Skip to content

ליצמן: יוקצו עד 25 אחוז מפעילות כל מחלקה לתיירות מרפא

סגן שר הבריאות החליט לאפשר לבתי החולים הממשלתיים לקיים פעילות של תיירות מרפא, בשיעור של עד 25 אחוז מפעילות כל מחלקה. תיירות המרפא תוגבל ל-10 אחוזים מפעילות בית החולים. כך מדווח העיתון דה מרקר. האוצר מתנגד. ח"כ אילן גילאון: "בריאות לפני עסקים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיתון הכלכלי TheMarker מדווח הבוקר, כי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, החליט לאפשר לבתי החולים הממשלתיים לקיים פעילות של תיירות מרפא, בשיעור של עד 25 אחוז מפעילות כל מחלקה. תיירות המרפא תוגבל ל-10 אחוזים מפעילות בית החולים, ובפריפריה היא תוגבל ל-15 אחוז. כך לפי מסמך שהעביר ליצמן למנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, ושהגיע לידי העיתון.

עוד מתכנן ליצמן להקים בית חולים פרטי ייעודי, שיוקדש לתיירות רפואית בלבד, כדי למתן את הבעיות שיוצרת תיירות המרפא, כמו אפליה בין חולים במערכת הציבורית ועומס על מחלקות וחדרי ניתוח. בית החולים הפרטי, מסייג ליצמן במסמך, יוקם באמצעות יזם "שאין לו כיום בית חולים פרטי אחר", כלומר: לא על ידי רשת אסותא. חולים ישראלים לא יוכלו לקבל טיפול בבית החולים הייעודי, שהיקף המטופלים בו לא מצוין במסמך.

במסמך מוסיף ליצמן מגבלות שיחולו על הפעילות של תיירות מרפא: השימוש במתקני בתי החולים הממשלתיים לטיפול בתיירים ייעשה מחוץ לשעות הפעילות, כלומר בשעות אחר הצהריים, ביום בשישי ובמוצאי שבת בלבד, והתייר "לא יקבל במשך זמן האשפוז כל עדיפות על פני אזרח ישראלי".

על פי הדיווח ב"דה מרקר", מכתבו של ליצמן מגיע לאחר שלפני שלושה חודשים כינס לוקר ישיבה בהשתתפות הדרג המקצועי במשרדי הבריאות, האוצר והתיירות, ובנוכחות ליצמן, שבה ביקש מהנוכחים לגבש תוכנית להגדלת תיירות המרפא בישראל. במשרד ראש הממשלה רואים בתיירות כזו מנוע צמיחה למערכת הבריאות ולמשק כולו, ומעוניינים לקדם את הנושא. גם במשרד התיירות תומכים ברעיון של הגדלת נפח התיירות המרפא בישראל, ככלי לעידוד התיירות.

במשרד האוצר צפויים להתנגד למהלך, ובעבר אף הביעו במשרד התנגדות ליוזמה זו. באוצר חוששים מהעומס שיווצר במחלקות, שחלקן מלא מעבר לתקנים כבר כיום, וכן בשל החשש שתיווצר העדפה שלהם על פני החולה הישראלי.

ח"כ אילן גילאון (מרצ) תקף בחריפות את תוכניתו של סגן שר הבריאות, לפיה בין 10% ל-25% מהמיטות במחלקה יוקצו לתיירות רפואית פרטית."בריאות לפני עסקים", אומר הח"כ, "בעוד שחולים אזרחי ישראל מחכים חודשים לטיפולים, הממשלה מתכוונת להפקיע מיטות אשפוז וכוח אדם רפואי לטובת רווח כספי. הבריאות של אזרחי ישראל קודמת לעסקים ולעשיית רווחים. התכנית חמורה שבעתיים במציאות של מחסור ברופאים ובמיטות אשפוז, ותיצור מערכת בריאות לעשירים בלבד".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן