Skip to content

שטייניץ על IDB: גם בתרחיש הגרוע – הנזק לפנסיות פחות מפרומיל

נתניהו: נתוני האבטלה של החודש האחרון נמוכים יותר משיעור האבטלה בארה"ב, באירופה וכמעט בכל המדינות המפותחות בעולם. נמשיך לשמור על הכלכלה ונמשיך לשמור על מקומות העבודה של אזרחי ישראל ואף לפעול לייצר מקומות עבודה נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנזק האפשרי לפנסיות, כתוצאה מקשיי קונצרן IDB, הוא פחות מפרומיל. כך טען הבוקר שר האוצר, יובל שטייניץ, בפתח ישיבת הממשלה: "בשבוע שעבר, בפתח ישיבת הממשלה, הרגעתי לגביי הדברים שנאמרו על גידול דרמטי באבטלה והצעתי לחכות לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – שאכן העידו שנכון לעכשיו אין גידול משמעותי באבטלה ואף חלה ירידה", אמר שר האוצר. "עם זאת, זה לא אומר שאנחנו לא מסתכלים קדימה בדאגה.

"הנזק לפנסיות - פחות מפרופיל". יובל שטייניץ. (צילום: אתר הכנסת)
"הנזק לפנסיות - פחות מפרופיל". יובל שטייניץ. (צילום: אתר הכנסת)

"אני רוצה להרגיע לגביי קונצרן IDB שאכן נקלע לקשיים", המשיך השר שטייניץ בניסיון להרגיע: "אגף שוק ההון עוקב אחרי IDB זה חודשים והנזק האפשרי לפנסיות הוא פחות מפרומיל ולכן אנחנו לא רואים, גם במידה שחלילה יתרחש התרחיש הגרוע ביותר, שישנה איזושהי פגיעה מהותית בחסכונות הפנסיוניים של אזרחי מדינת ישראל".

באשר להתייקרויות, אמר שר האוצר: "זה כמובן דבר שהוא אף פעם לא נעים אבל אנחנו עושים את הצעדים ההכרחיים להשיג שתי מטרות; צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה וגם בנושא הזה ישנו נתון מדעי מקצועי אחד וזה המדד, ואני מציע לכולנו לחכות למדד ולקוות שגם השנה המדד לא יחרוג בהרבה מהנורמה".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התבטא בנושא הכלכלי. "העולם נתון עדיין במשבר כלכלי מתמשך, בעצם המשבר הקשה ביותר שפקד את כלכלת העולם זה 80 שנה", אמר נתניהו. "הקשיים הללו מכבידים על אזרחי כל המדינות, בייחוד המדינות המפותחות, וגם מכבידים על אזרחי ישראל. אנחנו נאלצים להדק את החגורה כדי לשמור על כלכלת ישראל, זה לא דבר קל, זה כרוך בקשיים לאזרחים, ואני יודע את זה. אבל בצד הקשיים הללו, שנוצרים כתוצאה מן המשבר העולמי, אנחנו גם עושים דברים. השבוע נכנס חוק חינוך חינם מגיל 3, שחוסך לפחות 800 שקל לכל ילד, כל חודש, וזה בצד נקודות זיכוי ממס, הרפורמה בסלולרי, טיפול שיניים חינם לילדים עד גיל 12.

"כל אלה וצעדים אחרים שחוסכים מן הצד השני, חוסכים כסף לאזרחים רבים", אמר נתניהו. "לדעתי החשוב מכל זה שאנחנו שומרים על מקומות העבודה של אזרחי ישראל, צריך להבין שזה הדבר החברתי ביותר. בשבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני האבטלה של החודש האחרון, הם עומדים על 6.5%, זה נמוך יותר משיעור האבטלה בארה"ב, נמוך יותר משיעור האבטלה באירופה, נמוך יותר משיעור האבטלה כמעט בכל המדינות המפותחות בעולם. אנחנו נמשיך לשמור על הכלכלה ונמשיך לשמור על מקומות העבודה של אזרחי ישראל ואף לפעול לייצר מקומות עבודה נוספים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן