Skip to content

הפסטיבל הבינלאומי בחיפה מציג: חגיגה מהסרטים

פסטיבל הסרטים, שיתקיים בחוה"מ סוכות, ייפתח עם הסרט "ארגו" של השחקן והבמאי בן אפלק. האטרקציה המרכזית: "למלא את החלל" עם הדס ירון, שזכתה בשבוע שעבר בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה. בין האורחים: הבמאי הרוסי האגדי אלכסנדר סוקרוב והכוכבת אריאן אסקאריד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בדרך לאוסקר? ירון בפסטיבל ונציה. צילום: GettyImage

הסרט הישראלי המדובר "למלא את החלל" בכיכובה של הדס ירון, שזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה, יהיה האטרקציה המרכזית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה, שיתקיים בחוה"מ סוכות בחיפה. הסרט, שביימה רמה בורשטיין, יוקרן בקרוב גם בפסטיבלי הסרטים של טורונטו, ניו יורק ולונדון, ונרכש כבר להפצה באירופה.

ירון, 22, שחוללה סנסציה בשבוע שעבר, כשזכתה בפרס, מצטרפת לרשימה המכובדת של  כוכבות קולנוע שזכו בו בעבר: קתרין הפבורן, בטי דייוויס, איזבל הופר, ונסה רדגרייב, קתרין דנב, קייט בלנשט, הלן מירן ועוד. לאחר שכבש את ונציה, המטרה הבאה של "למלא את החלל" היא פרסי אופיר המקומיים (האוסקר הישראלי), שיחולקו בחיפה ביום שישי, 21 בספטמבר. זכייה באוסקר הישראלי, תאפשר לסרט להתמודד על פרס הסרט הזר באוסקר האמריקאי.

הפסטיבל יציע, כמידי שנה, מבחר גדול של סרטים עלילתיים ותיעודיים מכל רחבי העולם. השאלה הגדולה, שתעמוד גם השנה בפני הקהל, אילו סרטים כדאי לראות.

כ-60 אורחים, נציגי תעשיית הקולנוע הבינלאומית יתארחו בפסטיבל השנה, כולל במאים, מפיקים ושחקנים. ביניהם: הבמאי הרוסי האגדי אלכסנדר סוקרוב ("תיבה רוסית", "פאוסט"), שיזכה לפרס הוקרה על מכלול יצירתו. במהלך הפסטיבל יוקרנו חמישה מסרטיו של סוקרוב: "אם ובנה", "אב ובנו", "מולוך", "טאורוס" ו"השמש".

גאווה ישראלית. ירון והשחקנים של "למלא את החלל". צילום: אסף סודרי

אורח נוסף הוא הבמאי הרומני, כריסטיאן מונג'יו ("4 חודשים, 3 שבועות ויומיים" – זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קטן 2007), שיציג את סרטו "מעבר לגבעות", שזכה לאחרונה בפסטיבל קאן בפרס התסריט ובפרס השחקנית הטובה ביותר.

אורחות חשובות: אריאן אסקאריד, השחקנית הצרפתיה המככבת בסרטו של בן זוגה, הבמאי רוג'ר דגדיאן, "שלגי קילימנג'רו"; השחקנית היאם עבאס ("הכלה הסורית", "משי אדום") עם סרט הביכורים שלה "הירושה"; המלחינה היוונית, אלני קאראינדרו, שתנגן בקונצרט חד פעמי בישראל בליווי התזמורת הסימפונית חיפה, מוזיקה מסרטיו של הבמאי היווני, תיאו אנגלופולוס.

אורחים נוספים בעלי שם עולמי: בנס פלגאוף, הבמאי ההונגרי ("הרחם", "דילר"), עם סרטו "זו רק הרוח" זוכה הפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל ברלין 2012; הבמאי הישראלי-אמריקני, אריאל ורומן ("דניקה"), עם סרטו החדש "אייס מן"; דרז'ן אומירבאייב ("רוצח", "הדרך"), בכיר במאי קזחסטאן, עם סרטו החדש "סטודנט", שהוקרן במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן 2012; שון מקאליסטר, יוצר תיעודי בריטי, שסרטיו מתרחשים בעיקר במזרח התיכון, יתן סדנת אמן ייחודית בה יציג את שיטת עבודתו "צוות של איש אחד", ללא תסריט מובנה מראש.

סיפורם של עובדי השגרירות האמריקאית באירן בימי המהפכה. "ארגו"

פסטיבל חיפה ייפתח עם הסרט "ארגו", של השחקן והבמאי בן אפלק. הסרט מבוסס על מאמר שפורסם במגזין "Wired", ומתאר את סיפורם של שישה עובדי השגרירות האמריקנית בטהרן, בימי המהפכה של 1979. לצדו של אפלק, משחקים בסרט ג'ון גודמן ואלן ארקין.

הפסטיבל ינעל עם הסרט "לא מוכנות לוותר", בבימויו של דניאל ברנז. הסרט עוסק במשבר במערכת החינוך בארצות הברית, מלווה שתי נשים שיוצאות למלחמה נגד שיטת החינוך הכושלת של בית הספר בו לומדים ילדיהן. בסרט משחקות בתפקידים הראשיים: מגי ג'ילנהול, ויולה דיוויס והולי הנטר.                                              

                        

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן