Skip to content

הסכם אחזקה בסך 2.4 מיליארד שקל לאלביט ותע"ש

משרד הביטחון חתם על הסכם אחזקה בסך 2.4 מיליארד שקל עם חברת "תור", המשותפת ל'אלביט מערכות" ולתעשייה האווירית. ההסכם הוא חלק מעיסקת התמורות הענקית שחתם משרד הביטחון ביולי עם איטליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הביטחון, באמצעות מנהל הרכש, הגיע להסכם בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל (603 מיליון דולר) עם חברת "תור – אימון טיסה מתקדם", חברה משותפת ל"אלביט מערכות" ולתעשייה האווירית, שהוקמה לצורך אספקת שירותי אחזקה, תמיכה לוגיסטית, מערכות ומאמנים (סימולטורים) לפרויקט מטוס האימון המתקדם החדש של חיל האוויר הישראלי.

בחודש יולי 2012 חתמו מנכ"ל משרד הביטחון ובכירי המשרד על עסקת תמורות כלכלית ענקית עם ממשלת איטליה, שבמרכזה רכישת שלושים מטוסי אימון מתקדמים לחיל האוויר הישראלי מחברת "אירמאקי" האיטלקית. ממשלת איטליה תבצע רכישת גומלין מהתעשיות הביטחוניות הישראליות. היקף העסקה (רכש ותמורות) הוא יותר מעשרה מיליארד שקל.

במסגרת ההסכם נחתמה היום בבוקר במשרד הביטחון הזמנה ראשונה בסכום של 108 מיליון שקלים (כ-27 מיליון דולר). לפי הסכם האחזקה, שתהיה פרושה על פני עשרים שנה, ירכוש משרד הביטחון שירותי אחזקה ותמיכה לוגיסטית מקיפה למטוס האימון החדש, וכן מערך אימון קרקעי מתקדם, שישפרו את רמת הכשירות והבטיחות של טייסי חיל האוויר בהפעלת דור העתיד של מטוסי הקרב. כל זאת בהיקף כספי של 603 מיליון דולר שיתחלקו בין "אלביט מערכות" (שבעים אחוז) לתעשייה האווירית (שלושים אחוז). בעקבות הודעה זו, הופסק המסחר במניות "אלביט מערכות" בבורסה בישראל.

[related-posts]

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי שני, אמר היום כי "הסכם האחזקה עם חברת 'תור' הוא נדבך נוסף בעסקת תמורות ענקית בהיקף של יותר מעשרה מיליארד שקל עם ממשלת איטליה, שבמרכזה רכש מטוס האימונים הבא של חיל האוויר, וכנגד זאת רכש גומלין של ממשלת איטליה מהתעשיות הביטחוניות הישראליות.

"העסקה תאפשר לנו גם להחליף את מטוסי ה'סקייהוק' הישנים, ולא פחות חשוב מכך, תזרים מיליארדי שקלים לתעשייה הביטחונית במציאות כלכלית לא-פשוטה, ותבטיח את מקום עבודתם של אלפים. השילוב של עסקת התמורות ועסקת האחזקה שנחתמת לעשרים שנה היא הוכחה נוספת לתרומה של מערכת הביטחון ותקציב הביטחון למשק התעסוקתי הכחול-לבן".

שירותי האחזקה והתמיכה יתומחרו ויימכרו למערכת הביטחון כשעות טיסה, בעלות דומה לשעות הטיסה של מטוסי ה"סקייהוק" הישנים המשרתים את טייסי חיל האוויר כבר יותר מארבעים שנה. כך, בעלות אחזקה דומה, ללא עלויות נוספות לתקציב הביטחון, תקבל מערכת הביטחון שירותי אחזקה, שירותים ואימוני קרקע מהמתקדמים ביותר מסוגם בעולם.

נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, יוסי אקרמן אמר כי "במהלך השנים האחרונות סיפקנו לחיל האוויר מערכות אוויוניקה מתקדמות וכן תשתיות אימון, תחזוקה ולוגיסטיקה. הבחירה בנו מעידה על שביעות רצונו של הלקוח מההישגים שנרשמו בפרויקטי עבר אלו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן