. האמן ומדריכי גן המדע ילוו את התערוכה בהסברים על ההיסטוריה והפיסיקה של יצירת ההולוגרמה ואמנות ההולוגרמות.

שמעון המאירי, עוסק בתחום הצילום שנים רבות ועבורו היוותה ההולוגרפיה (תורת הצילום הרב-מימדי) אמצעי למימוש רעיונות בממדים שונים. כמכחול ביד היוצר משתמש המאירי בלייזר ובעדשות שבמעבדה, ומרגיש בר מזל ליצור ולהתהלך בשבילי החלום. את אהבת הצילום שילב עם תחומי הפיסיקה, האופטיקה והאמנות והחל לעסוק בתחום שמשך אותו יותר מכל – עולמה הקסום של ההולוגרפיה. עבודותיו הייחודיות משלבות הולוגרמות מרהיבות, הנותנות נופך אחר ליצירות האמנות. התערוכה תוצג בגן בכל יום.

מחיר כניסה למבוגר 35. ילד (5-18) -30 שקלים. כרטיס משפחתי – 120 שקלים. עדכונים שוטפים על הפעילויות ומידע נוסף יפורסמו באתר האינטרנט של גן המדע בכתובת http://davidson.weizmann.ac.il/science-garden.
טלפון לבירורים 08-9344401.

בימי שישי נערכים במכון ויצמן למדע סיורים מודרכים ייחודיים שמתמקדים בתחומים שונים כמו אדריכלות, פיסול סביבתי, גינון והסלון של ורה ויצמן. תיאום סיור בטל' 08-9344505.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן