Skip to content

קנדה סוגרת את השגרירות בטהראן – טהראן מאשימה את ישראל

כל הדיפלומטים הקנדיים יעזבו את המדינה תוך חמישה ימים. שר החוץ הקנדי: איראן היא איום על השלום והביטחון בעולם". נתניהו מברך על ההחלטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שגרירות קנדה בטהראן – הסוף: קנדה הודיעה אתמול (שישי) באופן רשמי על סגירת השגרירות הקנדית בטהראן ועל החזרת כול הדיפלומטים השוהים מטעמה באיראן לקנדה. כל זאת, תוך חמישה ימים מהיום. על כך הודיע היום משרד החוץ הקנדי, באמצעות שר החוץ שלו, ג'ון ביירד. איראן כצפוי מאשימה את ישראל

יחסי איראן קנדה עלו על שרטון גלוי וכבר לפני חודשיים סילקו שלטונות קנדה את נספח התרבות האיראני, על רקע חשד שהתעורר שבחסות תפקידו גייס קנדים ממוצא איראני לעבודה עבור המשטר בטהראן, תוך הפעלת איומים כי למשפחות הקנדים באיראן יאונה רע אם לא ישתפו פעולה. "איראן היא האיום המשמעותי ביותר לשלום ולביטחון העולמי", אמר ביירד בהודעה שפרסם.

ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר, בביקורו בישראל (צילום: מארק ניימן / לע"מ)
"צעד מנהיגותי ונועז". ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, בביקורו בישראל (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

ברשת החדשות המרכזית של קנדה, CBC, דווח כי בהודעת שר החוץ נכתב: "עמדתה של קנדה לגבי המשטר האיראני ידועה היטב. קנדה סגרה את השגרירות שלה באיראן, והכריזה על כל הדיפלומטים הנותרים בקנדה אישים בלתי רצויים. עליהם לעזוב בתוך חמישה ימים".

בהקשר הישראלי ציין ביירד בהודעתו, כי לנוכח תכניות הגרעין בטהראן, עוינותה כלפי ישראל והסיוע הצבאי שנותנת טהראן לסוריה, קנדה לא יכולה לשמר יותר נוכחות דיפלומטית באיראן, ומכאן שהקשרים הדיפלומטים בין קנדה ואיראן חייבים להיות מושעים". כעת, לאחר עזיבת הקנדים את סוריה, מתמעטת נוכחות מעצמות המערב באיראן, שכן לארצות הברית אין נציגות במדינה מאז ההפיכה של 1979 ובריטניה סגרה את השגרירות בנובמבר האחרון, לאחר שמפגינים הסתערו על בניין השגרירות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, בעקבות ההחלטה לגרש את שגריר איראן באוטווה ולסגור את שגרירות קנדה בטהראן וכינה את ההחלטה "צעד מנהיגותי ונועז ששולח מסר ברור לאיראן ולעולם כולו". בהודעה שפירסם, הדגיש ראש הממשלה כי הצעד הקנדי תואם את קריאתו לקהילה הבינלאומית להציב "קו אדום ברור" מול המשטר בטהראן. "הצעד המעשי הזה צריך לשמש דוגמה לקהילה הבינלאומית למוסריות ואחריות בינלאומית", אמר נתניהו, "חשוב שללחץ הזה תצטרף הקהילה הבינלאומית, על ידי הצבת קווים אדומים ברורים לאיראן".
איראן הזדרזה להגיב: :החלטה של ממשלה קיצונית המושפעת מהמשטר הציוני" – כך כינתה היום (שבת) אירן את החלטתה של ממשלת קנדה לסגור את שגרירותה בטהראן ולגרש מתחומה את כל הדיפלומטים האיראניים. דובר משרד החוץ האירני, ראמין מהמנפרסאט, ציין כי מדובר בביטוי ל"מדיניות החוץ הקיצונית של קנדה".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן