Skip to content

התאוששות מועטה ודשדוש בזירה המקומית אחרי סערת דנקנר

המשקיעים ממתינים לפתיחת השבוע בוול סטריט. המדדים האירופים פתחו את השבוע בעליות שערים, על רקע הערכות, כי הבנק המרכזי של אירופה יכריז על תוכנית תמריצים נוספת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"השוק המקומי הצליח להתאושש מעט אחרי סערת דנקנר והמדדים סגרו את יום המסחר בעליות שערים קלות. מדד ת"א 25 בחן שוב את אזור ה- 1120 נקודות. פריצה של רמה זו עשויה להוביל לזינוק לכיוון אזור ה- 1140 נקודות", מסביר בסקירתו היומית, חזי ינושבסקי,ראש מחלקת מחקר ATRADE.

לדבריו, המשקיעים ימתינו היום לפתיחת השבוע בוול סטריט, כך שאנו לא צופים תנועות חדות מידי בשווקים. בזירת המט"ח, כצפוי – פתח השקל את השבוע בהתחזקות מול השטר הירוק על רקע חולשתו של הדולר בעולם. הצמד בחן את אזור ה-4 שקלים לדולר, אך סגר מעל רמה זו. שבירה של 4 שקלים לדולר תוביל להמשך הירידות לכיוון אזור ה-3.97 שקלים לדולר. כישלון שבירה של רמת ה-4 שקלים לדולר, עשוי להוביל למהלך עליות לכיוון אזור ה-4.06. רק פריצה ונעילה מעל רמה זו תוביל למהלך עליות שעלול להימשך הרבה מעבר ל- 4.10.

זירה בינלאומית

ינושבסקי מעריך, כי השווקים פתחו את השבוע על רקע דברי יו"ר הפד' ברננקי בכנס הבנקאות, אשר נערך בג'קסון-הול, ארה"ב, במשך סוף השבוע שחלף. השוק האמריקני יחזור היום לשגרה אחרי סוף השבוע הארוך ואיתו צפויה לחזור הנזילות בשווקים.

באשר לאירופה מסביר ינושבסקי, כי המדדים האירופים פתחו את השבוע בעליות שערים, על רקע הערכות, כי הבנק המרכזי של אירופה יכריז על תוכנית תמריצים נוספת, שתדחוף את הכלכלה האירופית. בהקשר זה, המשקיעים ממתינים בדריכות לפרסום החלטת הריבית באירופה ולמסיבת העיתונאים של יו"ר הבנק המרכזי. שני הארועים יחולו ביום חמישי הקרוב.

על פי התחזיות, נגיד הבנק המרכזי יוריד את שיעור הריבית ב-0.25%, לשפל היסטורי של 0.5%. המשקיעים מצפים גם לשמוע ממנו באלו צעדים הוא מתכוון לנקוט על מנת להציל את הכלכלה האירופית. רבים מעריכים כי דרגי ירמוז על כך שהבנק המרכזי של אירופה יהיה מוכן לרכוש אג"ח של ממשלות ספרד ואיטליה, במטרה להוריד את התשואות שלהן. בית המשפט הגרמני צפוי להכריע בעניין זה ב- 12 לספטמבר. ללא הסכמתה של גרמניה, יהיה קשה לבנק המרכזי האירופי לבצע את המהלך הזה.

היום לא צפויים להתפרסם נתוני מקרו משמעותיים, אומר ינושבסקי. הנתון המרכזי שירכז עניין היום הינו מדד מנהלי הרכש של ארה"ב, הצפוי להצביע על כך שסקטור הייצור של הכלכלה הגדולה בעולם התרחב קמעא, אחרי חודשיים רצופים בהם התכווצה הכלכלה. הנתון צפוי לרשום קריאה של 50 נקודות, לעומת 49.8 נקודות שנרשמו בחודש קודם. נזכיר כי נתון מעל 50 מעיד על התרחבות של הסקטור, ואילו נתון מתחת ל-50 מצביע על התכווצות. אם הנתון יצא מתחת לצפי, השווקים עלולים להגיב בשלילה וברננקי יוכל להוסיף לרישומי פנקסו סיבה נוספת לצורך בהתעוררות דחופה לביצוע מעשה ולהכרזה על צעדים נוספים במטרה לתמרץ את הכלכלה האמריקנית.

באוסטריה התפרסמה הבוקר החלטת הריבית לחודש ספטמבר. הבנק המרכזי הותיר את שיעור הריבית על כנו, ברמה של 3.5%.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן