Skip to content

ראלי מרתון הבלקן 2012 – לקראת הזינוק

דיווח ראשון משני הצוותים הישראליים בראלי הבלקן 2012. לא ראלי דאקר אבל בהחלט מפעל ספורט מוטורי הקרוב ביותר למחוזותינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הזינוק בראלי בלקן 2012 יהיה מטיראנה בירת אלבניה, עיר לבנטינית, שלוקחת כל אחד המבקר בה למחוזות ילדות של לפני 40 שנה. מן תערובת של ישן וחדש, מתקדם ולא מפותח והכל על רקע ההרים המקיפים את העיר.

החנייה של המלון מתמלאת בכלי רכב מתחרים וברכבי הסיוע, שמספרם לא עולה על כמה עשרות משוגעים לדבר, שמוכנים להתחרות גם ללא התנאים, המעטפת והארגון שיש בראלי דאקר. עשרות ספורות של אופנועים, רייזרים, מכוניות ומשאית T4 אחת בלבד.

הצוללת הצהובה (צילום דני בר)
הצוללת הצהובה (צילום דני בר)

המשלחת הישראלית מנבחרת פוינטר כוללת את רז הימן, הלל סגל והצוללת הצהובה בקטגוריה T1 ואת הפאג'רו של רועי שפירא ואיתי מולדבסקי בקטגוריה T2. את שני הרכבים המתחרים מלווים דני פרל בטויוטה לנדקרוזר, ויקו אסולין וניצן שקל ברכב הסיוע השכור מסוג מרצדס ספרינטר עם נהג בולגרי.

השיירה הישראלית הגיעה לטירנה בנסיעה על הגלגלים מפיראוס שביוון, מרחק של 800 ק"מ ארוכים – על כביש אמנם, אבל הכבישים המשניים הללו ביוון ובאלבניה אינם מהמשובחים ביותר והצוותים בהחלט מותשים.

השיירה הישראלית הגיע אמש למלון "דיינסטי" בטיראנה בשעות הערב המוקדמות, התמקמה בחניון ומיד החלה לעבוד על הרכבים ובדיקות כשירות אחרונות לפני הבדיקות הטכניות הרשמיות של הראלי שיתקיימו הבוקר. תחרות הפרולוג, שתיערך אחר הצהריים, תקבע את המיקום של המתחרים בזינוק.

בצוללת הצהובה של רז והלל המצמד הקראמי רועד בתחילת הנסיעה. לדברי הלל, "אין טעם כרגע לפרק מצמד החוצה, יותר מדי עבודה וכבר מאוחר". הלל מאלתר וקודח חור קטן במיגון הגחון, דרכו הוא מרסס שמן על מכלול המצמד – "טיפול", שכפי שהוא מגדיר אותו הוא סוג של כוסות רוח, אבל להזיק הוא לא יכול. זו תקלה שהוא ורז מגדירים כ"מדאיגה" – לא מהסוג שמשבית את הרכב חלילה, אבל בתוך מכלול הדאגות שהם צריכים למצוא להן פתרון, היא מיתוופת ומציקה. מה שנשאר זה לקוות לטוב.

גם בפאג'רו של רועי שפירא לא הכל שפיר – תקלה קלה בציריה אחורית ימנית, שמתבטאת ב"הזעה" של גריז שניתז מסביב. גם זה יטופל ככל הנראה בהמשך, תוך כדי תנועה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן